İLT640 - KÜLTÜRLERARASI İLETİŞİM
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
KÜLTÜRLERARASI İLETİŞİM | İLT640 | 2. Yarıyıl | 3 | 0 | 3 | 6 |
Önkoşul(lar)-var ise | ||||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Doç. Dr. Gülsüm Depeli | |||||
Dersin amacı | Dersin amacı Bu dersin amacı öğrencilere kültürlerarası iletişim teorileri hakkında bilgi vermek, onlara gündelik hayatlarında da dikkate alacakları bir kültürlerarasılık perspektifi kazandırmaktır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Derste E.T.Hall'in kültür nedir sorusuna verdiği "Kültür iletişimdir, iletişim de kültürdür" mottosundan yola çıkılacaktır. Kültürlerarası iletişim literatürü hem tarihsel hem de kuramsal olarak eleştirel bir okumaya tabi tutulacaktır. | |||||
Kaynaklar | Kaynaklar Baumann, Gerd (2006). Çokkültürlülük Bilmecesi. Ankara: Dost. Bora, Tanıl (2007). Türk Sağının Üç Hali: Milliyetçilik, Muhafazakarlık, İslamcılık. İstanbul: Birikim. Fanon, Frantz (2011). Siyah Deri Beyaz Maske. İstanbul: Versus Kitap. Fanon, Frantz (2011). Yeryüzünün Lanetlileri. İstanbul: Versus Kitap. Gellner, Ernest (2007). Milliyetçiliğe Bakmak. İstanbul: İletişim Glick-Schiller, Nina; Basch, Linda; Szanton Blanc, Cristina (1995). Holquist, Michael (1990). Dialogism. Routledge. Kartarı, Asker. (2006). Farklılıklarla Yaşamak. Ürün: Ankara. Nakayama, Thomas K.; Martin, Judith N., (2007). Intercultural Communication in Context. Boston: McGraw-Hill. Sancar, Mithat (2008). Geçmişle Hesaplaşma: Unutma Kültüründen Hatırlama Kültürüne. İstanbul: İletişim. Spivak, Gayatri (2009). Madun Konuşabilir mi?, Methodos: Kuram ve Yöntem Kenarından içinde:İstanbul: Anahtar Kitap Yay. Tutal, Nilgün (2006). Küreselleşme İletişim ve Kültürlerarasılık. İstanbul: Kırmızı |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Giriş tartışması: Kültür nedir? |
2. Hafta | Kültürün Vokabüleri |
3. Hafta | Kültürlerarasılık ne demek? Karşılaşmanın dinamiği |
4. Hafta | Kültürlerarası İletişim Çalışmalarının tarihi: Eleştirel bir okuma |
5. Hafta | Enformasyon sistemleri kuramı |
6. Hafta | Zaman ve Mekanın kültürelliği |
7. Hafta | Kültürel Boyutlar Kuramı |
8. Hafta | Değer yönelimleri kuramı |
9. Hafta | Ağ ve sistem kuramları |
10. Hafta | Kültürlerarasılık örnekleri: Analizler |
11. Hafta | Örneklerden teoriye: Ara değerlendirme |
12. Hafta | Kültürlerarası yeterlik, etik bağlamlar, |
13. Hafta | Kültürlerarası İletişim ve imkansız diyaloglar |
14. Hafta | Genel değerlendirme ve sunumlar |
15. Hafta | Genel sınava hazırlık |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 14 | 20 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 60 |
Sunum | 2 | 20 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 0 | 0 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 40 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 3 | 42 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 2 | 20 | 40 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 56 | 56 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü | 31 | 82 | 180 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. İletişim bilimlerine ilişkin temel yaklaşımlara, kavramlara, kavramlar arası ilişkilere kuramsal ve uygulama düzeyinde yansımalarını da değerlendirecek seviyede hâkimdir. | X | ||||
2. İletişim bilimlerine ilişkin temel metodolojik yaklaşımlara, yöntemlere, araştırma tekniklerine ve bunları uygulama ve değerlendirme bilgisine hâkimdir. | X | ||||
3. İletişim bilimleri alanında bir sosyal araştırma tasarlar ve uygular, yorumlar, raporlaştırır ve akademik kurallara uygun özgün eserler haline getirir. | X | ||||
4. Disiplinlerarası düşünür, sorgular, yorumlar ve değerlendirir. | X | ||||
5. İletişim bilimleri alanında geliştirilen güncel bilgi ve yaklaşımları takip eder, bunları eleştirel ve sorgulayıcı bir yaklaşımla değerlendirir. | X | ||||
6. Alana ilişkin bilgisini yazılı ve sözlü olarak etkin ve sistemli şekilde aktarır. | X | ||||
7. İletişim bilimleri alanında yaptığı her türden akademik üretimde bilimsel ve mesleki etik ilkeleri bilir ve bunlara uygun davranır. | X | ||||
8. Alanına ilişkin sorun tespiti ve çözümünde ekip çalışmasına katılır ve bilgi paylaşımında bulunur. | X | ||||
9. Alana ilişkin bilgi ve becerilerini kullanarak iletişim ve medya ile ilgili sorunlara ilişkin çözüm önerileri üretir, politika önerileri geliştirir ve bunları proje ve etkinliklere dönüştürür. | X | ||||
10. Çalışma yaşamında etkili sosyal iletişim kurar. | X | ||||
11. Öğrenimini bir üst eğitim düzeyine taşır. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek