HİH604 - İÇ HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ ÖĞRETİMİ UYGULAMASI

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
İÇ HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ ÖĞRETİMİ UYGULAMASI HİH604 1. Yarıyıl 1 6 4 9
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Soru-Yanıt
Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
Uygulama-Alıştırma
Sorun/Problem Çözme
Beyin Fırtınası
 
Dersin sorumlusu(ları)Prof. Dr. Leyla Özdemir, Prof. Dr. Sevgisun Kapucu, Doç. Dr. İmatullah Akyar, Doç. Dr. Zehra Gök Metin, Dr. Öğr. Üyesi Nur İzgü 
Dersin amacıÖğretim elemanının sahip olması gereken eğitim-öğretime ilişkin temel bilgi, beceri ve yöntemleri kullanan, bu bilgi ve becerileri interaktif eğitim yöntemleri ile öğrenciye aktaran, danışmanlık yapan ve rol modeli olan, öğrenciyi izleyen ve değerlendiren, klinik uygulama alanını eğitim ortamı olarak kullanan, ekip çalışmasında aktif rol alan uzman hemşireler yetiştirmektir. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. 1. Öğretim elemanının sahip olması gereken temel eğitim-öğretim bilgi, beceri ve yöntemlerini bilir ve kullanır.
  2. 2. Hemşirelik eğitim-öğretimine ilişkin sahip olduğu bilgi ve becerileri interaktif eğitim yöntemleri ile öğrenciye aktarır.
  3. 3. Klinik uygulama alanının eğitim ortamı olarak kullanılmasında ve ekip çalışmalarında etkin rol alır.
  4. 4. Profesyonel davranışın öğrenciye kazandırılmasında danışmanlık yapar ve rol modeli olur.
  5. 5. Öğrencinin izlenmesi ve değerlendirilmesine ilişkin bilgi ve beceriye sahiptir.
Dersin içeriğiBu ders hemşirelik eğitim-öğretim ilke ve yöntemlerine ilişkin bilgiyi verir, bu bilgileri kullanarak uygulama alanında hemşirelik öğretimini gerçekleştirecek beceriyi kazandırır. 
Kaynaklar1. Enç N, Can G. İç Hastalıkları Hemşireliği Uygulama Öğrenci Eğitim Modülü. Nobel Kitabevi, Ankara, 2012.
2. Demirel Ö. Kuramdan Uygulamaya Eğitimde Program Geliştirme. Pegem Yayıncılık, Ankara, 2011.
3. Hacıalioğlu N. Hemşirelikte Öğretim, Öğrenme ve Eğitim. Nobel Tıp Kitabevi, Ankara, 2011.
4. Özvarış ŞB. Tıp Eğitimcileri için Eğitim Becerileri Rehberi. Hacettepe Halk Sağlığı Vakfı, Ankara, 2009.
5. Turner SO. The Nursing Career Planning Guides. Jones and Bartlett Publishers, Sudbury, Mass, 2007.
6. Manti S. Medical Surgical Nursing: Assessment and Management of Clinical Problems, Mosby, St. Louis, 2004.
7. Uyar G. Hemşirelikte Klinik Öğretim. Hatipoğlu Yayınları, Ankara, 1992.
8. Konuya ilişkin güncel makale ve kitaplar.
 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaKlinik Uygulamalarda Öğretim Elemanının Sahip Olması Gereken Özellikler
2. HaftaKlinik Uygulamalarda Öğrenci Öğretmen İlişkisi
3. HaftaKlinik Uygulamalarda Stres Yaratan Durumlar
4. HaftaKlinik Uygulamalarda Öğrencinin İzlenmesi
5. HaftaPlanlı Bakımın Öğrencilerle Uygulanması
6. Haftaİnteraktif Yöntemlerle Klinik Tartışmaların Yönetilmesi, Klinik Tartışmalar ve Önemi
7. Haftaİnteraktif Vaka Sunumu
8. HaftaARA SINAV
9. HaftaKlinik Uygulama Alanının Eğitim Ortamı Olarak Etkin Kullanılması
10. HaftaKlinik Uygulamalarda Ekip Anlayışının Öğrenciye Kazandırılması
11. HaftaProfesyonel Davranışın Öğrenciye Kazandırılması
12. HaftaKarşılaşılan Problem Durumların Tartışılması
13. HaftaKlinik Uygulamalarda Öğrencinin Değerlendirilmesi
14. Haftaİnteraktif Vaka Sunumu
15. HaftaGenel sınava hazırlık
16. HaftaGenel sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 1015
Ödevler00
Sunum510
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar125
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı1650
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 1 14
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama14684
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)149126
Sunum / Seminer Hazırlama21530
Proje000
Ödevler000
Ara sınavlara hazırlanma süresi188
Genel sınava hazırlanma süresi188
Toplam İş Yükü4647270

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. İç hastalıkları hemşireliği alanında uzmanlık düzeyinde güncel bilgilere sahiptir.X    
2. İç hastalıkları hemşireliği alanında sahip olduğu bilgileri farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip yeni bilgiler oluşturmak için yorumlar, analiz ve sentez eder. X   
3. İç hastalıkları hemşireliği alanına ilişkin sorunlara çözüm üretecek araştırmalar planlar, uygular, rapor eder ve sunum/yayın yapar.      
4. Sağlık alanındaki istatistik yazılımlarını etkin kullanır, istatistiksel yöntemleri doğru seçer, hesaplar ve yorumlar.      
5. İç hastalıkları hemşireliği ile ilgili uzmanlık gerektiren mevcut ve öngörülemeyen karmaşık sorunlara stratejik çözüm önerileri getirir, sorumluluk alarak sorunları çözer ve sonuçları değerlendirir.      
6. İç hastalıkları hemşireliği ile ilgili kişisel gelişim ve yaşam boyu öğrenme ilkelerini benimser.      
7. Sağlık alanında yayınlanmış bilimsel bir makaleyi analiz eder, kanıta dayalı uygulamaları takip eder, mesleki uygulamalar ile ilgili kendi alanında kanıt oluşturacak araştırmalar yapar.      
8. Kanıta dayalı araştırma ve ileri hemşirelik uygulamalarını destekleyen kavram ve teorileri analiz ederek hemşirelik bakımında kullanır.      
9. Sağlık alanındaki bilgilerini, güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını aynı alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslararası gruplarla yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir biçimde tartışır ve paylaşır.      
10. Sağlık alanı ile ilgili verilerin toplanması, kayıtlanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlendir gözetir ve bu değerleri öğretir.      
11. Sağlık alanında sahip olduğu bilgi, beceri ve problem çözme yetenekleri ile disiplinler arası çalışmalarda etkin rol alır.     X
12. Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini bilir, etik ilkelere uygun davranır.      
13. Alanda liderlik rollerini üstlenir, eleştirel düşünür, mesleki faaliyetlerde bulunur.    X 
14. Toplum sağlığına duyarlı davranır ve ilgili sağlık-sosyal politikaları izler ve katkıda bulunur.      

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek