FEL773 - YÜZYILIMIZDA İNSAN
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
YÜZYILIMIZDA İNSAN | FEL773 | 3. Yarıyıl | 3 | 0 | 3 | 10 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Tartışma Diğer: Sunum hazırlama ve sunma, ödev | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Dr. Harun Tepe | |||||
Dersin amacı | Bu ders insan doğası olarak adlandırılan sorunu, sorunun yanılgılarını, çağdaş düşünürlerin görüşlerine dayanarak ortaya koyup göstermeyi amaçlamaktadır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Bu derste farklı ve birbiriyle çatışan insan doğasına ilişkin görüşler yazarlarına dayanarak ele alınacaktır. | |||||
Kaynaklar | 1. Heyd, D., (2003), Human Nature: An Oxymoron?, Journal of Medicine and Philosophy, 2003, Vol. 28, No. 2, pp. 151?169. 2. Berry, C. (1986), Human Nature, London: Macmillan Education Ltd. 3. Bayertz, K. (2003), Human Nature: How Normative Might it Be?, Journal of Medicine and Philosophy, 28/2, 131-150. 4. Mitchell, J. (1972) Why Study Human Nature, in: J. Mitchell (ed.), Human Nature: Theories, Conjectures, and Descriptions, Metuchen, N.J.: The Scarecrow Press Inc., 23-32. 5. Nussbaum, C. M (2011), Creating Capabilities, The Human Development Approach, Cambridge and London: The Belknap Press of Harvard University Press |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | İnsan doğası sorunu: Nedir bu? |
2. Hafta | İnsan doğası kavramı |
3. Hafta | M. Foucault?nun insanın ölümü düşüncesi üzerine |
4. Hafta | İnsan doğası: bir söz oyunu mu? |
5. Hafta | İnsan doğasını neden incelememiz gerekir? |
6. Hafta | İnsan doğasının biyolojik temelleri |
7. Hafta | İnsan doğasının biyolojik temelleri |
8. Hafta | İnsan doğası ve etik (biyoetik) |
9. Hafta | İnsan doğası ve insan hakları |
10. Hafta | İnsan doğası ve siyaset felsefesi |
11. Hafta | Ontolojik bakış açısından insan doğası tartışması: Mengüşoğlu ve Kuçuradi |
12. Hafta | İnsan doğası ve insan fenomenleri |
13. Hafta | İnsan doğası ve insan yapabilirlikleri yaklaşımı |
14. Hafta | M. Nussbaum ve A. Sen: İnsan yapabilirlikleri yaklaşımı |
15. Hafta | Genel sınava hazırlık |
16. Hafta | Genel değerlendirme |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 60 |
Sunum | 1 | 40 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 0 | 0 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 2 | 100 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 0 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 12 | 168 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 1 | 40 | 40 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 50 | 50 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü | 30 | 105 | 300 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek