FDÖ721 - DİL, KÜLTÜR ve İLETİŞİM

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
DİL, KÜLTÜR ve İLETİŞİM FDÖ721 3. Yarıyıl 3 0 3 15
Önkoşul(lar)-var ise
Dersin DiliFransızca
Dersin TürüZorunlu 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
 
Dersin sorumlusu(ları)Prof. Dr. Ece Korkut 
Dersin amacıBu dersin amacı, farklı kültür tanımlarını karşılaştırmak, dil-kültür etkileşimini özellikle sözcük düzeyinde incelemek ve iletişimde ortak kültürün rolü ve önemini araştırmaktır. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. kültür kavramının farklı bakış açılarına göre farklı tanımları olacağını gözlemler,
  2. dil ve kültür etkileşiminin ayrımına varır,
  3. sözcüklerin kültür aktarıcı özelliklerini, iletişimde ortak kültür? ün rolü ve önemini kavrar.
Dersin içeriğiKültür tanımları
Dil ve kültür etkileşimi
Sözcüklerde dil-kültür etkileşimi
İletişimde ortak kültür? ün rolü ve önemi 
KaynaklarBeacco, J.-C. (2000). Les dimensions culturelles des enseignements de langue. Paris : Hachette.
Carlo, M. (de) (1998). L?interculturelle. Paris : Clé International.
Gohard-Radenkovic, A. (1999). Communiquer en langue étrangère. De compétences culturelles vers des compétences linguistiques. Bern : Peter Lang.
Corentin-Rey, Gh. et Conomara, H. (1991). Travaux pratiques de Civilisation, Paris: Bordas.
Zarate, G. (1986). Enseigner une culture étrangère, Paris: Hachette.
Zarate, G. (1993). Représentations de l?étranger et didactique des langues, Paris: Crédif-Didier. 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaDil ve kültür kavramları ile ilgili tanımlar.
2. HaftaDil / Kültür etkileşimine genel bakış.
3. HaftaKültür türleri.
4. HaftaKültür türleri. (devam)
5. HaftaKültür türleri. (devam)
6. HaftaAra sınav
7. Haftaİletişim kavramına genel bakış.
8. Haftaİletişim modellerine genel bakış (Shannon ve Weaver?den Jakobson).
9. HaftaJakobson?un `Dilin altı işlevi? modeli.
10. HaftaDil-Kültür-İletişim çalışmalarına genel bakış.
11. HaftaDil-Kültür-İletişim çalışmalarına genel bakış.
12. HaftaÖğrenci sunumları.
13. HaftaÖğrenci sunumları.
14. HaftaÖğrenci sunumları.
15. Hafta
16. HaftaGenel sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler115
Sunum115
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar120
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı350
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)1210120
Sunum / Seminer Hazırlama12020
Proje000
Ödevler13030
Ara sınavlara hazırlanma süresi11818
Genel sınava hazırlanma süresi12323
Toplam İş Yükü30104253

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Yabancı dil öğretimi ve Dil bilimleri alanlarını uzmanlık düzeyinde tanır.    X
2. Özgün düşünce ve projeler geliştirecek kuramsal bilgiye sahiptir.    X
3. Disiplinlerarası bilimsel çalışmalar gerçekleştirir.    X
4. Çeşitli dilsel ürünleri Dil Bilimlerinden ve çağdaş çözümleme yöntemlerinden yararlanarak çözümler.     X
5. Fransızca Öğretimine yönelik yöntem ve yaklaşımları geliştirecek fikirler üretir    X
6. Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel, kültürel değerlere ve mesleki etik ilkelere uygun davranır.    X
7. Bilimsel ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir.    X
8. Fransızca Öğretmenliği alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmelere katkıda bulunur.    X
9. Mesleki ve bilimsel çalışmalarda yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanır. X    
10. Alanındaki bilimsel araştırmaları izleyerek, kapsamlı bilimsel çalışmalar ve / veya projeler gerçekleştirir.X    

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek