İLT722 - NESNE, KÜLTÜR, İLETİŞİM
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
NESNE, KÜLTÜR, İLETİŞİM | İLT722 | 2. Yarıyıl | 3 | 0 | 3 | 10 |
Önkoşul(lar)-var ise | ||||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Dr. Öğr. Üyesi Şengül İnce | |||||
Dersin amacı | Dersin amacı, düşüncenin ve düşünceyi şekillendiren kültürün bir ürünü olarak nesneyi tanımlayabilme, nesnenin nasıl anlam kazandığını açıklayabilme, farklı kültürlerde aynı nesnenin nasıl farklı anlamlandırabilme, nesne, kültür ve iletişim ilişkisini örneklendirebilme yetilerini kazanmasıdır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Bu derste, kültürel üretim ve yeniden üretim süreçleri nesneler üzerinden takip edilecektir. Derste, maddi kültür çalışmaları alanında yapılmış ampirik incelemeler izlenecek, nesnelerin ortaya çıkışı, ömürleri, tarihleri ve dönüşüm/değişim evreleri takip edilecektir. Konu edilen örneklerin, süreçsel, yaşayan, dinamik bir olgu olan kültür tartışmalarına sunabileceği katkılar tartışmaya açılacaktır. | |||||
Kaynaklar | Attfield, J. 2000. Wild Things: Material Culture of Everyday Life. Oxford: Berg. Miller, D. 2000. Home Possessions: Material Culture Behind Closed Doors. Oxford: Berg Brewer, J. & R. Porter (Eds) 1993. Consumption And The World Of Goods. London: Routledge Aristova, T.F. (2002) Kürtlerin Maddi Kültürü: Geleneksel Kültür Birliği Sorunu. İstanbul: Avesta. Berger, Arthur Asa (2009). What Objects Mean: An Introduction to Material Culture. Left Coast Press. Baudrillard, Jean (2010). Nesneler Sistemi. Çev. Oğuz Adanır ve Aslı Kara Mollaoğlu. İstanbul: Boğaziçi Üniv. Yayınları. Gottdiener, Mark (2005). Postmodern Göstergeler: Maddi Kültür ve Postmodern Yaşam Biçimleri. Ankara: İmge. Woodward, Ian (2007). Understanding Material Culture. Sage. Miller, Daniel (2005). Materiality (Politics, History, and Culture.) Duke University Press. Miller, Daniel (1997). Material Culture and Mass Consumption (Social Archaeology). Wiley-Blackwell. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Giriş ve dersin tanıtımı |
2. Hafta | Kültür kavramı |
3. Hafta | Kültürel farkın inşası |
4. Hafta | Kültürlerarası iletişim |
5. Hafta | Maddi Kültür, nesnelerin kültürel anlamları |
6. Hafta | Alan araştırması |
7. Hafta | Alan araştırması |
8. Hafta | Alan araştırması |
9. Hafta | Alan araştırması |
10. Hafta | Sunumlar |
11. Hafta | Sunumlar |
12. Hafta | Sunumlar |
13. Hafta | Sunumlar |
14. Hafta | Genel değerlendirme |
15. Hafta | Genel Sınava Hazırlık |
16. Hafta | Genel Sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 14 | 20 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 1 | 20 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 50 |
Sunum | 1 | 10 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 0 | 0 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 1 | 60 | 60 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 16 | 6 | 96 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 1 | 32 | 32 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 70 | 70 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü | 33 | 171 | 300 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. İletişim bilimlerine ilişkin güncel ve ileri düzeyde yaklaşımlara ve kavramlara, hâkimdir, bunları bir araştırmada uygulama becerisine sahiptir. | X | ||||
2. İletişim bilimleri ile diğer beşeri bilim alanları arasındaki etkileşimi kavrar, tartışmaları izler ve değerlendirir. | X | ||||
3. Özgün bir çalışmayı, program ya da projeyi bağımsız olarak gerçekleştirerek bilimsel çalışmalara katkıda bulunur. | X | ||||
4. İletişim bilimleri alanıyla ilgili özgün çalışmalar yaparak ya da varolan çalışmalara yeni yorumlar getirerek ürettiği yeni bilgileri ulusal ve uluslararası yayınlara dönüştürür. | X | ||||
5. Alanıyla ilgili yeni düşünce, model ve yöntemler geliştirir, alanındaki sorunların çözümüne ilişkin yapılan çalışmalarla ilgili kişi ve kuruluşların karar alma süreçlerini destekler. | X | ||||
6. İlgili alandaki yerli ve yabancı bilgi kaynaklarını tanır, bunları kuramsal ve uygulamalı çalışmalarla sorumluluğu altındaki kişilere anlatır. | X | ||||
7. Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı, bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | X | ||||
8. Projeler oluşturur, ulusal ve uluslararası projelerde yer alır. | X | ||||
9. Alanının başka disiplinlerle etkileşiminin yarattığı yeni ve karmaşık fikirleri, tartışmaları çözümler ve değerlendirir. | X | ||||
10. Alanıyla ilgili özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek