FEL773 - YÜZYILIMIZDA İNSAN

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
YÜZYILIMIZDA İNSAN FEL773 3. Yarıyıl 3 0 3 10
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriTartışma
Diğer: Sunum hazırlama ve sunma, ödev  
Dersin sorumlusu(ları)Prof. Dr. Harun Tepe 
Dersin amacıBu ders insan doğası olarak adlandırılan sorunu, sorunun yanılgılarını, çağdaş düşünürlerin görüşlerine dayanarak ortaya koyup göstermeyi amaçlamaktadır. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Bu dersin sonunda öğrencilerden,
  2. insan doğası sorununun ne olduğunu bilmeleri,
  3. bu konudaki farklı görüşleri ve yanılgılarını ayırt edebilmeleri
  4. farklı çağdaş filozoflar tarafından savunulan görüşleri değerlendirebilmeleri,
  5. ve bu konuda kendi görüşlerini oluşturup ortaya koyabilmeleri beklenir.
Dersin içeriğiBu derste farklı ve birbiriyle çatışan insan doğasına ilişkin görüşler yazarlarına dayanarak ele alınacaktır. 
Kaynaklar1. Heyd, D., (2003), Human Nature: An Oxymoron?, Journal of Medicine and Philosophy, 2003, Vol. 28, No. 2, pp. 151?169.
2. Berry, C. (1986), Human Nature, London: Macmillan Education Ltd.
3. Bayertz, K. (2003), Human Nature: How Normative Might it Be?, Journal of Medicine and Philosophy, 28/2, 131-150.
4. Mitchell, J. (1972) Why Study Human Nature, in: J. Mitchell (ed.), Human Nature: Theories, Conjectures, and Descriptions, Metuchen, N.J.: The Scarecrow Press Inc., 23-32.
5. Nussbaum, C. M (2011), Creating Capabilities, The Human Development Approach, Cambridge and London: The Belknap Press of Harvard University Press
 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. Haftaİnsan doğası sorunu: Nedir bu?
2. Haftaİnsan doğası kavramı
3. HaftaM. Foucault?nun insanın ölümü düşüncesi üzerine
4. Haftaİnsan doğası: bir söz oyunu mu?
5. Haftaİnsan doğasını neden incelememiz gerekir?
6. Haftaİnsan doğasının biyolojik temelleri
7. Haftaİnsan doğasının biyolojik temelleri
8. Haftaİnsan doğası ve etik (biyoetik)
9. Haftaİnsan doğası ve insan hakları
10. Haftaİnsan doğası ve siyaset felsefesi
11. HaftaOntolojik bakış açısından insan doğası tartışması: Mengüşoğlu ve Kuçuradi
12. Haftaİnsan doğası ve insan fenomenleri
13. Haftaİnsan doğası ve insan yapabilirlikleri yaklaşımı
14. HaftaM. Nussbaum ve A. Sen: İnsan yapabilirlikleri yaklaşımı
15. HaftaGenel sınava hazırlık
16. HaftaGenel değerlendirme

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler160
Sunum140
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar00
Genel sınav00
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı2100
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı00
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)1412168
Sunum / Seminer Hazırlama14040
Proje000
Ödevler15050
Ara sınavlara hazırlanma süresi000
Genel sınava hazırlanma süresi000
Toplam İş Yükü30105300

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek