MİK773 - SOLUNUM YOLU VİRUSLARI

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
SOLUNUM YOLU VİRUSLARI MİK773 3. Yarıyıl 2 0 2 3
Önkoşul(lar)-var ise
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
 
Dersin sorumlusu(ları)Prof. Dr. Ahmet Pınar 
Dersin amacıSolunum yolu enfeksiyonu oluşturan virusların yapısal ve klinik özellikleri ile tanı, tedavi ve önlenmesi konusunda güncel bilgilerin aktarılması 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. - İnsanda solunum yolu enfeksiyonu etkeni olan virusların yapısı, hastalık oluşturma mekanizmaları, tanısı ve tedavisinde uygulanan yaklaşımlar konusunda bilgi sahibi olacaklardır.
Dersin içeriğiSolunum yolu viruslarında yapı, patogenez, tanı, antiviral ilaç ve aşılar  
Kaynaklar- Moleküler, Klinik ve Tanısal Viroloji (Eds: D. Us, K. Ergünay). Bilimsel Tıp Yayınevi, Ankara 2012
- Principles of Virology (Eds: J. Flint, V. R. Racaniello, G. F. Rall, T. Hatziioannou, A. M. Skalka) ASM Press, Washington DC, 2020
- Konuyla ilgili güncel makaleler 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaGiriş ve dersin tanıtımı. Tıbbi önemi olan solunum yolu virusları
2. HaftaSolunum yolu viruslarının önemi ve epidemiyolojisi
3. HaftaRinoviruslar
4. HaftaKoronaviruslar
5. Haftaİnfluenza viruslar
6. HaftaAdenoviruslar
7. Haftaİnsan metapnömovirusu
8. HaftaDiğer solunum yolu virusları
9. HaftaSolunum yolu viruslarının laboratuvar tanısı
10. HaftaSolunum yolu viruslarının tedavi
11. HaftaSolunum yolu viruslarında aşılama ve diğer önleme yaklaşımları
12. HaftaÖğrenci sunumları
13. HaftaÖğrenci sunumları
14. HaftaGenel tartışma
15. HaftaGenel sınava hazırlık
16. HaftaGenel sınav


Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler00
Sunum220
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar00
Genel sınav180
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı120
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı180
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 2 28
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14228
Sunum / Seminer Hazırlama21224
Proje000
Ödevler000
Ara sınavlara hazırlanma süresi000
Genel sınava hazırlanma süresi11010
Toplam İş Yükü312690

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Mikrobiyoloji alanında bütünlüklü, kanıta dayalı ve güncel bilimsel bilgi ve beceri edinir; alanındaki yenilikleri takip edebilir ve yenilik önerebilecek yetkinlik kazanır.    X
2. Bilimsel araştırmaların planlanması, araştırma teknikleri ve istatistiksel değerlendirme için kanıta dayalı bilgiyi kullanır, projeler geliştirir, gerçekleştirir ve sonuçlarını yayınlar/ sunar.   X 
3. Bilimsel çalışma etiği hakkında farkındalığı, duyarlılığı ve yasal düzenlemeler ile ilgili bilgisi vardır.    X
4. Bilimsel araştırmaları eleştirel şekilde analiz edebilme ve ileri düzeyde değerlendirebilme yetisi kazanır.   X 
5. Bilimsel okumalar/araştırmalar sonucunda edindiği bilgileri/elde ettiği verileri topluluk karşısında sunabilir.    X
6. Bilimsel bilgiye ulaşmada kütüphane, e-kaynaklar ve anabilim dalının üye olduğu e-dergileri kullanır.   X 
7. Bilgisayar dâhil teknolojik araçlar hakkında sağlık alanının gerektirdiği düzeyde bilgi sahibidir.    X
8. Mikrobiyoloji laboratuvarlarını iyi laboratuvar uygulamaları ve biyogüvenlik kurallarına uygun şekilde kullanır ve kalite gelişimine katkı verir.   X 
9. Alanındaki farklı disiplinlerin amacını ve etkileşimini kavrar, karmaşık sorunların çözümünde rol alabilir.    X
10. Mesleki ortamlarda (ulusal ve uluslararası) profesyonel ilişkiler kurabilir ve bilgilerini düzenli olarak paylaşır.    X 
11. Ulusal ve uluslararası projelerde rol alır, interdisipliner araştırmalar yapar.    X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek