İLT719 - GÖÇMENLİK ve KİMLİK
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
GÖÇMENLİK ve KİMLİK | İLT719 | 2. Yarıyıl | 3 | 0 | 3 | 10 |
Önkoşul(lar)-var ise | ||||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Arş. Gör. Dr. Hatice Şule Gelibolu | |||||
Dersin amacı | Bu dersin amacı, iç ve dış göç süreçlerinin sonucu olarak, kent ortamlarında doğrudan ve yoğun bir şekilde deneyimlenen karşılaşmalar ve ortaya çıkan kimlik ve aidiyet ifadeleri/referansları hakkında teorik güncel tartışmalar ışığında yeniden düşünmektir. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Bu derste, göç ve göçmenlik deneyimleri, yurt, kimlik, aidiyet ve iyelik bağlamlarında tartışmaya açılacak, teorik ve güncel ampirik araştırmalar incelenecektir. | |||||
Kaynaklar | Baumann, Gerd (2006). Çokkültürlülük Bilmecesi: Ulusal, Etnik ve Dinsel Kimlikleri Yeniden Düşünmek. Çev. Işıl Demirakın. Ankara: Dost. Brettell, Caroline (2003). Anthropology and Migration; Essays of Transnationalism, Ethnicity, and Identity. Altamira Press. Castles, Stephen; Miller, Mark J. (2008). Göçler Çağı: Modern Dünyada Uluslararası Göç Hareketleri. Çev. Bülent Bal, İbrahim Akbulut. İstanbul: Bilgi Üniversitesi Yayınları. Chambers, Iain (2005). Göç, Kültür, Kimlik. Çev. İsmail Türkmen, Mehmet Beşikçi.İstanbul: Ayrıntı. Morley, David; Robins, Kevin (2011). Kimlik Mekanları. Çev. Emrehan Zeybekoğlu. İstanbul: Ayrıntı. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Giriş: Ders hakkında genel bilgilendirme |
2. Hafta | Kimlik |
3. Hafta | Göçmenlik olgusunu çerçeveleyen kavramlar: Ulus-devlet ve vatandaşlık |
4. Hafta | Göçmenlik olgusunu çerçeveleyen kavramlar: Sınır ve güvenlik |
5. Hafta | Ödev ve sunum konularının belirlenmesi |
6. Hafta | Göçmenlik olgusunu çerçeveleyen kavramlar: Yabancı ve sosyal dışlanma |
7. Hafta | Göçmenlik olgusunu çerçeveleyen kavramlar: Entegrasyon ve çokkültürlülük |
8. Hafta | Gündelik Hayat 1: Kültürlerarası karşılaşmalar |
9. Hafta | Gündelik hayat 2: Banal milliyetçilik |
10. Hafta | Göç anlatıları, göçmen hikâyeleri I |
11. Hafta | Göç anlatıları, göçmen hikâyeleri II |
12. Hafta | Sunumlar |
13. Hafta | Sunumlar |
14. Hafta | Ödev teslimi ve genel değerlendirme |
15. Hafta | Genel Sınava Hazırlık |
16. Hafta | Genel Sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 14 | 30 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 2 | 20 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 16 | 3 | 48 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 2 | 60 | 120 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 90 | 90 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü | 33 | 156 | 300 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. İletişim bilimlerine ilişkin güncel ve ileri düzeyde yaklaşımlara ve kavramlara, hâkimdir, bunları bir araştırmada uygulama becerisine sahiptir. | X | ||||
2. İletişim bilimleri ile diğer beşeri bilim alanları arasındaki etkileşimi kavrar, tartışmaları izler ve değerlendirir. | X | ||||
3. Özgün bir çalışmayı, program ya da projeyi bağımsız olarak gerçekleştirerek bilimsel çalışmalara katkıda bulunur. | X | ||||
4. İletişim bilimleri alanıyla ilgili özgün çalışmalar yaparak ya da varolan çalışmalara yeni yorumlar getirerek ürettiği yeni bilgileri ulusal ve uluslararası yayınlara dönüştürür. | X | ||||
5. Alanıyla ilgili yeni düşünce, model ve yöntemler geliştirir, alanındaki sorunların çözümüne ilişkin yapılan çalışmalarla ilgili kişi ve kuruluşların karar alma süreçlerini destekler. | X | ||||
6. İlgili alandaki yerli ve yabancı bilgi kaynaklarını tanır, bunları kuramsal ve uygulamalı çalışmalarla sorumluluğu altındaki kişilere anlatır. | X | ||||
7. Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı, bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | X | ||||
8. Projeler oluşturur, ulusal ve uluslararası projelerde yer alır. | X | ||||
9. Alanının başka disiplinlerle etkileşiminin yarattığı yeni ve karmaşık fikirleri, tartışmaları çözümler ve değerlendirir. | X | ||||
10. Alanıyla ilgili özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek