MİK719 - SEMİNER_4
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
SEMİNER_4 | MİK719 | 2. Yarıyıl | 0 | 2 | 0 | 3 |
Önkoşul(lar)-var ise | ||||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Tartışma Soru-Yanıt Rapor Hazırlama ve/veya Sunma Örnek Olay İncelemesi | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Danışman | |||||
Dersin amacı | Tıbbi mikrobiyoloji alanında belirli bir konudaki bilimsel birikimi sunmak, bilimsel bakış açısını anlamak, sunulan görüşleri diğer kaynaklar ile karşılaştırarak sentez edebilmek ve yeni araştırmalar konusunda fikir tartışması yapmaktır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | 1. Tıbbi mikrobiyoloji alanında seminer sunulması, 2. Benzer veya karşı görüşlü çalışmalar ışığında konunun tartışılması, 3. Aynı konuda üniversitemizin ve ülkemizin durumunun tartışılması | |||||
Kaynaklar | Journal Of Clinical Microbiology Journal Of Clinical Virology Clinical Infectious Diseases Antimicrobial agents and Chemotherapy Journal Of Medical Virology Journal Of Bacteriology Medical Mycology ScienceCitation Index-Expanded tarafından indekslenen yayınlar |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Seminer sunumu hazırlanmasında temel bilgiler |
2. Hafta | Seminer sunumu ve tartışma |
3. Hafta | Seminer sunumu ve tartışma |
4. Hafta | Seminer sunumu ve tartışma |
5. Hafta | Seminer sunumu ve tartışma |
6. Hafta | Seminer sunumu ve tartışma |
7. Hafta | Seminer sunumu ve tartışma |
8. Hafta | Seminer sunumu ve tartışma |
9. Hafta | Seminer sunumu ve tartışma |
10. Hafta | Seminer sunumu ve tartışma |
11. Hafta | Seminer sunumu ve tartışma |
12. Hafta | Seminer sunumu ve tartışma |
13. Hafta | Seminer sunumu ve tartışma |
14. Hafta | Seminer sunumu ve tartışma |
15. Hafta | Sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 10 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 1 | 40 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 1 | 14 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 1 | 14 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 14 | 1 | 14 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 4 | 4 | 16 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 1 | 16 | 16 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 4 | 4 | 16 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü | 51 | 27 | 90 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Mikrobiyoloji alanında bütünlüklü, kanıta dayalı ve güncel bilimsel bilgi ve beceri edinir; alanındaki yenilikleri takip edebilir ve yenilik önerebilecek yetkinlik kazanır. | X | ||||
2. Bilimsel araştırmaların planlanması, araştırma teknikleri ve istatistiksel değerlendirme için kanıta dayalı bilgiyi kullanır, projeler geliştirir, gerçekleştirir ve sonuçlarını yayınlar/ sunar. | X | ||||
3. Bilimsel çalışma etiği hakkında farkındalığı, duyarlılığı ve yasal düzenlemeler ile ilgili bilgisi vardır. | X | ||||
4. Bilimsel araştırmaları eleştirel şekilde analiz edebilme ve ileri düzeyde değerlendirebilme yetisi kazanır. | X | ||||
5. Bilimsel okumalar/araştırmalar sonucunda edindiği bilgileri/elde ettiği verileri topluluk karşısında sunabilir. | X | ||||
6. Bilimsel bilgiye ulaşmada kütüphane, e-kaynaklar ve anabilim dalının üye olduğu e-dergileri kullanır. | X | ||||
7. Bilgisayar dâhil teknolojik araçlar hakkında sağlık alanının gerektirdiği düzeyde bilgi sahibidir. | X | ||||
8. Mikrobiyoloji laboratuvarlarını iyi laboratuvar uygulamaları ve biyogüvenlik kurallarına uygun şekilde kullanır ve kalite gelişimine katkı verir. | X | ||||
9. Alanındaki farklı disiplinlerin amacını ve etkileşimini kavrar, karmaşık sorunların çözümünde rol alabilir. | X | ||||
10. Mesleki ortamlarda (ulusal ve uluslararası) profesyonel ilişkiler kurabilir ve bilgilerini düzenli olarak paylaşır. | X | ||||
11. Ulusal ve uluslararası projelerde rol alır, interdisipliner araştırmalar yapar. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek