AKE655 - AMERİKAN POLİTİKASI
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
AMERİKAN POLİTİKASI | AKE655 | 1. Yarıyıl | 4 | 0 | 4 | 8 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Rapor Hazırlama ve/veya Sunma Proje Tasarımı/Yönetimi | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Bölüm öğretim elemanları | |||||
Dersin amacı | Öğrencilerin Amerikan toplumunu şekillendiren süreçler, siyasal kurumların oluşması ile toplumsal olaylar arasındaki ilişki gibi konular hakkındaki bilgilerini derinleştirmeleri ve bu alanlarda araştırma yapmaları amaçlanır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Bu ders, Amerikan siyasi hayatını ve toplumu şekillendiren süreçleri incelerken tarihsel bir yaklaşım izler. Liderlerin konuşmaları, düşünürlerin yazıları, bildiriler, özyaşam öyküleri, sözlü tarih anlatımları, anayasa metni, edebiyat eserleri gibi birincil kaynaklarla belgeseller ve araştırmalar gibi ikincil kaynaklar üzerinden giderek sosyal olaylar incelenir. Ders sorumlusu kronolojik bir sıra izleyebilir veya bir dönemi derinlemesine ele alabilir. | |||||
Kaynaklar | Berman, David. American Government, Politics and Policy Making. 3rd ed. Englewood Cliffs, NJ: Prentice Hall, 1988. Hamilton, Alexander, et. al. The Federalist Papers. New York: Signet, 2003. Herman, Edward S. And Noam Chomsky. Manufacturing Consent: The Political Economy of the Mass Media. Hofstadter, Richard. The American Political Tradition and the Men Who Made It. New York: Vintage, 1989. Jillson, Cal. American Government: Political Development and Institutional Change. 6th ed. London: Rutledge, 2011. Kramnick, Isaac, and Theodore J. Lowi, eds. American Political Thought: A Norton Anthology. New York: Norton, 2008. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Dersin genel tanıtımı; araştırma ve akademik yazın konularındaki genel kavramların hatırlanması |
2. Hafta | Metin/belge incelemesi ve tartışma |
3. Hafta | Metin/belge incelemesi ve tartışma |
4. Hafta | Film/Belgesel gösterimi ve tartışma |
5. Hafta | Araştırmalar üzerine sunumlar ve tartışma |
6. Hafta | Metin/belge incelemesi ve tartışma |
7. Hafta | Film/Belgesel gösterimi ve tartışma |
8. Hafta | Metin/belge incelemesi ve tartışma |
9. Hafta | Film/Belgesel gösterimi ve tartışma |
10. Hafta | Araştırmalar üzerine sunumlar ve tartışma |
11. Hafta | Metin/belge incelemesi ve tartışma |
12. Hafta | Metin/belge incelemesi ve tartışma |
13. Hafta | Film/Belgesel gösterimi ve tartışma |
14. Hafta | Araştırmalar üzerine sunumlar ve tartışma |
15. Hafta | Genel sınava hazırlık |
16. Hafta | Genel sınav olarak kabul edilecek araştırmanın teslimi |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 14 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 14 | 20 |
Sunum | 3 | 30 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 31 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 4 | 56 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 10 | 5 | 50 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 3 | 10 | 30 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 14 | 5 | 70 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 14 | 14 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 43 | 58 | 240 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Amerikan edebiyat ve kültür tarihinin dönem ve akımlarını tanır. | X | ||||
2. Edebiyat tarihinin farklı dönemlerinden yazarları, akımları ve eserleri tanır. | X | ||||
3. Edebiyat türlerinin özelliklerini, alt türlerini ve yazarlarını tanır. | X | ||||
4. Amerika'ya özgü edebi, sanatsal, tarihsel, felsefi, dinsel, toplumsal ve politik gelenekleri bilir. | X | ||||
5. Dil, edebiyat, sanat ve kültürdeki temel kuramları tanır ve açıklar. | X | ||||
6. Amerika'daki kültürel çeşitliliği disiplinler arası yaklaşımla inceler. | X | ||||
7. Edebiyat, tarih ve kültür metinlerini analiz etmek için gerekli yöntemleri öğrenir ve kullanır. | X | ||||
8. Kültür, sanat ve edebiyat eserlerini toplumsal, kültürel ve tarihsel bağlamlarda inceler. | X | ||||
9. Edebiyat, tarih ve kültür metinlerini eleştirel bir gözle inceler. | X | ||||
10. Dil, edebiyat, sanat ve kültür kuramlarını eserlere uygular. Kuramsal bilgileri eğitim, araştırma ve toplum hizmetinde kullanır. | X | ||||
11. İleri düzeyde İngilizce-Türkçe ve Türkçe-İngilizce çeviri yapar. | X | ||||
12. Alanındaki kuram ve akımları yorumlar, değerlendirir ve diğer disiplinlerle ilişkilendirir. | X | ||||
13. Teknolojiyi kullanarak kaynak tarama, düzenleme ve bilgi sunma gibi araştırma becerilerini kullanır. İngilizce ders projeleri tasarlar, yürütür ve sunar. | X | ||||
14. Alanındaki güncel bilgileri yerli ve yabancı kaynaklardan takip eder ve paylaşır. | X | ||||
15. Sosyal ve kültürel hakları destekler, sosyal adalet bilinci kazanır ve tarihi, kültürel ve doğal mirası korur. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek