MTK714 - DOĞRUSAL OLMAYAN FONKSİYONEL ANALİZDE SEÇME KO. II
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
DOĞRUSAL OLMAYAN FONKSİYONEL ANALİZDE SEÇME KO. II | MTK714 | 2. Yarıyıl | 3 | 0 | 3 | 12 |
Önkoşul(lar)-var ise | MTK241Doğrusal Cebir I, MTK111 Analiz I, MTK112 Analiz II, MTK 613 Gerçel Analiz,MTK413 Fonksiyonlar Teorisi ve Fonksiyonel Analizin Temelleri , MTK203 Diferansiyel Denklemler,MTK302 Kısmi Diferansiyel Denklemler,MTK322 Genel Topoloji,MTK345 Soyut Cebir I, MTK 669 Doğrusal Olmayan Fonksiyonel Analiz | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Sorun/Problem Çözme | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Anabilim Dalı Öğretim Elemanları | |||||
Dersin amacı | Bu dersin amacı öğrencinin; Banach uzaylarında doğrusal olmayan denklemlerin incelenme yöntemlerini, Düzgün Operatörlü Denklemlerin çözülebilirliğini incelemek için yerel yaklaşımları, Denklemlerin Normal çözülebilirliğini, Heme-hemen her yerde çözülebilirliğini, Düzgün Olmayan Operatörlü ve Diferansiyel- Operatörlü Denklemlerin çözülebilirliğini ve çözümlerin davranışını kavrayabilmesini sağlamaktır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Banach uzaylarında Doğrusal Olmayan Denklemlerin incelenmesi için kullanılan yöntemler, Düzgün Operatörlü Denklemlerin yerel incelenmesi için tersinin bulunması yöntemi, Düzgün Operatörlü Denklemlerin Normal çözülebilirliği, Sürekli Operatörlü Denklemleri inceleme yöntemi, Diferansiyel-Operatörlü Denklemleri inceleme yöntemi, Çözümlerin davranışının incelenmesi | |||||
Kaynaklar | Deimling K. Nonlinear Functional Analysis. Springer-Verlag, Berlin....,1985 Nirenberg L. Topics in Nonlinear Functional Analysis. Courant Institute, N-Y, 1973-74 Aubin J-P., Ekeland I. Applied Nonlinear Analysis. Wiley-Intersci., 1984 Marsden J. E., McCracken M., The Hopf Bifurcation and its Applications. Springer-Verlag, 1976 Zeidler E. - Nolinear Functional Analysis and its Applications, 1& 2, 1985 -1990, Springer-Verlag, Berlin.... Soltanov K.N. Yayınlar |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Banach uzaylarında Doğrusal Olmayan Denklemlerin incelenmesi için kullanılan yöntemler |
2. Hafta | Banach uzaylarında Doğrusal Olmayan Denklemlerin incelenmesi için kullanılan yöntemler. |
3. Hafta | Düzgün Operatörlü Denklemlerin yerel incelenmesi için tersinin bulunması yöntemi. Örnekler. Ödevler |
4. Hafta | Düzgün Operatörlü Denklemlerin Normal çözülebilirliği. Örnekler. |
5. Hafta | Sürekli Operatörlü Denklemleri inceleme yöntemleri. |
6. Hafta | Ara sınav |
7. Hafta | Sürekli Operatörlü Denklemleri inceleme yöntemleri. Örnekler. Ödevler |
8. Hafta | Sürekli Operatörlü Denklemleri inceleme yöntemleri. Örnekler. |
9. Hafta | Diferansiyel-Operatörlü Denklemleri inceleme yöntemi |
10. Hafta | Diferansiyel-Operatörlü Denklemleri inceleme yöntemi. Örnekler. Ödevler |
11. Hafta | Ara sınav |
12. Hafta | Çözümlerin davranışının incelenmesi |
13. Hafta | Çözümlerin davranışının incelenmesi. Örnekler. Ödevler |
14. Hafta | Doğrusal Olmayan Diferansiyel Denklemlere uygulanması |
15. Hafta | Genel sınava hazırlık |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 6 | 30 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 2 | 20 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 15 | 210 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 6 | 10 | 60 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 2 | 12 | 24 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü | 37 | 64 | 360 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Matematik kavramlarını uzmanlık derecesinde derinleştirir. | X | ||||
2. Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar, yeni ve karmaşık fikirleri analiz ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. | X | ||||
3. Bağımsız ve özgün düşünme becerisi kazanır ve teorik kavramlar geliştirir. | X | ||||
4. Matematik ve diğer disiplinler arasındaki ilişkileri kullanarak orijinal matematiksel modeller geliştirir ve bunları diğer disiplinlere uygular. | X | ||||
5. Alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini üst düzeyde kullanır. | X | ||||
6. Bağımsız olarak yeni bir düşünce, yöntem ve/veya uygulama geliştirir, çözüm üretir, özgün eserler meydana getirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulunur. | X | ||||
7. Alanı ile ilgili ve/veya disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. | X | ||||
8. Yaratıcılık, karar verme ve problem çözme yetilerini sürekli geliştirir. | X | ||||
9. Alanındaki uzmanlarla yetkinliğini gösteren bir iletişim kurarak özgün görüşlerini savunur. | X | ||||
10. Bir yabancı dili C1 Genel Düzeyinde kullanabilir, yabancı meslektaşlarıyla iletişim kurar, uluslararası literatürü takip eder. | |||||
11. Bilişim ve iletişim teknolojilerindeki son gelişmeleri takip eder ve alanındaki çalışmalarda kullanır. | |||||
12. Ulusal ve uluslararası araştırma gruplarında bilimsel araştırma yapar. | X | ||||
13. Alanı ile ilgili sorunların çözümünde stratejik kararlar verir. | X | ||||
14. Diğer araştırmacıların etik, gizlilik, sahiplik, atıf ve telif haklarını gözetir. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek