PSL623 - SOSYAL-DUYGUSAL GELİŞİM

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
SOSYAL-DUYGUSAL GELİŞİM PSL623 1. Yarıyıl 3 0 3 7
Önkoşul(lar)-var iseTemel düzeyde gelişim bilgisi
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Soru-Yanıt
 
Dersin sorumlusu(ları)Bölüm mensubu 
Dersin amacıBu dersin amacı çocukluk dönemindeki sosyal duygusal gelişimi güncel araştırma bulguları çerçevesinde incelemektir.  
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Yaşa bağlı olarak kendiliğin gelişimini açıklar.
  2. Duyguların gelişimi, yakın ilişkiler, empati ve ahlak gelişimini açıklar.
  3. Çocuklarda olumlu sosyal davranışları ve saldırganlığı açıklar
  4. Olumlu sosyal davranışlar ve saldırganlık arasındaki ilişkileri tartışır.
  5. Ele alınan konularla ilgili güncel araştırma bulgularını değerlendirir.
Dersin içeriğiBu ders kapsamında çocukluk döneminde sosyalleşme süreci, kendiliğin ve duyguların gelişimi, yakın ilişkiler, empati ve ahlak gelişimi ile çocuklarda olumlu sosyal davranışlar ve saldırganlık ele alınmaktadır.
Dersin Düzeyi: Lisansüstü
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi Arife Berna AYTAÇ
Ders Sorumlusu: Dr. Öğr. Üyesi Arife Berna AYTAÇ
Dersin Yardımcıları: ABD onayıyla ders sorumlusu tarafından bulunur
Dersin Staj Durumu: Yok 
KaynaklarDowling, M. (2010). Young children?s personal, social and emotional development (3rd ed.). Cornwall: Sage Publications.

İlgili makaleler 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaDersin tanıtılması
2. HaftaKendiliğin ve duyguların gelişimi
3. HaftaKendiliğin ve duyguların gelişimi
4. HaftaYakın ilişkiler
5. HaftaMakale tartışması
6. HaftaAra sınav
7. HaftaEmpati ve ahlak gelişimi
8. HaftaEmpati ve ahlak gelişimi
9. HaftaOlumlu sosyal davranışlar
10. HaftaOlumlu sosyal davranış türleri
11. HaftaAra sınav
12. HaftaOlumlu sosyal davranış araştırmaları
13. HaftaSaldırgan davranışlar
14. HaftaSaldırganlık türleri
15. HaftaSaldırganlık araştırmaları
16. HaftaGenel Sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)1610
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler110
Sunum00
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar230
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı1950
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 16 3 48
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)12896
Sunum / Seminer Hazırlama000
Proje000
Ödevler188
Ara sınavlara hazırlanma süresi21224
Genel sınava hazırlanma süresi12020
Toplam İş Yükü3251196

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Psikolojideki güncel kuramsal ve uygulamalı bilgileri kavrar.  X  
2. Psikolojideki kuramsal ve uygulamalı bilgilerin diğer disiplinlerle ilişkisini kavrar.  X  
3. Bireylerin yaşadığı dönüşümlerin neden ve sonuçlarını kavrar.  X  
4. Psikoloji ile ilgili analiz tekniklerini, teknolojileri ve uygulamaları değerlendirir.  X  
5. Mevzuat, mesleki değerler ve etik ilkelere uygun hareket eder.  X  
6. Çözüm önerilerini bilimsel verilerle destekler.  X  
7. Psikoloji alt alanları arası ve disiplinler arası çalışmalar yürütür.  X  
8. Sosyal sorumluluk yaklaşımı çerçevesinde projeler üretir.  X  
9. Kişisel ve mesleki gelişiminde yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimser.  X  
10. Eleştirel yaklaşımı benimser ve uygular.  X  
11. Psikoloji bilgi ve becerilerini kullanarak araştırma yapar ve sonuçları literatür temelinde değerlendirir.  X  
12. Yüksek lisans eğitimini akademik veya uygulama alanında bir ileri seviyeye taşır.  X  
13. Bilgi birikimini bilimsel toplantılarda paylaşır.  X  

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek