PSL643 - SOSYAL PSİKOLOJİDE KURAMSAL YAKLAŞIMLAR
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
SOSYAL PSİKOLOJİDE KURAMSAL YAKLAŞIMLAR | PSL643 | 1. Yarıyıl | 3 | 0 | 3 | 7 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Rapor Hazırlama ve/veya Sunma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Dr.Öğr.Üyesi HAYAL YAVUZ GÜZEL | |||||
Dersin amacı | Bu dersin amacı, sosyal psikolojideki yükleme kuramları, bilişsel tutarlılık kuramları, sosyal karşılaştırma kuramı, sosyal alışveriş kuramları, bağlanma kuramı, sosyal kimlik ve kendini sınıflandırma kuramlarının açıklanması ve üstün ve zayıf yönleri açısından eleştirel bir bakış açısıyla tartışılmasıdır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Bu ders, sosyal psikolojideki temel kuramların açıklanmasını ve üstün ve zayıf yönleri açısından tartışılmasını kapsamaktadır. Dersin Düzeyi: Lisansüstü Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi HAYAL YAVUZ GÜZEL Ders Sorumlusu: Dr.Öğr.Üyesi HAYAL YAVUZ GÜZEL Dersin Yardımcıları: Ders sorumlusu tarafından anabilim dalı tarafından verilecektir. Dersin Staj Durumu: Yok | |||||
Kaynaklar | Van Lange, P. A.M., Kruglanski, A.W. and Higgins, E.T. (2012). Handbook of Theories of Social Psychology. Tousand Oaks, CA: Sage Publications. Psychological Science, Psychological Bulletin, Psychological Review gibi dergilerden ve Annual Review of Psychology; Advances in Experimental Social Psychology gibi seri kitaplardan kuramlarla ilgili makaleler |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Kuramın Tanımı, Temel Özellikleri |
2. Hafta | Sosyal Psikolojik Kuramların Temel Kavramları |
3. Hafta | Sosyal Psikolojik Kuramların Temel Kavramları |
4. Hafta | Yükleme Kuramları |
5. Hafta | Tutarlılık Kuramları |
6. Hafta | Ara sınav |
7. Hafta | Sosyal Karşılaştırma Kuramı |
8. Hafta | Sosyal Alışveriş Kuramları |
9. Hafta | Bağlanma Kuramı |
10. Hafta | Sosyal Kimlik Kuramı |
11. Hafta | Ara sınav |
12. Hafta | Kendini Sınıflandırma Kuramı |
13. Hafta | Kuramların Tartışılması |
14. Hafta | Kuramların Tartışılması |
15. Hafta | Kuramların Tartışılması |
16. Hafta | Genel Sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 16 | 16 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 16 | 16 |
Sunum | 8 | 8 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 2 | 20 |
Genel sınav | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 40 | 60 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 16 | 4 | 64 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 8 | 4 | 32 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 16 | 2 | 32 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 2 | 10 | 20 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 59 | 43 | 216 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Psikolojideki güncel kuramsal ve uygulamalı bilgileri kavrar. | X | ||||
2. Psikolojideki kuramsal ve uygulamalı bilgilerin diğer disiplinlerle ilişkisini kavrar. | X | ||||
3. Bireylerin yaşadığı dönüşümlerin neden ve sonuçlarını kavrar. | X | ||||
4. Psikoloji ile ilgili analiz tekniklerini, teknolojileri ve uygulamaları değerlendirir. | |||||
5. Mevzuat, mesleki değerler ve etik ilkelere uygun hareket eder. | |||||
6. Çözüm önerilerini bilimsel verilerle destekler. | |||||
7. Psikoloji alt alanları arası ve disiplinler arası çalışmalar yürütür. | |||||
8. Sosyal sorumluluk yaklaşımı çerçevesinde projeler üretir. | |||||
9. Kişisel ve mesleki gelişiminde yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimser. | X | ||||
10. Eleştirel yaklaşımı benimser ve uygular. | X | ||||
11. Psikoloji bilgi ve becerilerini kullanarak araştırma yapar ve sonuçları literatür temelinde değerlendirir. | |||||
12. Yüksek lisans eğitimini akademik veya uygulama alanında bir ileri seviyeye taşır. | X | ||||
13. Bilgi birikimini bilimsel toplantılarda paylaşır. |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek