FDÖ721 - DİL, KÜLTÜR ve İLETİŞİM
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
DİL, KÜLTÜR ve İLETİŞİM | FDÖ721 | 3. Yarıyıl | 3 | 0 | 3 | 15 |
Önkoşul(lar)-var ise | ||||||
Dersin Dili | Fransızca | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Dr. Ece Korkut | |||||
Dersin amacı | Bu dersin amacı, farklı kültür tanımlarını karşılaştırmak, dil-kültür etkileşimini özellikle sözcük düzeyinde incelemek ve iletişimde ortak kültürün rolü ve önemini araştırmaktır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Kültür tanımları Dil ve kültür etkileşimi Sözcüklerde dil-kültür etkileşimi İletişimde ortak kültür? ün rolü ve önemi | |||||
Kaynaklar | Beacco, J.-C. (2000). Les dimensions culturelles des enseignements de langue. Paris : Hachette. Carlo, M. (de) (1998). L?interculturelle. Paris : Clé International. Gohard-Radenkovic, A. (1999). Communiquer en langue étrangère. De compétences culturelles vers des compétences linguistiques. Bern : Peter Lang. Corentin-Rey, Gh. et Conomara, H. (1991). Travaux pratiques de Civilisation, Paris: Bordas. Zarate, G. (1986). Enseigner une culture étrangère, Paris: Hachette. Zarate, G. (1993). Représentations de l?étranger et didactique des langues, Paris: Crédif-Didier. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Dil ve kültür kavramları ile ilgili tanımlar. |
2. Hafta | Dil / Kültür etkileşimine genel bakış. |
3. Hafta | Kültür türleri. |
4. Hafta | Kültür türleri. (devam) |
5. Hafta | Kültür türleri. (devam) |
6. Hafta | Ara sınav |
7. Hafta | İletişim kavramına genel bakış. |
8. Hafta | İletişim modellerine genel bakış (Shannon ve Weaver?den Jakobson). |
9. Hafta | Jakobson?un `Dilin altı işlevi? modeli. |
10. Hafta | Dil-Kültür-İletişim çalışmalarına genel bakış. |
11. Hafta | Dil-Kültür-İletişim çalışmalarına genel bakış. |
12. Hafta | Öğrenci sunumları. |
13. Hafta | Öğrenci sunumları. |
14. Hafta | Öğrenci sunumları. |
15. Hafta | |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 15 |
Sunum | 1 | 15 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 20 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 3 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 12 | 10 | 120 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 1 | 20 | 20 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 30 | 30 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 18 | 18 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 23 | 23 |
Toplam İş Yükü | 30 | 104 | 253 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Yabancı dil öğretimi ve Dil bilimleri alanlarını uzmanlık düzeyinde tanır. | X | ||||
2. Özgün düşünce ve projeler geliştirecek kuramsal bilgiye sahiptir. | X | ||||
3. Disiplinlerarası bilimsel çalışmalar gerçekleştirir. | X | ||||
4. Çeşitli dilsel ürünleri Dil Bilimlerinden ve çağdaş çözümleme yöntemlerinden yararlanarak çözümler. | X | ||||
5. Fransızca Öğretimine yönelik yöntem ve yaklaşımları geliştirecek fikirler üretir | X | ||||
6. Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel, kültürel değerlere ve mesleki etik ilkelere uygun davranır. | X | ||||
7. Bilimsel ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir. | X | ||||
8. Fransızca Öğretmenliği alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmelere katkıda bulunur. | X | ||||
9. Mesleki ve bilimsel çalışmalarda yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanır. | X | ||||
10. Alanındaki bilimsel araştırmaları izleyerek, kapsamlı bilimsel çalışmalar ve / veya projeler gerçekleştirir. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek