AKE655 - AMERİKAN POLİTİKASI

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
AMERİKAN POLİTİKASI AKE655 1. Yarıyıl 4 0 4 8
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin Diliİngilizce
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Soru-Yanıt
Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
Proje Tasarımı/Yönetimi
 
Dersin sorumlusu(ları)Bölüm öğretim elemanları 
Dersin amacıÖğrencilerin Amerikan toplumunu şekillendiren süreçler, siyasal kurumların oluşması ile toplumsal olaylar arasındaki ilişki gibi konular hakkındaki bilgilerini derinleştirmeleri ve bu alanlarda araştırma yapmaları amaçlanır.  
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Amerika'ya özgü tarihsel, felsefi, dinsel, toplumsal ve politik geleneklerin oluşumu ve gelişimini anlatabilmek.
  2. Bu alandaki önemli birincil ve ikincil kaynakları tanıyabilmek.
  3. Eserleri ve belgeleri tarihsel bağlamı içinde değerlendirebilmek.
  4. Toplumsal olayları uygun kaynaklara gönderme yaparak anlatabilmek.
  5. Bu alanda araştırma yapabilmek.
  6. Yönteme uygun olarak araştırma yürütebilmek ve akademik yazım kurallarını gözeterek yayınlanabilir düzeyde yazılı bir şekilde ifade edebilmek.
Dersin içeriğiBu ders, Amerikan siyasi hayatını ve toplumu şekillendiren süreçleri incelerken tarihsel bir yaklaşım izler. Liderlerin konuşmaları, düşünürlerin yazıları, bildiriler, özyaşam öyküleri, sözlü tarih anlatımları, anayasa metni, edebiyat eserleri gibi birincil kaynaklarla belgeseller ve araştırmalar gibi ikincil kaynaklar üzerinden giderek sosyal olaylar incelenir. Ders sorumlusu kronolojik bir sıra izleyebilir veya bir dönemi derinlemesine ele alabilir. 
KaynaklarBerman, David. American Government, Politics and Policy Making. 3rd ed. Englewood Cliffs, NJ: Prentice Hall, 1988.
Hamilton, Alexander, et. al. The Federalist Papers. New York: Signet, 2003.
Herman, Edward S. And Noam Chomsky. Manufacturing Consent: The Political Economy of the Mass Media.
Hofstadter, Richard. The American Political Tradition and the Men Who Made It. New York: Vintage, 1989.
Jillson, Cal. American Government: Political Development and Institutional Change. 6th ed. London: Rutledge, 2011.
Kramnick, Isaac, and Theodore J. Lowi, eds. American Political Thought: A Norton Anthology. New York: Norton, 2008.
 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaDersin genel tanıtımı; araştırma ve akademik yazın konularındaki genel kavramların hatırlanması
2. HaftaMetin/belge incelemesi ve tartışma
3. HaftaMetin/belge incelemesi ve tartışma
4. HaftaFilm/Belgesel gösterimi ve tartışma
5. HaftaAraştırmalar üzerine sunumlar ve tartışma
6. HaftaMetin/belge incelemesi ve tartışma
7. HaftaFilm/Belgesel gösterimi ve tartışma
8. HaftaMetin/belge incelemesi ve tartışma
9. HaftaFilm/Belgesel gösterimi ve tartışma
10. HaftaAraştırmalar üzerine sunumlar ve tartışma
11. HaftaMetin/belge incelemesi ve tartışma
12. HaftaMetin/belge incelemesi ve tartışma
13. HaftaFilm/Belgesel gösterimi ve tartışma
14. HaftaAraştırmalar üzerine sunumlar ve tartışma
15. HaftaGenel sınava hazırlık
16. HaftaGenel sınav olarak kabul edilecek araştırmanın teslimi

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)140
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler1420
Sunum330
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar00
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı3150
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 4 56
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)10550
Sunum / Seminer Hazırlama31030
Proje000
Ödevler14570
Ara sınavlara hazırlanma süresi11414
Genel sınava hazırlanma süresi12020
Toplam İş Yükü4358240

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Amerikan edebiyat ve kültür tarihinin dönem ve akımlarını tanır.    X
2. Edebiyat tarihinin farklı dönemlerinden yazarları, akımları ve eserleri tanır.    X
3. Edebiyat türlerinin özelliklerini, alt türlerini ve yazarlarını tanır.    X
4. Amerika'ya özgü edebi, sanatsal, tarihsel, felsefi, dinsel, toplumsal ve politik gelenekleri bilir.    X
5. Dil, edebiyat, sanat ve kültürdeki temel kuramları tanır ve açıklar.    X
6. Amerika'daki kültürel çeşitliliği disiplinler arası yaklaşımla inceler.    X
7. Edebiyat, tarih ve kültür metinlerini analiz etmek için gerekli yöntemleri öğrenir ve kullanır.    X
8. Kültür, sanat ve edebiyat eserlerini toplumsal, kültürel ve tarihsel bağlamlarda inceler.    X
9. Edebiyat, tarih ve kültür metinlerini eleştirel bir gözle inceler.    X
10. Dil, edebiyat, sanat ve kültür kuramlarını eserlere uygular. Kuramsal bilgileri eğitim, araştırma ve toplum hizmetinde kullanır.    X
11. İleri düzeyde İngilizce-Türkçe ve Türkçe-İngilizce çeviri yapar.    X
12. Alanındaki kuram ve akımları yorumlar, değerlendirir ve diğer disiplinlerle ilişkilendirir.    X
13. Teknolojiyi kullanarak kaynak tarama, düzenleme ve bilgi sunma gibi araştırma becerilerini kullanır. İngilizce ders projeleri tasarlar, yürütür ve sunar.    X
14. Alanındaki güncel bilgileri yerli ve yabancı kaynaklardan takip eder ve paylaşır.    X
15. Sosyal ve kültürel hakları destekler, sosyal adalet bilinci kazanır ve tarihi, kültürel ve doğal mirası korur.    X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek