MİK710 - İLERİ MİKROBİYOLOJİ LABORATUVARI-MOS
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
İLERİ MİKROBİYOLOJİ LABORATUVARI-MOS | MİK710 | 3. Yarıyıl | 1 | 6 | 4 | 7 |
Önkoşul(lar)-var ise | ||||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Soru-Yanıt Gösteri Deney Uygulama-Alıştırma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Dr. Sevtap Arıkan Akdağlı | |||||
Dersin amacı | Tıbbi mikrobiyolojinin moleküler mikrobiyoloji ve seroloji alanlarında ileri laboratuvar uygulamalarını teorik ve pratik olarak öğretmektir. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Moleküler mikrobiyoloji laboratuvarının yapısını ve önemi, moleküler laboratuvar tanısında yaşanan sorunlar ve çözüm yollları. Serolojik testlerim temel prensipleri,Enfeksiyon hastalıklarının tanımlan-masında kullanılan serolojik testler, Otoimmün hastalıkların tanımlanmasında kullanılan serolojik testler | |||||
Kaynaklar | 1. Isenberg, H. D. 2007. Clinical microbiology procedures handbook. American Society for Microbiology, Washington, D.C. 2. Manual of Clinical Microbiology (Murray, Baron, Jorgensen, Pfaller, Yolken, ed.s). 9th ed., 2011, ASM Press, Washington, D.C. 3. Topley & Wilson?s Microbiology and Microbial Infections-Medical Mycology (Merz & Hay, ed.s). 10th ed., 2005, Hodder Arnold. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Moleküler mikrobiyoloji laboratuvarlarının tanıtılması |
2. Hafta | Hücre parçalama, nükleik asit saflaştırma yöntemleri, laboratuvarda kullanılan ticari sistemler I |
3. Hafta | Konvansiyonel PCR ve elektroforez |
4. Hafta | Real-Time PCR |
5. Hafta | DNA dizi analizi |
6. Hafta | Virus kantitasyonu |
7. Hafta | Moleküler yöntemlerin farklı uygulamaları |
8. Hafta | Seroloji laboratuvarında kullanılan temel testler-1 |
9. Hafta | Seroloji laboratuvarında kullanılan temel testler-2 |
10. Hafta | Seroloji laboratuvarında kullanılan temel testler-3 |
11. Hafta | Seroloji laboratuvarında kullanılan temel testler-4 |
12. Hafta | Seroloji laboratuvarında kullanılan temel testler-5 |
13. Hafta | Seroloji laboratuvarında kullanılan temel testler-6 |
14. Hafta | Seroloji laboratuvarında kullanılan temel testler-7 |
15. Hafta | Genel sınava hazırlık |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 14 | 20 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 4 | 20 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 1 | 60 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 1 | 14 |
Laboratuvar | 14 | 4 | 56 |
Uygulama | 14 | 2 | 28 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 3 | 42 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 4 | 15 | 60 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 61 | 35 | 210 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Mikrobiyoloji alanında bütünlüklü, kanıta dayalı ve güncel bilimsel bilgi ve beceri edinir; alanındaki yenilikleri takip edebilir ve yenilik önerebilecek yetkinlik kazanır. | X | ||||
2. Bilimsel araştırmaların planlanması, araştırma teknikleri ve istatistiksel değerlendirme için kanıta dayalı bilgiyi kullanır, projeler geliştirir, gerçekleştirir ve sonuçlarını yayınlar/ sunar. | X | ||||
3. Bilimsel çalışma etiği hakkında farkındalığı, duyarlılığı ve yasal düzenlemeler ile ilgili bilgisi vardır. | X | ||||
4. Bilimsel araştırmaları eleştirel şekilde analiz edebilme ve ileri düzeyde değerlendirebilme yetisi kazanır. | X | ||||
5. Bilimsel okumalar/araştırmalar sonucunda edindiği bilgileri/elde ettiği verileri topluluk karşısında sunabilir. | X | ||||
6. Bilimsel bilgiye ulaşmada kütüphane, e-kaynaklar ve anabilim dalının üye olduğu e-dergileri kullanır. | X | ||||
7. Bilgisayar dâhil teknolojik araçlar hakkında sağlık alanının gerektirdiği düzeyde bilgi sahibidir. | X | ||||
8. Mikrobiyoloji laboratuvarlarını iyi laboratuvar uygulamaları ve biyogüvenlik kurallarına uygun şekilde kullanır ve kalite gelişimine katkı verir. | X | ||||
9. Alanındaki farklı disiplinlerin amacını ve etkileşimini kavrar, karmaşık sorunların çözümünde rol alabilir. | X | ||||
10. Mesleki ortamlarda (ulusal ve uluslararası) profesyonel ilişkiler kurabilir ve bilgilerini düzenli olarak paylaşır. | X | ||||
11. Ulusal ve uluslararası projelerde rol alır, interdisipliner araştırmalar yapar. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek