HİH609 - NEFROLOJİ HEMŞİRELİĞİ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
NEFROLOJİ HEMŞİRELİĞİ | HİH609 | 2. Yarıyıl | 2 | 0 | 2 | 4 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Rapor Hazırlama ve/veya Sunma Beyin Fırtınası | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Dr. Leyla Özdemir, Prof. Dr. Sevgisun Kapucu, Doç. Dr. İmatullah Akyar, Doç. Dr. Zehra Gök Metin, Dr. Öğr. Üyesi Nur İzgü | |||||
Dersin amacı | Nefroloji ve hemşirelik bakımı hakkında kapsamlı bilgileri özgün düşünce ve araştırmalar ile uzmanlık düzeyinde derinleştiren, farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturabilen, bu alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirebilen, gelişmeleri bireylerin yaşam kalitesini artırma, sağlığını koruma ve geliştirmede kullanabilen uzman hemşireler yetiştirmektir. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Bu ders böbrek hastalıkları, tanı, tedavi, diyaliz ve bakım uygulamaları ile izlem ve hastaya öz yeterliliğinin kazandırılması konularında uzmanlık düzeyinde bilgi verir. | |||||
Kaynaklar | 1. Akdemir N, Birol L. İç Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı. 3. Baskı, Sistem Ofset, Ankara, 2011. 2. Brunner LS, Smeltzer SC. Brunner & Suddarth's Textbook of Medical-Surgical Nursing. Lippincott Williams & Wilkins, Philadelphia, 2008. 3. Konuya ilişkin güncel makale ve kitaplar. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Dünyada ve Türkiye?de Böbrek Hastalıkları Epidemiyolojisi ve Önemi |
2. Hafta | Böbrek Hastalıklarının Fizyopatolojisi |
3. Hafta | Böbrek Hastalıklarında Tanı Yöntemleri ve Hemşirenin Sorumlulukları |
4. Hafta | Glomerüler Böbrek Hastalıkları ve Tedavi Süreci |
5. Hafta | Glomerüler Böbrek Hastalıkları ve Hemşirelik Yaklaşımı |
6. Hafta | Vasküler ve Obstrüktif Böbrek Hastalıkları Tedavi Süreci ve Hemşirelik Yaklaşımı |
7. Hafta | ARA SINAV |
8. Hafta | Akut Böbrek Yetmezliği ve Tedavi Süreci |
9. Hafta | Akut Böbrek Yetmezliği ve Hemşirelik Yaklaşımı |
10. Hafta | Kronik Böbrek Yetmezliği ve Tedavi Süreci |
11. Hafta | Kronik Böbrek Yetmezliği ve Hemşirelik Yaklaşımı |
12. Hafta | Diyaliz Uygulamaları, Ülkemizdeki Durum |
13. Hafta | Diyaliz Hemşiresi ve Sorumlulukları |
14. Hafta | Böbrek Hastalıklarından Korunma ve Nefroloji Hastasının Öz Yeterliliği |
15. Hafta | Genel sınava hazırlık |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 5 | 20 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 6 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 3 | 42 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 5 | 9 | 45 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 2 | 2 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 35 | 19 | 120 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. İç hastalıkları hemşireliği alanında uzmanlık düzeyinde güncel bilgilere sahiptir. | X | ||||
2. İç hastalıkları hemşireliği alanında sahip olduğu bilgileri farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip yeni bilgiler oluşturmak için yorumlar, analiz ve sentez eder. | X | ||||
3. İç hastalıkları hemşireliği alanına ilişkin sorunlara çözüm üretecek araştırmalar planlar, uygular, rapor eder ve sunum/yayın yapar. | X | ||||
4. Sağlık alanındaki istatistik yazılımlarını etkin kullanır, istatistiksel yöntemleri doğru seçer, hesaplar ve yorumlar. | X | ||||
5. İç hastalıkları hemşireliği ile ilgili uzmanlık gerektiren mevcut ve öngörülemeyen karmaşık sorunlara stratejik çözüm önerileri getirir, sorumluluk alarak sorunları çözer ve sonuçları değerlendirir. | X | ||||
6. İç hastalıkları hemşireliği ile ilgili kişisel gelişim ve yaşam boyu öğrenme ilkelerini benimser. | X | ||||
7. Sağlık alanında yayınlanmış bilimsel bir makaleyi analiz eder, kanıta dayalı uygulamaları takip eder, mesleki uygulamalar ile ilgili kendi alanında kanıt oluşturacak araştırmalar yapar. | X | ||||
8. Kanıta dayalı araştırma ve ileri hemşirelik uygulamalarını destekleyen kavram ve teorileri analiz ederek hemşirelik bakımında kullanır. | X | ||||
9. Sağlık alanındaki bilgilerini, güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını aynı alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslararası gruplarla yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir biçimde tartışır ve paylaşır. | X | ||||
10. Sağlık alanı ile ilgili verilerin toplanması, kayıtlanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlendir gözetir ve bu değerleri öğretir. | X | ||||
11. Sağlık alanında sahip olduğu bilgi, beceri ve problem çözme yetenekleri ile disiplinler arası çalışmalarda etkin rol alır. | X | ||||
12. Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini bilir, etik ilkelere uygun davranır. | X | ||||
13. Alanda liderlik rollerini üstlenir, eleştirel düşünür, mesleki faaliyetlerde bulunur. | X | ||||
14. Toplum sağlığına duyarlı davranır ve ilgili sağlık-sosyal politikaları izler ve katkıda bulunur. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek