TNB751 - NÖROBİYOLOJİDE LABORATUVAR TEKNİKLERİ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
NÖROBİYOLOJİDE LABORATUVAR TEKNİKLERİ | TNB751 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 2 | 4 | 4 | 12 |
Önkoşul(lar)-var ise | ||||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Gözlem Takım/Grup Çalışması Rapor Hazırlama ve/veya Sunma Uygulama-Alıştırma Örnek Olay İncelemesi Sorun/Problem Çözme Beyin Fırtınası | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Dr. Turgay DALKARA, Prof. Dr. Müge YEMİŞCİ-ÖZKAN, Prof. Dr. Emine EREN-KOÇAK, Prof. Dr. Hülya KARATAŞ-KURŞUN, Doç. Dr. Şefik Evren ERDENER | |||||
Dersin amacı | Nörobiyolojide kullanılan laboratuvar tekniklerinden bazılarının tanıtılması. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Beyin kan akımı ölçümü, beyin, kas ve periferik sinirlerden biyoelektrik potansiyellerin ekstra ve intraselüler kayıt ve analizi, çeşitli cerrahi teknikleri, serebral iskemi modelleri, çeşitli immünohistokimya (çok erken gen ekspresyonu gibi), kas boyaması ve görüntüleme yöntemleri ile sinir lifi "teasing"i gibi yöntemlerin incelenmesi. | |||||
Kaynaklar | 1. Short Protocols in Cell Biology Ed: Bonifacino, Dasso, Harford, Lippincott-Schwartz, Yamada Wiley Canada 2. Short Protocols in Neuroscience Ed: Crawly, Gerfen, McKay, Wiley Canada |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Genel Bilgiler |
2. Hafta | İmmünohistokimya |
3. Hafta | Veri Kazanım Teknikleri |
4. Hafta | Western blotting ve jel zimografi |
5. Hafta | Enstrumental analiz |
6. Hafta | Ödev |
7. Hafta | Mikroskopi |
8. Hafta | Gen Amplifikasyon teknikleri |
9. Hafta | Hücre içi kayıt teknikleri, sinaptik potansiyeller |
10. Hafta | Hücre dışı kayıt teknikleri |
11. Hafta | Ara Sınav |
12. Hafta | Davranış modelleri |
13. Hafta | Dönem Projesi Tartışması |
14. Hafta | Dönem Projesi Tartışması |
15. Hafta | Genel Sınava Hazırlık |
16. Hafta | Genel Sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 14 | 10 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 10 |
Sunum | 1 | 10 |
Projeler | 1 | 10 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 10 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 14 | 2 | 28 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 10 | 140 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 1 | 25 | 25 |
Proje | 1 | 30 | 30 |
Ödevler | 1 | 20 | 20 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 40 | 40 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 50 | 50 |
Toplam İş Yükü | 47 | 179 | 361 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Temel Nörolojik Bilimlere (Neuroscience) yönelik uluslararası düzeyde yayınları takip edip, bu bilgileri kendi çalışmalarında kullanabilecek derecede anlayabilme ve uygulama kapasitesine sahip olur, temel bilgileri çok iyi kavramış ve son gelişmeleri takip edebilecek yetiye sahip olur. | X | ||||
2. Çalışmaları ile ilgili tüm kaynaklara ulaşarak en son verilerden haberdar olur. Nörobilim alanında yapılan çalışmalara eleştirel yönden yaklaşabilir (ulusal veya uluslararası dergilere hakemlik yapabilecek düzeyde bir çalışmayı irdeleyebilir ve fikirlerini açık bir şekilde belirttiği bir rapor düzenleyebilir). Programda yer alan literatür araştırma ve seminer derslerinde sunacağı makaleler ve seminerde bu becerileri değerlendirilir. | X | ||||
3. Ortaya koyduğu problemlere özgün yöntemler ve fikirler ile çözüm üretebilme yetisine sahip olur. Tez izleme dönemlerinde verdiği raporlar ile tez savunması bu becerileri elde edip etmediğini değerlendirmekte kullanılacaktır. | X | ||||
4. Programın bitiminde Temel Nörolojik Bilimler (Neuroscience) alanında lider olabilecek özelliklere sahip olur. | X | ||||
5. Program çerçevesinde ve diğer alanlarda çalışanlar ile ortak proje üretip, yürütebilmeli, kendi ekibini kurabilme ve yeni başlayanlara bilgi ve becerilerini aktarabilme kapasitesine sahip olur. | X | ||||
6. Elde edilen verileri eleştirel bir şekilde değerlendirebilir. Bu amaç için literatür araştırma dersinde sunulan makaleleri eleştirebilir ve kendince uygun çözüm yolları önerebilir. | X | ||||
7. Temel Nörolojik Bilimler (Neuroscience) alanında iyi laboratuvar uygulamaları geliştirebilir. | X | ||||
8. Program bitiminde bağımsız bir araştırmacı ve nörobilim alanında eğitim verecek özelliklere sahip olur. | X | ||||
9. İlgilendiği alana yönelik deneysel modelleri geliştirebilir ve yeni yöntemler dizayn edip uygulayabilecek kapasiteye sahip olur. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek