İLT722 - NESNE, KÜLTÜR, İLETİŞİM

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
NESNE, KÜLTÜR, İLETİŞİM İLT722 2. Yarıyıl 3 0 3 10
Önkoşul(lar)-var ise
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
 
Dersin sorumlusu(ları)Dr. Öğr. Üyesi Şengül İnce 
Dersin amacıDersin amacı, düşüncenin ve düşünceyi şekillendiren kültürün bir ürünü olarak nesneyi tanımlayabilme, nesnenin nasıl anlam kazandığını açıklayabilme, farklı kültürlerde aynı nesnenin nasıl farklı anlamlandırabilme, nesne, kültür ve iletişim ilişkisini örneklendirebilme yetilerini kazanmasıdır.  
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Dersin sonunda öğrenci, Düşüncenin ve düşünceyi şekillendiren kültürün bir ürünü olarak nesneyi tanımlayabilecek,
  2. Nesnenin nasıl anlam kazandığını açıklayabilecek,
  3. Farklı kültürlerde aynı nesnenin nasıl farklı anlamlandırıldığını anlatabilecek,
  4. Nesne, kültür ve iletişim ilişkisini örneklendirebilecektir.
Dersin içeriğiBu derste, kültürel üretim ve yeniden üretim süreçleri nesneler üzerinden takip edilecektir. Derste, maddi kültür çalışmaları alanında yapılmış ampirik incelemeler izlenecek, nesnelerin ortaya çıkışı, ömürleri, tarihleri ve dönüşüm/değişim evreleri takip edilecektir. Konu edilen örneklerin, süreçsel, yaşayan, dinamik bir olgu olan kültür tartışmalarına sunabileceği katkılar tartışmaya açılacaktır. 
KaynaklarAttfield, J. 2000. Wild Things: Material Culture of Everyday Life. Oxford: Berg.
Miller, D. 2000. Home Possessions: Material Culture Behind Closed Doors. Oxford: Berg
Brewer, J. & R. Porter (Eds) 1993. Consumption And The World Of Goods. London: Routledge
Aristova, T.F. (2002) Kürtlerin Maddi Kültürü: Geleneksel Kültür Birliği Sorunu. İstanbul: Avesta.
Berger, Arthur Asa (2009). What Objects Mean: An Introduction to Material Culture. Left Coast Press.
Baudrillard, Jean (2010). Nesneler Sistemi. Çev. Oğuz Adanır ve Aslı Kara Mollaoğlu. İstanbul: Boğaziçi Üniv. Yayınları.
Gottdiener, Mark (2005). Postmodern Göstergeler: Maddi Kültür ve Postmodern Yaşam Biçimleri. Ankara: İmge.
Woodward, Ian (2007). Understanding Material Culture. Sage.
Miller, Daniel (2005). Materiality (Politics, History, and Culture.) Duke University Press.
Miller, Daniel (1997). Material Culture and Mass Consumption (Social Archaeology). Wiley-Blackwell.
 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaGiriş ve dersin tanıtımı
2. HaftaKültür kavramı
3. HaftaKültürel farkın inşası
4. HaftaKültürlerarası iletişim
5. HaftaMaddi Kültür, nesnelerin kültürel anlamları
6. HaftaAlan araştırması
7. HaftaAlan araştırması
8. HaftaAlan araştırması
9. HaftaAlan araştırması
10. HaftaSunumlar
11. HaftaSunumlar
12. HaftaSunumlar
13. HaftaSunumlar
14. HaftaGenel değerlendirme
15. HaftaGenel Sınava Hazırlık
16. HaftaGenel Sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)1420
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması120
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler150
Sunum110
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar00
Genel sınav00
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı050
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı050
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması16060
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)16696
Sunum / Seminer Hazırlama13232
Proje000
Ödevler17070
Ara sınavlara hazırlanma süresi000
Genel sınava hazırlanma süresi000
Toplam İş Yükü33171300

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. İletişim bilimlerine ilişkin güncel ve ileri düzeyde yaklaşımlara ve kavramlara, hâkimdir, bunları bir araştırmada uygulama becerisine sahiptir.   X 
2. İletişim bilimleri ile diğer beşeri bilim alanları arasındaki etkileşimi kavrar, tartışmaları izler ve değerlendirir.   X 
3. Özgün bir çalışmayı, program ya da projeyi bağımsız olarak gerçekleştirerek bilimsel çalışmalara katkıda bulunur.    X
4. İletişim bilimleri alanıyla ilgili özgün çalışmalar yaparak ya da varolan çalışmalara yeni yorumlar getirerek ürettiği yeni bilgileri ulusal ve uluslararası yayınlara dönüştürür.   X 
5. Alanıyla ilgili yeni düşünce, model ve yöntemler geliştirir, alanındaki sorunların çözümüne ilişkin yapılan çalışmalarla ilgili kişi ve kuruluşların karar alma süreçlerini destekler.  X  
6. İlgili alandaki yerli ve yabancı bilgi kaynaklarını tanır, bunları kuramsal ve uygulamalı çalışmalarla sorumluluğu altındaki kişilere anlatır.   X 
7. Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı, bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.    X
8. Projeler oluşturur, ulusal ve uluslararası projelerde yer alır.   X 
9. Alanının başka disiplinlerle etkileşiminin yarattığı yeni ve karmaşık fikirleri, tartışmaları çözümler ve değerlendirir.  X  
10. Alanıyla ilgili özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar.   X 

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek