BBS632 - VERİ TABANI SİSTEMLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
VERİ TABANI SİSTEMLERİ BBS632 Herhangi Yarıyıl/Yıl 3 0 3 6
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Sorun/Problem Çözme
 
Dersin sorumlusu(ları)Prof. Dr. Hayri Sever, Yrd. Doç. Dr. Nazlı İkizler Cinbiş 
Dersin amacıVeri tabanı Sistemlerinin temellerini ve esaslarını öğretmek.  
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Bu dersin sonunda öğrenci,
  2. -Veri tabanı sistemlerinin temelleri öğrenir.
  3. -Veri tabanı tasarlayabilir.
  4. -Veri tabanları üzerinde sorgular yapabilir.
  5. -Veri tablolarını fazla bilgi içermeyecek şekilde optimize edebilir.
Dersin içeriğiVeri Tabanı Sistemlerine Genel Bakış, Varlık-Bağıntı Modeli ve Veri Tabanı Tasarımı, İlişkisel Model, Bütünlük Kısıtlamaları ve Normalizasyon, İlişkisel Cebir ve İlişkisel Hesap, Sql : Standart Veri Tabanı Dili, Nesneye-Yönelik Model, Nesne-İlişkisel Sistemler, Fiziksel Yapılar ve Dizinler. 
Kaynaklar? Database Management Systems, by Raghu Ramakrishnan and Johannes Gehrke, 3rd Edition, 2002
? Database Systems, The Complete Book, by H. Garcia Molina, J. Ullman, J Widom
? Veritabanı Sistemleri, Ünal Yarımağan, 2000
 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaGiriş
2. HaftaVeri tabanı sistemlerine genel bakış
3. HaftaVarlık-Bağıntı Modeli ve veri tabanı tasarımı
4. Haftaİlişkisel Model
5. Haftaİlişkisel Cebir
6. HaftaAra Sınav
7. Haftaİlişkisel Hesaplama
8. Haftaİlişkisel Hesaplama
9. HaftaSql : Standart Veri Tabanı Dili
10. HaftaSql : Standart Veri Tabanı Dili
11. HaftaArasınav
12. HaftaNesneye-Yönelik Model
13. HaftaNesne-İlişkisel Sistemler
14. HaftaFiziksel Yapılar ve Dizinler
15. HaftaGenel sınava çalışma
16. HaftaGenel sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler210
Sunum00
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar240
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı450
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)10330
Sunum / Seminer Hazırlama000
Proje000
Ödevler21530
Ara sınavlara hazırlanma süresi22040
Genel sınava hazırlanma süresi13030
Toplam İş Yükü2971172

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Bilişim Sistemleri hakkında detaylı bilgi sahibidir.   X 
2. Teori ve pratiğin etkileşimini ve aralarındaki bağları anlar.   X 
3. Soyutlama, karmaşıklık, güvenlik, koşut zamanlılık, yazılım süreçleri gibi ortak kavramlara hakimdir ve uzmanlığını bilişim sistemlerinin etkili biçimde tasarlanması, geliştirilmesi ve yönetilmesinde uygular.   X 
4. Farklı soyutlama ve detay seviyelerinde düşünebilme yetisine sahiptir; dar kapsamlı bir gerçekleştirmenin ötesine geçerek bir bilişim sisteminin farklı bağlamlarda ele alınabileceğini anlar.  X  
5. Herhangi bir teknik veya bilimsel problemi kendi başına çözümler ve mümkün en uygun çözümü sunar; çözümün bütünlüğünü ve varsayımlarını açıkça anlatabilecek iletişim becerisine sahiptir.   X 
6. Takım içinde verimli çalışabilme için gerekli olan becerileri edinmek adına sıradan bir ders projesine oranla daha büyük ölçekli bir projeyi tamamlar. X   
7. Bilişim alanının hızla geliştiğinin farkındadır. En son gelişmeleri takip eder, kariyeri boyunca öğrenir ve becerilerini geliştirir.  X  
8. Bilişim uygulamalarına dair sosyal, yasal, etik ve kültürel hususların farkındadır ve mesleki etkinliklerini bunlarla uyumlu şekilde yürütür. X   
9. Farklı dinleyici kitlelerine yüz yüze, yazılı ya da elektronik olarak İngilizce ve Türkçe sözlü sunumlar yapabilir.X    
10. Bilişimin geniş bir uygulama alanına sahip olduğunun ve fırsatların farkındadır.  X  
11. Bilişimin farklı alanlarla etkileşim halinde olduğunun bilincindedir, alan uzmanlarıyla iletişim kurabilir ve onlardan gerekli alan bilgisi öğrenebilir.   X 
12. Araştırma problemi tanımlayabilir ve çözmek için bilimsel yöntemler kullanır.  X   

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek