İLT648 - YENİ MEDYA ÇALIŞMALARINA GİRİŞ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
YENİ MEDYA ÇALIŞMALARINA GİRİŞ | İLT648 | 1. Yarıyıl | 3 | 0 | 3 | 6 |
Önkoşul(lar)-var ise | ||||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Dr. Mutlu Binark | |||||
Dersin amacı | Yeni medya Çalışmalarına Giriş dersinin amacı, yeni medyayı ve yeni medya ortamlarını geleneksel medyadan farklılaştıran özellikleri ve toplumsal-siyasal-kültürel ve ekonomik alanlardaki etkisini kavramsal ve kuramsal düzeyde açımlayacak sorular geliştirmek, örnekler üzerinden toplumsal-siyasal-kültürel yaşamdaki etkisini ve bireyselliğin deneyimlenmesindeki yeni olguları irdelemektir. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Günümüzde yeni medya (çeşitli dijital iletişim teknolojileri) ve yeni medya ortamları (çeşitli platformlar) gündelik yaşamın ayrılmaz bir parçası haline gelmiş, hatta geleneksel medyanın ve geleneksel medya metinlerinin kullanımın yerini giderek almaya başlamıştır. Yeni medyanın kullanım pratiklerinin toplum, kültür ve birey üzerine çeşitli etkileri ile yaratıcı endüstrideki konumu başta iletişim bilimleri olmak üzere, kültürel çalışmalar, sosyoloji, antropoloji, iktisat ve hukuk gibi farklı disiplinlerde ?yeni medya çalışmaları? adı altında irdelenmeye başlanmıştır. | |||||
Kaynaklar |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Dersin genel tanıtımı |
2. Hafta | Yeni medya ve yeni medya ortamları nedir? (web 1.0, web 2.0, web 3.0, cep telefonları, dijital oyun platformları ve ortamları, PDAlar) Geleneksel medyadan farklı kılan özellikleri nelerdir? Yeni Medyanın Neliği (dijitallik, etkileşimsellik, hiper |
3. Hafta | Yeni medyaya ilişkin bazı tartışma odakları: kimlik, kimlik egzersizi, toplumsallaşma, sanal cemaat, benliğin sunumu/performe edilişi, ağa takılan kamu/ağdaş kamu ve ağdaki birey/benlik, sanal beden, avatar vb. hangi kavramlarla ve hangi bakış açıl |
4. Hafta | Farklı ülkelerde yeni medya-yaşam-habitus I Endüstriyel Çin ve Kırsal Çin örneği |
5. Hafta | Farklı ülkelerde yeni medya-yaşam-habitus II: Türkiye taşrasında Facebook ve Hindistan örnekleri |
6. Hafta | Katılımcı kültür, Kullanıcı Türevli İçerik Yaratımı, Üre-tüketici olgusu, Kullanıcı/İzleyici Üzerine Kuramsal Tartışmalar ve Örnek Araştırmaların İrdelenmesi |
7. Hafta | Okuma ödevi: Yeni Medya ve görsel-işitsel imge yaratımı örnek çalışmanın değerlendirilmesi |
8. Hafta | Fan kültürü, iki ekran olgusu (televizyon veTwitter arayüzeyini birlikte düşünmek) |
9. Hafta | Yeni medyanın ekonomisi , telif hakları ve artı değer sorunu |
10. Hafta | Ara sınav ödevi/haftası |
11. Hafta | Veri, Büyük veri nedir? Algoritmik kültür olgusu |
12. Hafta | Ekonomi Politik Kuramdan Kullanıcı Türevli İçerik Üretimi ve Katılımcı Kültürün Eleştirisi, Gayri Maddi Emek Gücü Dijital Gözetim, Veri Madenciliği, Veri İkizi Yaratımı ve Profilleme olguları |
13. Hafta | Dijital yerli vs. olmayan meselesi ve Dijital eşitsizliklerin yeniden üretimi |
14. Hafta | Yeni medya ortamlarında araştırma ve etik meselesi Genel Değerlendirme: yeni sorular, yeni olgular.... Örneğin: Akıllı telefonları ve akışı/bağlantılılık halini düşünmek |
15. Hafta | Genel sınava hazırlık |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 14 | 20 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 60 |
Sunum | 2 | 20 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 0 | 0 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 40 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 3 | 42 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 2 | 20 | 40 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 56 | 56 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü | 31 | 82 | 180 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. İletişim bilimlerine ilişkin temel yaklaşımlara, kavramlara, kavramlar arası ilişkilere kuramsal ve uygulama düzeyinde yansımalarını da değerlendirecek seviyede hâkimdir. | X | ||||
2. İletişim bilimlerine ilişkin temel metodolojik yaklaşımlara, yöntemlere, araştırma tekniklerine ve bunları uygulama ve değerlendirme bilgisine hâkimdir. | X | ||||
3. İletişim bilimleri alanında bir sosyal araştırma tasarlar ve uygular, yorumlar, raporlaştırır ve akademik kurallara uygun özgün eserler haline getirir. | X | ||||
4. Disiplinlerarası düşünür, sorgular, yorumlar ve değerlendirir. | X | ||||
5. İletişim bilimleri alanında geliştirilen güncel bilgi ve yaklaşımları takip eder, bunları eleştirel ve sorgulayıcı bir yaklaşımla değerlendirir. | X | ||||
6. Alana ilişkin bilgisini yazılı ve sözlü olarak etkin ve sistemli şekilde aktarır. | X | ||||
7. İletişim bilimleri alanında yaptığı her türden akademik üretimde bilimsel ve mesleki etik ilkeleri bilir ve bunlara uygun davranır. | X | ||||
8. Alanına ilişkin sorun tespiti ve çözümünde ekip çalışmasına katılır ve bilgi paylaşımında bulunur. | X | ||||
9. Alana ilişkin bilgi ve becerilerini kullanarak iletişim ve medya ile ilgili sorunlara ilişkin çözüm önerileri üretir, politika önerileri geliştirir ve bunları proje ve etkinliklere dönüştürür. | X | ||||
10. Çalışma yaşamında etkili sosyal iletişim kurar. | X | ||||
11. Öğrenimini bir üst eğitim düzeyine taşır. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek