MİK751 - ANTİFUNGAL İLAÇLAR
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
ANTİFUNGAL İLAÇLAR | MİK751 | 3. Yarıyıl | 2 | 2 | 3 | 4 |
Önkoşul(lar)-var ise | ||||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Rapor Hazırlama ve/veya Sunma Gösteri Deney | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Dr. Sevtap Arıkan Akdağlı | |||||
Dersin amacı | Öğrencinin antifungal ilaçların yapıları, etki ve direnç mekanizmaları ve klinik kullanım alanlarına ilişkin ayrıntılı bilgi edinmesi, in vitro antifungal duyarlılık testlerinin genel prensiplerini öğrenmesi, bu testleri uygulayabilmesi ve değerlendirebilmesi amaçlanmıştır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Antifungal ilaçlara giriş ve temel ilkeler Polyenler, azoller ve alilaminler: Biyokimyasal yapı, etki mekanizması ve spektrumu Ekinokandinler, griseofulvin ve flusitozin: Biyokimyasal yapı, etki mekanizması ve spektrumu Diğer antifungal ilaç ve bileşikler: Biyokimyasal yapı, etki mekanizması ve spektrumu Antifungal ilaçlara direnç mekanizmaları Antifungal ilaçlara direncin in vitro saptanması: Referans ve referans dışı yöntemler, moleküler yöntemler Enfeksiyon etkeni olarak sık saptanan mantar cinslerinde antifungal ilaçlara duyarlılık profilleri, primer ve sekonder direnç Hastane enfeksiyonu etkeni olarak dirençli mantarlar Laboratuvar çalışmaları | |||||
Kaynaklar | 1. 1. Manual of Clinical Microbiology (Murray, Baron, Jorgensen, Pfaller, Yolken, ed.s). 12th ed., 2019, ASM Press, Washington, D.C. 2. Antimicrobial Drug Resistance Volume 2 Clinical and Epidemiological Aspects (Mayers Ed.). 1st ed., 2009, Springer Dordrecht, Heidelberg, London New York. 3. Topley & Wilson?s Microbiology and Microbial Infections-Medical Mycology (Merz & Hay, ed.s). 10th ed., 2007, Hodder Arnold. 4. Jawetz, Melnick, Adelberg?s Medical Microbiology (Brooks, Butel, Morse, ed.s), 23rd ed., 2004, McGraw Hill Co. 5. CLSI M60 Performance Standards for Antifungal Susceptibility Testing of Yeasts, 2nd Edition, 2020. CLSI, Pennsylvania. 6. CLSI M61 Performance Standards for Antifungal Susceptibility Testing of Filamentous Fungi, 2nd Edition, 2020. CLSI, Pennsylvania. 7. CLSI M44 Method for Antifungal Disk Diffusion Susceptibility Testing of Yeasts, 3rd Edition, 2018, CLSI, Pennsylvania. 8. CLSI M59 Epidemiological Cutoff Values for Antifungal Susceptibility Testing, 3rd Edition, 2020. CLSI, Pennsylvania. 9. CLSI M51A. Method for antifungal disk diffusion susceptibility testing of nondermatophyte filamentous fungi; approved guideline. 2010, CLSI, Pennsylvania. http://www.eucast.org/antifungal_susceptibility_testing_afst/ |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Antifungal ilaçlara giriş ve temel ilkeler |
2. Hafta | Polyenler, azoller ve alilaminler |
3. Hafta | Ekinokandinler, griseofulvin ve flusitozin |
4. Hafta | Diğer antifungal ilaç ve bileşikler |
5. Hafta | Antifungal ilaçlara direnç mekanizmaları |
6. Hafta | Antifungal ilaçlara direncin in vitro saptanması |
7. Hafta | Enfeksiyon etkeni olarak sık saptanan mantar cinslerinde antifungal ilaçlara duyarlılık profilleri, primer ve sekonder direnç -1 |
8. Hafta | Laboratuvar |
9. Hafta | Enfeksiyon etkeni olarak sık saptanan mantar cinslerinde antifungal ilaçlara duyarlılık profilleri, primer ve sekonder direnç -2 |
10. Hafta | Laboratuvar |
11. Hafta | Enfeksiyon etkeni olarak sık saptanan mantar cinslerinde antifungal ilaçlara duyarlılık profilleri, primer ve sekonder direnç -3 |
12. Hafta | Enfeksiyon etkeni olarak sık saptanan mantar cinslerinde antifungal ilaçlara duyarlılık profilleri, primer ve sekonder direnç -4 |
13. Hafta | Hastane enfeksiyonu etkeni olarak dirençli mantarlar |
14. Hafta | Uygulama |
15. Hafta | Genel sınava hazırlık |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 2 | 10 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 1 | 90 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 10 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 90 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 14 | 2 | 28 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 2 | 28 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 2 | 12 | 24 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü | 45 | 30 | 120 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Mikrobiyoloji alanında bütünlüklü, kanıta dayalı ve güncel bilimsel bilgi ve beceri edinir; alanındaki yenilikleri takip edebilir ve yenilik önerebilecek yetkinlik kazanır. | X | ||||
2. Bilimsel araştırmaların planlanması, araştırma teknikleri ve istatistiksel değerlendirme için kanıta dayalı bilgiyi kullanır, projeler geliştirir, gerçekleştirir ve sonuçlarını yayınlar/ sunar. | X | ||||
3. Bilimsel çalışma etiği hakkında farkındalığı, duyarlılığı ve yasal düzenlemeler ile ilgili bilgisi vardır. | X | ||||
4. Bilimsel araştırmaları eleştirel şekilde analiz edebilme ve ileri düzeyde değerlendirebilme yetisi kazanır. | X | ||||
5. Bilimsel okumalar/araştırmalar sonucunda edindiği bilgileri/elde ettiği verileri topluluk karşısında sunabilir. | X | ||||
6. Bilimsel bilgiye ulaşmada kütüphane, e-kaynaklar ve anabilim dalının üye olduğu e-dergileri kullanır. | X | ||||
7. Bilgisayar dâhil teknolojik araçlar hakkında sağlık alanının gerektirdiği düzeyde bilgi sahibidir. | X | ||||
8. Mikrobiyoloji laboratuvarlarını iyi laboratuvar uygulamaları ve biyogüvenlik kurallarına uygun şekilde kullanır ve kalite gelişimine katkı verir. | X | ||||
9. Alanındaki farklı disiplinlerin amacını ve etkileşimini kavrar, karmaşık sorunların çözümünde rol alabilir. | X | ||||
10. Mesleki ortamlarda (ulusal ve uluslararası) profesyonel ilişkiler kurabilir ve bilgilerini düzenli olarak paylaşır. | X | ||||
11. Ulusal ve uluslararası projelerde rol alır, interdisipliner araştırmalar yapar. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek