DPİ799 - DOKTORA YETERLİK SINAVINA HAZIRLIK
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
DOKTORA YETERLİK SINAVINA HAZIRLIK | DPİ799 | 4. Yarıyıl | 0 | 4 | 2 | 30 |
Önkoşul(lar)-var ise | Doktora derslerini başarı ile tamamlamış olmak | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Diğer: Kendi kendine öğrenme/danışman görüşmesi | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Anabilim Dalı Öğretim üyeleri ve öğretim görevlileri | |||||
Dersin amacı | Öğrencinin yazılı ve sözlü olmak üzere iki kısımdan oluşan doktora yeterlik sınavına hazırlanması için gerekli etkinlikleri tamamlaması . | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Doktora yeterlik sınavında başarılı olabilmek için gerekli bireysel çalışma | |||||
Kaynaklar | İlgili literatür |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Kayıtlı olunan program yeterliliklerinin incelenmesi |
2. Hafta | Doktora yeterlilik sınavına hazırlık için gerekli bilimsel hazırlık etkinliklerinin tanımlanması |
3. Hafta | Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme |
4. Hafta | Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme |
5. Hafta | Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme |
6. Hafta | Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme |
7. Hafta | Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme |
8. Hafta | Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme |
9. Hafta | Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme |
10. Hafta | Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme |
11. Hafta | Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme |
12. Hafta | Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme |
13. Hafta | Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme |
14. Hafta | Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme |
15. Hafta | Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme |
16. Hafta | Yeterlik sınavı |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 100 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 0 | 0 | 0 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 900 | 900 |
Toplam İş Yükü | 1 | 900 | 900 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Dişhekimliği ve özellikle periodontoloji ile ilgili olarak hakim olduğu temel bilimler bilgilerini kullanarak, karşılaştığı sorunlar analiz eder, sentezler, sorun çözer ve böylelikle özgün sonuçlara ve yeni tedavi yöntemlerine ulaşır; bu ilerlemeler hakkında toplumu bilgilendirir. | X | ||||
2. Yüksek lisans bilgilerini temel alarak periodontoloji alanında en ileri güncel bilgilere ulaşır, analiz eder, sentezler ve özgün fikirler geliştirir. | X | ||||
3. Periodontoloji alanındaki teknik ekipmanı, teşhis ve tedaviye özgü olan cihaz ve aletleri ve malzemeleri tanır ve etkili bir şekilde kullanır. | X | ||||
4. Hastasına ve topluma karşı etik ve kanuni sorumlulukları hakkında farkındalık gösterir ve içselleştirir. | X | ||||
5. Bir periodontoloji uzmanı hastalar, hasta yakınları ve diğer sağlık çalışanları ile etkin ve karşılıklı bir iletişim kurar. | X | ||||
6. Klinik ve temel bilimler alanında bilimsel bir araştırma yapmak için gerekli sorgulamayı gerçekleştirir, konuyla ilgili literatür taraması yapar, çalışma planlanını oluşturur, elde edilen verileri istatistiksel olarak değerlendirir ve konuyla ilgili en az bir bilimsel yayını ulusal veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak veya bilimsel toplantılarda sunarak alanındaki bilgiyi paylaşır. | X | ||||
7. Periodonsiyumu, peri-implant ve komşu dokuları etkileyen tüm hastalık ve durumların teşhisinin geliştirilmesi için gerekli olan tüm verileri değerlendirir, analiz eder ve yorumlar. | X | ||||
8. Disiplinler arası sağlık personelleri ile işbirliği yaparak, periodontal tedavinin sonuçlarını ve hastalık oluşumu/ilerlemesi için potansiyel risk faktörlerini değerlendirir, hastaya ve duruma özgü çözüm oluşturur, tedavi planlar ve idame fazını geliştirir ve uygular. | X | ||||
9. Mevcut periodontal durumu analiz ederek prognozunu belirler ve implant tedavisini de içerecek şekilde kapsamlı periodontal tedavi planını gerçekleştirirerek, hastalarla hastalıklarının durumu ve tedavi gereksinimleri hakkında etkin bir iletişim kurar. | X | ||||
10. Periodontal ve mukozal hastalıkların etyolojisi ve önlenmesi hakkında hastaları ve toplumu eğitir, periodontal hastalıkları ile ilgili sorumluluklarını benimsemeleri konusunda motive eder. | X | ||||
11. Periodontoloji alanındaki yeni bilgileri ve teknolojik gelişmeleri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve günlük pratiğinde rutin olarak kullanır | X | ||||
12. Periodontoloji alanındaki temel bilgileri benimser ve mesleki uygulamaları sırasında bu bilgilerle beraber, kanıta dayalı güncel uygulamaları takip ederek edindiği bilgileri de birleştirir. | X | ||||
13. Periodontal dokular ve ilişkili yapıları etkileyebilecek olan sistemik hastalıkların mekanizması, etkileri ve tedavilerinde kullanılan ilaçlar arası etkileşimler hakkında bilgi sahibidir. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek