HİH604 - İÇ HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ ÖĞRETİMİ UYGULAMASI
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
İÇ HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ ÖĞRETİMİ UYGULAMASI | HİH604 | 1. Yarıyıl | 1 | 6 | 4 | 9 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Rapor Hazırlama ve/veya Sunma Uygulama-Alıştırma Sorun/Problem Çözme Beyin Fırtınası | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Dr. Leyla Özdemir, Prof. Dr. Sevgisun Kapucu, Doç. Dr. İmatullah Akyar, Doç. Dr. Zehra Gök Metin, Dr. Öğr. Üyesi Nur İzgü | |||||
Dersin amacı | Öğretim elemanının sahip olması gereken eğitim-öğretime ilişkin temel bilgi, beceri ve yöntemleri kullanan, bu bilgi ve becerileri interaktif eğitim yöntemleri ile öğrenciye aktaran, danışmanlık yapan ve rol modeli olan, öğrenciyi izleyen ve değerlendiren, klinik uygulama alanını eğitim ortamı olarak kullanan, ekip çalışmasında aktif rol alan uzman hemşireler yetiştirmektir. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Bu ders hemşirelik eğitim-öğretim ilke ve yöntemlerine ilişkin bilgiyi verir, bu bilgileri kullanarak uygulama alanında hemşirelik öğretimini gerçekleştirecek beceriyi kazandırır. | |||||
Kaynaklar | 1. Enç N, Can G. İç Hastalıkları Hemşireliği Uygulama Öğrenci Eğitim Modülü. Nobel Kitabevi, Ankara, 2012. 2. Demirel Ö. Kuramdan Uygulamaya Eğitimde Program Geliştirme. Pegem Yayıncılık, Ankara, 2011. 3. Hacıalioğlu N. Hemşirelikte Öğretim, Öğrenme ve Eğitim. Nobel Tıp Kitabevi, Ankara, 2011. 4. Özvarış ŞB. Tıp Eğitimcileri için Eğitim Becerileri Rehberi. Hacettepe Halk Sağlığı Vakfı, Ankara, 2009. 5. Turner SO. The Nursing Career Planning Guides. Jones and Bartlett Publishers, Sudbury, Mass, 2007. 6. Manti S. Medical Surgical Nursing: Assessment and Management of Clinical Problems, Mosby, St. Louis, 2004. 7. Uyar G. Hemşirelikte Klinik Öğretim. Hatipoğlu Yayınları, Ankara, 1992. 8. Konuya ilişkin güncel makale ve kitaplar. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Klinik Uygulamalarda Öğretim Elemanının Sahip Olması Gereken Özellikler |
2. Hafta | Klinik Uygulamalarda Öğrenci Öğretmen İlişkisi |
3. Hafta | Klinik Uygulamalarda Stres Yaratan Durumlar |
4. Hafta | Klinik Uygulamalarda Öğrencinin İzlenmesi |
5. Hafta | Planlı Bakımın Öğrencilerle Uygulanması |
6. Hafta | İnteraktif Yöntemlerle Klinik Tartışmaların Yönetilmesi, Klinik Tartışmalar ve Önemi |
7. Hafta | İnteraktif Vaka Sunumu |
8. Hafta | ARA SINAV |
9. Hafta | Klinik Uygulama Alanının Eğitim Ortamı Olarak Etkin Kullanılması |
10. Hafta | Klinik Uygulamalarda Ekip Anlayışının Öğrenciye Kazandırılması |
11. Hafta | Profesyonel Davranışın Öğrenciye Kazandırılması |
12. Hafta | Karşılaşılan Problem Durumların Tartışılması |
13. Hafta | Klinik Uygulamalarda Öğrencinin Değerlendirilmesi |
14. Hafta | İnteraktif Vaka Sunumu |
15. Hafta | Genel sınava hazırlık |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 10 | 15 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 5 | 10 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 25 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 16 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 1 | 14 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 6 | 84 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 9 | 126 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 2 | 15 | 30 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 8 | 8 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü | 46 | 47 | 270 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. İç hastalıkları hemşireliği alanında uzmanlık düzeyinde güncel bilgilere sahiptir. | X | ||||
2. İç hastalıkları hemşireliği alanında sahip olduğu bilgileri farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip yeni bilgiler oluşturmak için yorumlar, analiz ve sentez eder. | X | ||||
3. İç hastalıkları hemşireliği alanına ilişkin sorunlara çözüm üretecek araştırmalar planlar, uygular, rapor eder ve sunum/yayın yapar. | |||||
4. Sağlık alanındaki istatistik yazılımlarını etkin kullanır, istatistiksel yöntemleri doğru seçer, hesaplar ve yorumlar. | |||||
5. İç hastalıkları hemşireliği ile ilgili uzmanlık gerektiren mevcut ve öngörülemeyen karmaşık sorunlara stratejik çözüm önerileri getirir, sorumluluk alarak sorunları çözer ve sonuçları değerlendirir. | |||||
6. İç hastalıkları hemşireliği ile ilgili kişisel gelişim ve yaşam boyu öğrenme ilkelerini benimser. | |||||
7. Sağlık alanında yayınlanmış bilimsel bir makaleyi analiz eder, kanıta dayalı uygulamaları takip eder, mesleki uygulamalar ile ilgili kendi alanında kanıt oluşturacak araştırmalar yapar. | |||||
8. Kanıta dayalı araştırma ve ileri hemşirelik uygulamalarını destekleyen kavram ve teorileri analiz ederek hemşirelik bakımında kullanır. | |||||
9. Sağlık alanındaki bilgilerini, güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını aynı alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslararası gruplarla yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir biçimde tartışır ve paylaşır. | |||||
10. Sağlık alanı ile ilgili verilerin toplanması, kayıtlanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlendir gözetir ve bu değerleri öğretir. | |||||
11. Sağlık alanında sahip olduğu bilgi, beceri ve problem çözme yetenekleri ile disiplinler arası çalışmalarda etkin rol alır. | X | ||||
12. Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini bilir, etik ilkelere uygun davranır. | |||||
13. Alanda liderlik rollerini üstlenir, eleştirel düşünür, mesleki faaliyetlerde bulunur. | X | ||||
14. Toplum sağlığına duyarlı davranır ve ilgili sağlık-sosyal politikaları izler ve katkıda bulunur. |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek