ECO622 - LABOR ECONOMICS
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
LABOR ECONOMICS | ECO622 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 3 | 0 | 3 | 9 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Sorun/Problem Çözme | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Anabilim Dalı Öğretim Elemanları | |||||
Dersin amacı | Bu dersin temel amacı öğrenciyi çalışma iktisadının önde gelen konuları ile tanıştırmak ve bu konularda bağımsız araştırma yapmaya teşvik etmektir. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Emek arzı. Emek talebi. Emek piyasasında denge. Telafi edici ücret farklılıkları. Beşeri sermaye. Emek mobilitesi. Emek piyasalarında ücret ayırımcılığı. Sendikalar. İşsizlik. | |||||
Kaynaklar | Borjas, G. J. Labor Economics, 6th edition. New York, NY: McGraw-Hill/Irwin, 2012. Elliott, R. F. Labor Economics: A Comparative Text. New York: McGraw-Hill, 1991. Filer, R. K.; D. S. Hamermeshve A. Rees. The Economics of Work and Pay, 6th edition. New York, NY: Harper Collins College Publishers, 1996. Ehrenberg, R. G. ve R. S. Smith. Modern Labor Economics: Theory and Public Policy, 11th edition. New York, NY: Prentice Hall, 2011. Cahuc, P. ve A. Zylberberg. Labor Economics. Cambridge, MA: MIT Press, 2004 |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Emek arzı: Statik modeller |
2. Hafta | Yaşam boyunca emek arzı |
3. Hafta | Klasik ?statik? emek talebi modeli |
4. Hafta | Dinamik emek talebi modelleri |
5. Hafta | Asgari ücretler |
6. Hafta | Ara sınav 1 |
7. Hafta | Emek piyasasında denge |
8. Hafta | Telafi edici ücret farklılıkları |
9. Hafta | Beşeri sermaye |
10. Hafta | Ücret yapısı |
11. Hafta | Ara sınav 2 |
12. Hafta | Emek mobilitesi |
13. Hafta | Emek piyasasında ayrımcılık |
14. Hafta | Sendikalar |
15. Hafta | İşsizlik |
16. Hafta | Emek piyasalarına yönelik politikalar |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 2 | 50 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 2 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 16 | 9 | 144 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 1 | 10 | 10 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 2 | 20 | 40 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 34 | 34 |
Toplam İş Yükü | 34 | 76 | 270 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. İktisattaki güncel teorik gelişmelere hâkim olmak ve alternatif bakış açılarını karşılaştırabilmek. | X | ||||
2. Farklı teorik yaklaşım ve teknikler hakkında bilgi edinerek iktisadın hangi alanında uzmanlaşılacağına karar verebilmek. | X | ||||
3. Edinilen teorik birikimi, uygulamada karşılaşılabilecek sorunlar karşısında yaşama geçirebilecek esnekliği kazanmak. | X | ||||
4. Reel iktisadi sorunlar için politika önerileri geliştirebilmek, bu önerileri analiz edebilmek ve fayda-maliyet analizlerini yapabilmek. | X | ||||
5. Farklı iktisat teorilerine ve bakış açılarına yönelik çoğulcu bir anlayış geliştirmek, uygulamadaki sorunları bütüncül bir bakış açısıyla analiz edebilmek. | X | ||||
6. Disiplinler arası bir bakış açısıyla ekonomik ve sosyal sorunları ele almak, farklı disiplinlerin sunduğu olanakları kullanabilmek. | X | ||||
7. Edinilen birikimi insan refahı için kullanabilme sorumluluğunu geliştirmek ve bu birikimi toplumla paylaşmak. | X | ||||
8. Bağımsız bir araştırma yaparken yüksek akademik standartları benimsemek. | X | ||||
9. Etik ihlallere yer vermeden özgün düşünceler üretebilmek. | X | ||||
10. Yerel ekonomik sorunları küresel bağlamda ele alabilmek ve çözüm önerilerini küresel boyutta düşünmek. | X | ||||
11. İstikrarlı bir kariyer planlaması yapmak için gerekli bilgi ve teknik donanımı edinebilmek. | X | ||||
12. İktisat teorisinin gelişimini takip edebilecek dil ve iletişim olanaklarını edinmek, dünyadaki diğer iktisatçılarla iletişim kurmak ve bu iletişimi sürdürmek. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek