PSL623 - SOSYAL-DUYGUSAL GELİŞİM
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
SOSYAL-DUYGUSAL GELİŞİM | PSL623 | 1. Yarıyıl | 3 | 0 | 3 | 7 |
Önkoşul(lar)-var ise | Temel düzeyde gelişim bilgisi | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Bölüm mensubu | |||||
Dersin amacı | Bu dersin amacı çocukluk dönemindeki sosyal duygusal gelişimi güncel araştırma bulguları çerçevesinde incelemektir. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Bu ders kapsamında çocukluk döneminde sosyalleşme süreci, kendiliğin ve duyguların gelişimi, yakın ilişkiler, empati ve ahlak gelişimi ile çocuklarda olumlu sosyal davranışlar ve saldırganlık ele alınmaktadır. Dersin Düzeyi: Lisansüstü Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi Arife Berna AYTAÇ Ders Sorumlusu: Dr. Öğr. Üyesi Arife Berna AYTAÇ Dersin Yardımcıları: ABD onayıyla ders sorumlusu tarafından bulunur Dersin Staj Durumu: Yok | |||||
Kaynaklar | Dowling, M. (2010). Young children?s personal, social and emotional development (3rd ed.). Cornwall: Sage Publications. İlgili makaleler |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Dersin tanıtılması |
2. Hafta | Kendiliğin ve duyguların gelişimi |
3. Hafta | Kendiliğin ve duyguların gelişimi |
4. Hafta | Yakın ilişkiler |
5. Hafta | Makale tartışması |
6. Hafta | Ara sınav |
7. Hafta | Empati ve ahlak gelişimi |
8. Hafta | Empati ve ahlak gelişimi |
9. Hafta | Olumlu sosyal davranışlar |
10. Hafta | Olumlu sosyal davranış türleri |
11. Hafta | Ara sınav |
12. Hafta | Olumlu sosyal davranış araştırmaları |
13. Hafta | Saldırgan davranışlar |
14. Hafta | Saldırganlık türleri |
15. Hafta | Saldırganlık araştırmaları |
16. Hafta | Genel Sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 16 | 10 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 10 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 2 | 30 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 19 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 12 | 8 | 96 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 8 | 8 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 2 | 12 | 24 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 32 | 51 | 196 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Psikolojideki güncel kuramsal ve uygulamalı bilgileri kavrar. | X | ||||
2. Psikolojideki kuramsal ve uygulamalı bilgilerin diğer disiplinlerle ilişkisini kavrar. | X | ||||
3. Bireylerin yaşadığı dönüşümlerin neden ve sonuçlarını kavrar. | X | ||||
4. Psikoloji ile ilgili analiz tekniklerini, teknolojileri ve uygulamaları değerlendirir. | X | ||||
5. Mevzuat, mesleki değerler ve etik ilkelere uygun hareket eder. | X | ||||
6. Çözüm önerilerini bilimsel verilerle destekler. | X | ||||
7. Psikoloji alt alanları arası ve disiplinler arası çalışmalar yürütür. | X | ||||
8. Sosyal sorumluluk yaklaşımı çerçevesinde projeler üretir. | X | ||||
9. Kişisel ve mesleki gelişiminde yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimser. | X | ||||
10. Eleştirel yaklaşımı benimser ve uygular. | X | ||||
11. Psikoloji bilgi ve becerilerini kullanarak araştırma yapar ve sonuçları literatür temelinde değerlendirir. | X | ||||
12. Yüksek lisans eğitimini akademik veya uygulama alanında bir ileri seviyeye taşır. | X | ||||
13. Bilgi birikimini bilimsel toplantılarda paylaşır. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek