SAN691 - DOĞU KÜLTÜRLERİ ve SANATTA ETKİLEŞİM I
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
DOĞU KÜLTÜRLERİ ve SANATTA ETKİLEŞİM I | SAN691 | Güz | 3 | 0 | 3 | 6 |
Önkoşul(lar)-var ise | ||||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Diğer: Görsel eser çözümlemesi,Okuma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Doç.Dr. Pelin Şahin Tekinalp | |||||
Dersin amacı | Sanatta doğu- batı etkileşimini sanatçılar ve eserler üzerinden anlatmayı amaçlar | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Sanatta doğu-batı etkileşimi, Aydınlanma çağı ve doğu ilgisi, Oryantalizm, Osmanlı Türk sanatının Avrupa'ya etkileri, Sanatta Oryantalist yaklaşımlar ve konular, eleştirel kuramlar, Sanat, sanatçılar, sanat etkinlikleri, sorunlar | |||||
Kaynaklar | Benjamin, Roger., Orientalism. Delacroix to Klee, New South Wales: The Art Gallery of New South Wales, 1998. Cezar, Mustafa., Sanatta Batıya Açılış ve Osman Hamdi, 2 Cilt, İstanbul: Erol Kerim Aksoy Vakfı, 1995. Coco, Carla., Secrets of the Harem, New York and Paris: The Vendome Press, 1997. Germaner, Semra ve Zeynep İnankur., Oryantalizm ve Türkiye, İstanbul: Türk Kültürüne Hizmet Vakfı, 1989. Germaner, Semra ve Zeynep İnankur., Oryantalistlerin İstanbulu, İstanbul: Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları, 2002.. Ayrıca Her öğrencinin çalıştığı konu ile ilgili olarak kendi kaynakçasını geliştirmesi önerilir. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Derse Giriş |
2. Hafta | Aydınlanma Çağı ve Doğu İlgisi |
3. Hafta | Aydınlanma Çağı ve Doğu İlgisi |
4. Hafta | Osmanlı Türk Sanatı'nın Avrupa'ya etkileri |
5. Hafta | Osmanlı Türk Sanatı'nın Avrupa'ya etkileri |
6. Hafta | Osmanlı Türk Sanatı'nın Avrupa'ya etkileri |
7. Hafta | Sanatta Oryantalist yaklaşımlar ve eleştirel kuramlar |
8. Hafta | Türkiye topraklarına gelen sanatçılar |
9. Hafta | Sanatta Oryantalist yaklaşımlar ve eleştirel kuramlar |
10. Hafta | Oryantalizm ve Sanat |
11. Hafta | Oryantalizm ve Sanat |
12. Hafta | Oryantalizm ve Sanat |
13. Hafta | Oryantalizm ve Sanat |
14. Hafta | Oryantalizm ve Sanat |
15. Hafta | Genel sınava hazırlık |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 10 |
Sunum | 2 | 20 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 20 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 4 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 6 | 84 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 2 | 5 | 10 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 14 | 14 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 10 | 10 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 33 | 58 | 180 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Sanat Tarihi alanında uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | X | ||||
2. Sanat Tarihi alanında kaynakları etkin bir şekilde kullanır. Bir yabancı dili Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | X | ||||
3. Sanat Tarihi alanına ilişkilin disiplinlerarası etkileşimi kavrar, farklı disiplinlerle ortak çalışmalar yürütür. | X | ||||
4. Sanat Tarihi alanında edindiği bilgilerle; alanında karşılaşılan sorunları, ileri düzeyde teknoloji kullanarak çözümler. | X | ||||
5. Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle yorumlar, çözümler, yeni bilgiler üretir. | X | ||||
6. Uzmanlık gerektiren bir çalışmada bağımsız çalışır. Sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. | X | ||||
7. Sanat Tarihi alanında edindiği uzmanlığı kullanarak sorumluluğu altındaki kişi ve grupların öğrenmesini yönlendirir. | X | ||||
8. Sanat Tarihi alanıyla ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular. Tarihi-kültürel çevrenin korunmasıyla ilgili çalışmaları, bilimsel, kültürel, sanatsal, toplumsal ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri yayar. | X | ||||
9. Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı uzmanlık düzeyindeki bilgiyi eleştirel bir yaklaşımla geliştirir, değerlendirir ve gerektiğinde değiştirir. | X | ||||
10. Alanında yeni fikirlerin analizini, sentezini ve eleştirel değerlendirmesini yapar. | X | ||||
11. Sanat Tarihi alanındaki güncel gelişmeleri ve yürütülen projeleri, verilerle destekleyerek iletişim araçlarıyla aktarır. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek