İLT633 - KÜLTÜR KURAMLARI

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
KÜLTÜR KURAMLARI İLT633 1. Yarıyıl 3 0 3 6
Önkoşul(lar)-var ise
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
 
Dersin sorumlusu(ları)Doç. Dr. A. Nevin Yıldız 
Dersin amacıBu dersin amacı, kültür kavramına antropolojik yaklaşımları öğrenmektir. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Bu dersin sonunda öğrenci, - Kültürün antropolojik anlamını açıklayabilecek,
  2. - Farklı yaklaşımları özetleyebilecek,
  3. - Kültür kavramının tarihsel gelişimini ifade edebilecek,
  4. - Kültür kuramlarıyla sosyal kuram arasındaki bağlantıları tanıyabilecektir.
Dersin içeriğiBu derste, antropoloji disiplininin gelişimi ile kültür kavramının farklı kullanımları arasındaki bağlantılar tartışılacak ve sosyal kuram ile kültür kuramı ilişkisi öğrenilecektir.  
Kaynaklar- Brian Massumi (2010) The Future Birth of the Affective Fact: The Political Ontology of Threat, The Affect Theory Reader içinde (der) M. Gregg, G. Seigworth.London: Duke University Press.
- Bronislaw Malinowski (2000) Büyü, Bilim ve Din. İstanbul: Kabalcı Yayınları.
- Clifford Geertz (2010) Kültürlerin Yorumlanması. Ankara: Dost Yayınları
- Hans Joas (2000) The Genesis of Values. University of Chicago Press.
- Henrietta L. Moore (2007) The Subject of Anthropology.
- Levy Bruhl (2006) İlkel Toplumlarda Mistik Deneyimler ve Simgeler. İstanbul: Doğubatı Yayınları.
- Pierre Bourdieu (2003) Düşünümsel Bir Antropoloji İçin Cevaplar. İstanbul: İletişim Yayınları
- Raymond Williams (2005) Anahtar Sözcükler. İstanbul: İletişim Yayınları
- Seyla Benhabib (2002) The Claims of Culture. Prince 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaDersin genel tanıtımı
2. HaftaKültür kavramı sosyal kuramda nasıl ele alındı?
3. HaftaAntropolojinin doğuşu
4. HaftaViktoryenler, Almanlar ve bir Fransız
5. HaftaDört kurucu baba
6. HaftaGenişleme ve kurumsallaşma
7. HaftaDeğişimin biçimleri
8. HaftaSembollerin gücü
9. HaftaOtoriteyi sorgulamak
10. HaftaModernizmin sonu mu?
11. HaftaYeniden inşa
12. HaftaKültürel dönemeç
13. HaftaDuygular ve etkilenim
14. HaftaDeğerlendirme
15. HaftaGenel sınava hazırlık
16. HaftaGenel sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)1420
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler160
Sunum220
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar00
Genel sınav00
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı040
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı060
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14342
Sunum / Seminer Hazırlama22040
Proje000
Ödevler15656
Ara sınavlara hazırlanma süresi000
Genel sınava hazırlanma süresi000
Toplam İş Yükü3182180

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. İletişim bilimlerine ilişkin temel yaklaşımlara, kavramlara, kavramlar arası ilişkilere kuramsal ve uygulama düzeyinde yansımalarını da değerlendirecek seviyede hâkimdir.   X  
2. İletişim bilimlerine ilişkin temel metodolojik yaklaşımlara, yöntemlere, araştırma tekniklerine ve bunları uygulama ve değerlendirme bilgisine hâkimdir.   X  
3. İletişim bilimleri alanında bir sosyal araştırma tasarlar ve uygular, yorumlar, raporlaştırır ve akademik kurallara uygun özgün eserler haline getirir.  X   
4. Disiplinlerarası düşünür, sorgular, yorumlar ve değerlendirir.     X
5. İletişim bilimleri alanında geliştirilen güncel bilgi ve yaklaşımları takip eder, bunları eleştirel ve sorgulayıcı bir yaklaşımla değerlendirir.  X   
6. Alana ilişkin bilgisini yazılı ve sözlü olarak etkin ve sistemli şekilde aktarır.    X 
7. İletişim bilimleri alanında yaptığı her türden akademik üretimde bilimsel ve mesleki etik ilkeleri bilir ve bunlara uygun davranır.     X
8. Alanına ilişkin sorun tespiti ve çözümünde ekip çalışmasına katılır ve bilgi paylaşımında bulunur.   X  
9. Alana ilişkin bilgi ve becerilerini kullanarak iletişim ve medya ile ilgili sorunlara ilişkin çözüm önerileri üretir, politika önerileri geliştirir ve bunları proje ve etkinliklere dönüştürür.    X
10. Çalışma yaşamında etkili sosyal iletişim kurar.    X
11. Öğrenimini bir üst eğitim düzeyine taşır.    X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek