İLT730 - YENİ TÜRKİYE SİNEMASI
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
YENİ TÜRKİYE SİNEMASI | İLT730 | 3. Yarıyıl | 3 | 0 | 3 | 10 |
Önkoşul(lar)-var ise | ||||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Fakülte Öğretim Üyeleri | |||||
Dersin amacı | Bu dersin amacı, yeni Türkiye sineması'ndaki farklı film yapma biçimlerini, yönetmenleri ve filmleri ayrıntılı biçimde incelemektir. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | 1990'lı yılların ortalarından itibaren ortaya çıktığını söyleyebileceğimiz Yeni Türkiye Sineması bir yandan yönetmen isimleriyle öne çıkan, küçük bütçeli, ulusal ve uluslararası festivallerde ödüller kazanan sanat filmlerini; diğer yandan büyük bütçeli, gösterim öncesi tanıtım kampanyaları ve yıldız oyuncularıyla gündeme gelen ticari sinemayı kapsamaktadır. Bu derste hem sanat sineması tartışmaları bağlamında; hem de endüstri, ideoloji ve temsil kavramları etrafında yeni Türkiye sineması irdelenecektir. | |||||
Kaynaklar | Arslan, S. (2010). Cinema in Turkey: New Critical History. Oxford: Oxford University Press Atam, Z. (2011). Yakın Plan Yeni Türkiye Sineması. İstanbul: Cadde. Dönmez Colin, G. (2008). Turkish Cinema : Identity, Distance and Belonging. London: Reaktion Books and Chicago: University of Chicago Press. Kaplan, Y. (2003). Türk Sineması. G. Nowell?Smith (Ed.), A. Fethi (Çev.) Dünya Sinema Tarihi içinde (s. 740?745). İstanbul: Kabalcı. Kıraç, R. (2000). 90?lı Yıllar Türk Sineması. 25. Kare, 30, 12?17. Suner, A. (2006). Hayalet Ev Yeni Türk Sinemasında Aidiyet, Kimlik ve Bellek. İstanbul:Metis. Vardan, U. (2003). 1980?lerden Sonra Türk Sineması. G. Nowell?Smith (Ed.), A. Fethi (Çev.) Dünya Sinema Tarihi içinde (s. 745?753.). İstanbul: Kabalcı. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Dersin genel tanıtımı |
2. Hafta | Türkiye sinema tarihine genel bakış |
3. Hafta | Yeşilçam dönemi |
4. Hafta | 12 Eylül darbesi ve Türkiye sineması |
4. Hafta | 12 Eylül darbesi ve Türkiye sineması |
5. Hafta | 1990 sonrası Türkiye sineması |
6. Hafta | Yeni Türkiye sinemasındaki ticari-popüler filmler |
7. Hafta | Yönetmen sineması 1) Nuri Bilge Ceylan Sineması |
8. Hafta | 2) Zeki Demirkubuz Sineması |
9. Hafta | 3) Reha Erdem Sineması |
10. Hafta | 4) Semih Kaplanoğlu Sineması |
11. Hafta | Yeni Türkiye sinemasında politik filmler |
12. Hafta | Araştırma raporlarının sunulması |
13. Hafta | Araştırma raporlarının sunulması |
14. Hafta | Genel değerlendirme |
15. Hafta | Genel Sınava Hazırlık |
16. Hafta | Genel Sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 14 | 20 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 2 | 20 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 1 | 60 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 40 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 16 | 3 | 48 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 2 | 60 | 120 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 90 | 90 |
Toplam İş Yükü | 33 | 156 | 300 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. İletişim bilimlerine ilişkin güncel ve ileri düzeyde yaklaşımlara ve kavramlara, hâkimdir, bunları bir araştırmada uygulama becerisine sahiptir. | X | ||||
2. İletişim bilimleri ile diğer beşeri bilim alanları arasındaki etkileşimi kavrar, tartışmaları izler ve değerlendirir. | X | ||||
3. Özgün bir çalışmayı, program ya da projeyi bağımsız olarak gerçekleştirerek bilimsel çalışmalara katkıda bulunur. | X | ||||
4. İletişim bilimleri alanıyla ilgili özgün çalışmalar yaparak ya da varolan çalışmalara yeni yorumlar getirerek ürettiği yeni bilgileri ulusal ve uluslararası yayınlara dönüştürür. | X | ||||
5. Alanıyla ilgili yeni düşünce, model ve yöntemler geliştirir, alanındaki sorunların çözümüne ilişkin yapılan çalışmalarla ilgili kişi ve kuruluşların karar alma süreçlerini destekler. | X | ||||
6. İlgili alandaki yerli ve yabancı bilgi kaynaklarını tanır, bunları kuramsal ve uygulamalı çalışmalarla sorumluluğu altındaki kişilere anlatır. | X | ||||
7. Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı, bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | X | ||||
8. Projeler oluşturur, ulusal ve uluslararası projelerde yer alır. | X | ||||
9. Alanının başka disiplinlerle etkileşiminin yarattığı yeni ve karmaşık fikirleri, tartışmaları çözümler ve değerlendirir. | X | ||||
10. Alanıyla ilgili özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek