İLT719 - GÖÇMENLİK ve KİMLİK

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
GÖÇMENLİK ve KİMLİK İLT719 2. Yarıyıl 3 0 3 10
Önkoşul(lar)-var ise
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
 
Dersin sorumlusu(ları)Arş. Gör. Dr. Hatice Şule Gelibolu  
Dersin amacıBu dersin amacı, iç ve dış göç süreçlerinin sonucu olarak, kent ortamlarında doğrudan ve yoğun bir şekilde deneyimlenen karşılaşmalar ve ortaya çıkan kimlik ve aidiyet ifadeleri/referansları hakkında teorik güncel tartışmalar ışığında yeniden düşünmektir. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Dersin sonunda öğrenci, Göç teorileri ve vatandaşlık tartışmalar hakkında bilgi edinmiş olacaktır.
  2. Kimlik teorileri hakkında bilgi edinecek, bunları göç deneyimleri ışığında tartışabilir hale gelecektir.
  3. Göçün köken, yurt/toprak, bellek bağlamlarında aidiyet ve iyelik ile bağlantısı üzerine teorik metinleri okumuş olacaktır.
  4. Göçün ulus-devletin kimlik tasarımlarını nasıl alaşağı ettiğini örnek alan çalışmaları ışığında okuyacak, karşılaştırmalar yapabilecek hale gelecektir.
Dersin içeriğiBu derste, göç ve göçmenlik deneyimleri, yurt, kimlik, aidiyet ve iyelik bağlamlarında
tartışmaya açılacak, teorik ve güncel ampirik araştırmalar incelenecektir. 
KaynaklarBaumann, Gerd (2006). Çokkültürlülük Bilmecesi: Ulusal, Etnik ve Dinsel Kimlikleri
Yeniden Düşünmek. Çev. Işıl Demirakın. Ankara: Dost.
Brettell, Caroline (2003). Anthropology and Migration; Essays of Transnationalism,
Ethnicity, and Identity. Altamira Press.
Castles, Stephen; Miller, Mark J. (2008). Göçler Çağı: Modern Dünyada Uluslararası
Göç Hareketleri. Çev. Bülent Bal, İbrahim Akbulut. İstanbul: Bilgi Üniversitesi
Yayınları.
Chambers, Iain (2005). Göç, Kültür, Kimlik. Çev. İsmail Türkmen, Mehmet Beşikçi.İstanbul: Ayrıntı.
Morley, David; Robins, Kevin (2011). Kimlik Mekanları. Çev. Emrehan Zeybekoğlu.
İstanbul: Ayrıntı. 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaGiriş: Ders hakkında genel bilgilendirme
2. HaftaKimlik
3. HaftaGöçmenlik olgusunu çerçeveleyen kavramlar: Ulus-devlet ve vatandaşlık
4. HaftaGöçmenlik olgusunu çerçeveleyen kavramlar: Sınır ve güvenlik
5. HaftaÖdev ve sunum konularının belirlenmesi
6. HaftaGöçmenlik olgusunu çerçeveleyen kavramlar: Yabancı ve sosyal dışlanma
7. HaftaGöçmenlik olgusunu çerçeveleyen kavramlar: Entegrasyon ve çokkültürlülük
8. HaftaGündelik Hayat 1: Kültürlerarası karşılaşmalar
9. HaftaGündelik hayat 2: Banal milliyetçilik
10. HaftaGöç anlatıları, göçmen hikâyeleri I
11. HaftaGöç anlatıları, göçmen hikâyeleri II
12. HaftaSunumlar
13. HaftaSunumlar
14. HaftaÖdev teslimi ve genel değerlendirme
15. HaftaGenel Sınava Hazırlık
16. HaftaGenel Sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)1430
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler00
Sunum220
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar00
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı050
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı050
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)16348
Sunum / Seminer Hazırlama260120
Proje000
Ödevler19090
Ara sınavlara hazırlanma süresi000
Genel sınava hazırlanma süresi000
Toplam İş Yükü33156300

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. İletişim bilimlerine ilişkin güncel ve ileri düzeyde yaklaşımlara ve kavramlara, hâkimdir, bunları bir araştırmada uygulama becerisine sahiptir.  X  
2. İletişim bilimleri ile diğer beşeri bilim alanları arasındaki etkileşimi kavrar, tartışmaları izler ve değerlendirir.    X
3. Özgün bir çalışmayı, program ya da projeyi bağımsız olarak gerçekleştirerek bilimsel çalışmalara katkıda bulunur.  X  
4. İletişim bilimleri alanıyla ilgili özgün çalışmalar yaparak ya da varolan çalışmalara yeni yorumlar getirerek ürettiği yeni bilgileri ulusal ve uluslararası yayınlara dönüştürür.   X 
5. Alanıyla ilgili yeni düşünce, model ve yöntemler geliştirir, alanındaki sorunların çözümüne ilişkin yapılan çalışmalarla ilgili kişi ve kuruluşların karar alma süreçlerini destekler.  X  
6. İlgili alandaki yerli ve yabancı bilgi kaynaklarını tanır, bunları kuramsal ve uygulamalı çalışmalarla sorumluluğu altındaki kişilere anlatır.   X 
7. Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı, bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.  X  
8. Projeler oluşturur, ulusal ve uluslararası projelerde yer alır.  X  
9. Alanının başka disiplinlerle etkileşiminin yarattığı yeni ve karmaşık fikirleri, tartışmaları çözümler ve değerlendirir.   X 
10. Alanıyla ilgili özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar.  X  

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek