İLT644 - İLETİŞİM ETİĞİ

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
İLETİŞİM ETİĞİ İLT644 2. Yarıyıl 3 0 3 6
Önkoşul(lar)-var ise
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
 
Dersin sorumlusu(ları)Dr. Öğr. Üyesi Çağla Karabağ Sarı 
Dersin amacıBu dersin amacı, etik üzerine teorik tartışmalar ve medyaya etik yaklaşımlar hakkında bilgi aktarımında bulunmaktadır. Derste farklı etik kuramları hakkında detaylı bilginin yanı sıra etik yaklaşımların tarihsel ve kültürel dinamiklerle ilişkileri resmedilecek ve medyada etik sorunsalının değerlendirilmesi açısından gerekli olan teorik temellere sunulacaktır.  
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Etik Kavramsallaştırmaları Bu dersin sonunda öğrenci, -farklı etik kavramlarını ve etiğe farklı yaklaşımları kavrar; -farklı yaklaşım ve kuramları eleştirel bir perspektiften karşılaştırabilir; -Medyadaki farklı türden etik sorunların farkına varır; - Medyayı farklı etik perspektiflerden değerlendirebilecek teorik donanıma sahip olur; -Kendi etik yaklaşımını oluşturur
Dersin içeriğiEtik Kuramları
Medya ve Etik
Medyada Etik Sorunlar
Medyada Etik Davranış İlkeleri
Medyada Değerlendirme Sorunları 
KaynaklarI. Kuçuradi, Ahlâk ve Kavramları, H. Tepe (der.), Etik ve Meslek Etikleri, 2000.

L. P. Pojan, Moral Philosophy: A Reader, 1998.
A. MacIntyre, Etiğin Kısa Tarihi, 2001.

A. Belsey ve R. Chadwick, Medya ve Gazeticilikte Etik Sorunlar, 1998.

M. Haller ve H. Holzhey (der.), Medien-Ethik: Beschreibungen, Analysen, Konzeptefür den Deutchsprachigen Journalismus.

H. Boventer, Pressefreiheitistnichtgrenzlos: Einführung in die Medienethik, Bouvier, Bonn, 1989.

I. Kuçuradi, "Miscelanea on 'Ethics and Contemporary Journalism'", Emel Doğramacı'ya Armağan, 1998.

I. Kuçuradi, İnsan ve Değerleri, 1998.
 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaDersin genel tanıtımı
2. HaftaEtik nedir?
3. HaftaEtik Kuramları - I
4. HaftaEtik Kuramları - II
5. HaftaEtik-Evrensellik-Tikellik Tartışması - I
6. HaftaEtik-Evrensellik-Tikellik Tartışması-ıı
7. HaftaEtiğin Kaynakları:Klasik Dönem
8. HaftaEtiğin Kaynakları:Modern-öncesi Dönem
9. HaftaEtiğin Kaynakları:Modern Dönem
10. HaftaPostmodernite ve Etik
11. HaftaMedya ve Etik: Kuramsal Tartışmalar
12. HaftaTürkiye'de Medya ve Etik: Vaka Analizleri - I
13. HaftaTürkiye'de Medya ve Etik:Vaka Analizleri - II
14. HaftaSunumlar ve genel değerlendirme
15. HaftaGenel sınava hazırlık
16. HaftaGenel sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)1420
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler160
Sunum220
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar00
Genel sınav00
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı040
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı060
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14342
Sunum / Seminer Hazırlama22040
Proje000
Ödevler15656
Ara sınavlara hazırlanma süresi000
Genel sınava hazırlanma süresi000
Toplam İş Yükü3182180

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. İletişim bilimlerine ilişkin temel yaklaşımlara, kavramlara, kavramlar arası ilişkilere kuramsal ve uygulama düzeyinde yansımalarını da değerlendirecek seviyede hâkimdir.   X  
2. İletişim bilimlerine ilişkin temel metodolojik yaklaşımlara, yöntemlere, araştırma tekniklerine ve bunları uygulama ve değerlendirme bilgisine hâkimdir.    X 
3. İletişim bilimleri alanında bir sosyal araştırma tasarlar ve uygular, yorumlar, raporlaştırır ve akademik kurallara uygun özgün eserler haline getirir.    X 
4. Disiplinlerarası düşünür, sorgular, yorumlar ve değerlendirir.    X 
5. İletişim bilimleri alanında geliştirilen güncel bilgi ve yaklaşımları takip eder, bunları eleştirel ve sorgulayıcı bir yaklaşımla değerlendirir.    X 
6. Alana ilişkin bilgisini yazılı ve sözlü olarak etkin ve sistemli şekilde aktarır.   X  
7. İletişim bilimleri alanında yaptığı her türden akademik üretimde bilimsel ve mesleki etik ilkeleri bilir ve bunlara uygun davranır.   X  
8. Alanına ilişkin sorun tespiti ve çözümünde ekip çalışmasına katılır ve bilgi paylaşımında bulunur.    X 
9. Alana ilişkin bilgi ve becerilerini kullanarak iletişim ve medya ile ilgili sorunlara ilişkin çözüm önerileri üretir, politika önerileri geliştirir ve bunları proje ve etkinliklere dönüştürür.   X 
10. Çalışma yaşamında etkili sosyal iletişim kurar.    X
11. Öğrenimini bir üst eğitim düzeyine taşır.    X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek