TNB731 - NÖROFİZYOPATOLOJİ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
NÖROFİZYOPATOLOJİ | TNB731 | 2. Yarıyıl | 3 | 0 | 3 | 12 |
Önkoşul(lar)-var ise | TNB701 Temel Nörolojik Bilimler dersini almış ve başarılı olmak. | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Gözlem Takım/Grup Çalışması Rapor Hazırlama ve/veya Sunma Uygulama-Alıştırma Örnek Olay İncelemesi Sorun/Problem Çözme Beyin Fırtınası | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Dr. Turgay Dalkara, Prof. Dr. Müge Yemişçi-Özkan, Prof. Dr. Emine Eren-Koçak, Prof. Dr. Hülya Karataş-Kurşun | |||||
Dersin amacı | Sinir sisteminin organik ve ruhsal hastalıklarına yol açan temel mekanizmaları tanıtmak. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Sinir sisteminin organik ve ruhsal hastalıklarına yol açan temel mekanizmalar ele alınır. Myasthenia gravis, epilepsi, serebral iskemi, bazal gangliyon hastalıkları, Alzheimer hastalığı, demiyelinizasyon, eksitotoksisite, şizofreni, depresyon, anksiyete gibi konular işlenir. | |||||
Kaynaklar | 1. Principles of Neuronal Science, Ed: Kandel, Schwartz, Jessel. Elsevier. 2. Diseases of The Nervous System, Clinical Neurobiology, Ed: Asbury, McKhann, Mc Donald. WB. Saunders Company. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Norofizyopatolojik Mekanizmalara giriş |
2. Hafta | Kalsiyum Sitotoksisitesi ve Eksitotoksisite |
3. Hafta | Serbest Oksijen Radikalleri ve Nitrik Oksit Toksisitesi |
4. Hafta | Genetik İpuçları ve Sinir sistemi Hastalıkları,Poliglutamin Hastalıkları |
5. Hafta | Protein Agregasyonu ve Yavaş Nörodejenerasyon |
6. Hafta | Ödev |
7. Hafta | Apoptoz, Nekroz ve Hücresel Hayatta Kalım |
8. Hafta | Hareket Bozukluklarının Nörobiyolojisi |
9. Hafta | Ağrı ve Migrenin Norobiyolojisi |
10. Hafta | Duygudurum Bozukluklarının Nörobiyolojisi |
11. Hafta | Ara Sınav |
12. Hafta | Epilepsinin Norobiyolojisi |
13. Hafta | Nöral Tavma, Beyin Ödemi ve Subaraknoid kanamanın Fizyopatolojisi |
14. Hafta | Psikotik Bozuklukların Norofizyolojisi |
15. Hafta | Genel Sınavlara Hazırlık |
16. Hafta | Genel Sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 14 | 10 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 10 |
Sunum | 14 | 20 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 10 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 5 | 70 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 14 | 5 | 70 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 2 | 40 | 80 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 50 | 50 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 50 | 50 |
Toplam İş Yükü | 46 | 153 | 362 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. İleri Nörolojik Bilimlere yönelik ulusal ve uluslararası düzeyde yayınları takip edebilmek, bu çalışmaları irdeleyip doğru ve yanlış yönlerini ortaya koyarak, bu bilgileri kendi çalışmalarında kullanabilecek derecede anlayabilme ve uygulama kapasitesine sahip olur, çalışmaları ile ilgili tüm kaynaklara ulaşarak en son verilerden haberdar olur, nörobilim alanındaki temel bilgileri çok iyi kavramış ve son gelişmeleri takip edebilecek yetiye sahip olur. Kaynaklara ulaşım yollarını bilmek ve kul | X | ||||
2. İleri nörolojik bilimler alanında yapılan çalışmalara eleştirel yönden yaklaşabilmek (ulusal veya uluslararası dergilere hakemlik yapabilecek düzeyde bir çalışmayı irdeleyebilmeli ve fikirlerini açık bir şekilde belirttiği bir rapor düzenleyebilir.) Ayrıca, ulusal ve uluslararası toplantılarda sunulan ileri nörolojik bilimler konusundaki yeni araştırmaları değerlendirebilmek ve sunum sırasında soru yöneltebilir, ek araştırma ve yöntemi önerebilecek bilgi ve teknik tecrübe birikimine sahip olu | X | ||||
3. Tez döneminde bilimsel bir soruna yeni yöntemlerle çözüm oluştur. Ortaya koyduğu problemlere özgün yöntemler ve fikirler ile çözüm üretebilme yetisine sahip olur. | X | ||||
4. Programın bitiminde İleri Nörolojik Bilimler alanında lider olabilecek özelliklere sahip olur. Program çerçevesinde ve diğer alanlarda çalışanlar ile ortak proje üretip, yürütebilir, kendi ekibini kurabilir ve yeni başlayanlara bilgi ve becerilerini aktarabilme kapasitesine sahip olur. | X | ||||
5. Kendi literatür bilgi ve teknik donanımına dayanarak yeni projeleri yaratabilir ve bu konuda ulusal ve uluslararası kaynak desteği alabilir. Bilgi kaynaklarına Internet üzerinden ve kütüphanelerden ulaşabilme yetisine yüksek düzeyde sahip olur, çalışması ve diğer çalışmalar ile ilgili kaynaklara minimum yönlendirme ile maksimum ulaşabilir. Elde edilen verileri eleştirel bir şekilde değerlendirebilir . | X | ||||
6. İleri Nörolojik Bilimler alanında iyi laboratuar uygulamaları geliştirebilir. Program bitiminde bağımsız bir araştırmacı olarak alanında eğitim verecek özelliklere sahip olur. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek