MİK703 - MAKALE_4

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
MAKALE_4 MİK703 2. Yarıyıl 0 2 1 2
Önkoşul(lar)-var ise
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüZorunlu 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriTartışma
Soru-Yanıt
Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
Örnek Olay İncelemesi
 
Dersin sorumlusu(ları)Prof. Dr. Sevtap Arıkan Akdağlı 
Dersin amacıTıbbi mikrobiyoloji alanında yazılan bilimsel makaleleri tartışmak, bilimsel bakış açısını anlamak, makalede ileri sürülen görüşleri diğer kaynaklar ile karşılaştırarak sentez edebilmek ve yeni araştırmalar konusunda fikir tartışması yapmaktır. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. 1. Tıbbi mikrobiyoloji konusunda literatürü anlayarak sunmak,
  2. 2. Sunduğu veya sunulan literatürü analiz edebilmek,
  3. 3. Başka kaynakları kullanarak sunduğu ve sunulan literatüre katkıda bulunmak,
  4. 4. Sunulan ve sunduğu literatürün ışığında çalışmalar planlayabilmek,
  5. 5. Makalelerin nasıl yazıldığını anlayabilmek.
Dersin içeriği1. Tıbbi mikrobiyoloji alanında literatür incelenmesi,
2. Benzer veya karşı görüşlü çalışmalar ışığında konunun tartışılması,
3. Aynı konuda üniversitemizin ve ülkemizin durumunun tartışılması
 
KaynaklarJournal Of Clinical Microbiology
Journal Of Clinical Virology
Clinical Infectious Diseases
Antimicrobial agents and Chemotherapy
Journal Of Medical Virology
Journal Of Bacteriology
Medical Mycology
ScienceCitation Index-Expanded tarafından indekslenen yayınlar
 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaMakale sunumu hazırlanmasında temel bilgiler
2. HaftaMakale sunumları ve tartışma
3. HaftaMakale sunumları ve tartışma
4. HaftaMakale sunumları ve tartışma
5. HaftaMakale sunumları ve tartışma
6. HaftaMakale sunumları ve tartışma
7. HaftaMakale sunumları ve tartışma
8. HaftaMakale sunumları ve tartışma
9. HaftaMakale sunumları ve tartışma
10. HaftaMakale sunumları ve tartışma
11. HaftaMakale sunumları ve tartışma
12. HaftaMakale sunumları ve tartışma
13. HaftaMakale sunumları ve tartışma
14. HaftaMakale sunumları ve tartışma

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama1440
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler00
Sunum410
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar00
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı150
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama14114
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)4416
Sunum / Seminer Hazırlama4416
Proje000
Ödevler14114
Ara sınavlara hazırlanma süresi000
Genel sınava hazırlanma süresi000
Toplam İş Yükü361060

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Mikrobiyoloji alanında bütünlüklü, kanıta dayalı ve güncel bilimsel bilgi ve beceri edinir; alanındaki yenilikleri takip edebilir ve yenilik önerebilecek yetkinlik kazanır.    X
2. Bilimsel araştırmaların planlanması, araştırma teknikleri ve istatistiksel değerlendirme için kanıta dayalı bilgiyi kullanır, projeler geliştirir, gerçekleştirir ve sonuçlarını yayınlar/ sunar.    X
3. Bilimsel çalışma etiği hakkında farkındalığı, duyarlılığı ve yasal düzenlemeler ile ilgili bilgisi vardır.   X 
4. Bilimsel araştırmaları eleştirel şekilde analiz edebilme ve ileri düzeyde değerlendirebilme yetisi kazanır.   X 
5. Bilimsel okumalar/araştırmalar sonucunda edindiği bilgileri/elde ettiği verileri topluluk karşısında sunabilir.    X
6. Bilimsel bilgiye ulaşmada kütüphane, e-kaynaklar ve anabilim dalının üye olduğu e-dergileri kullanır.    X
7. Bilgisayar dâhil teknolojik araçlar hakkında sağlık alanının gerektirdiği düzeyde bilgi sahibidir.   X 
8. Mikrobiyoloji laboratuvarlarını iyi laboratuvar uygulamaları ve biyogüvenlik kurallarına uygun şekilde kullanır ve kalite gelişimine katkı verir.    X
9. Alanındaki farklı disiplinlerin amacını ve etkileşimini kavrar, karmaşık sorunların çözümünde rol alabilir.    X
10. Mesleki ortamlarda (ulusal ve uluslararası) profesyonel ilişkiler kurabilir ve bilgilerini düzenli olarak paylaşır.     X
11. Ulusal ve uluslararası projelerde rol alır, interdisipliner araştırmalar yapar.   X 

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek