SAN691 - DOĞU KÜLTÜRLERİ ve SANATTA ETKİLEŞİM I

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
DOĞU KÜLTÜRLERİ ve SANATTA ETKİLEŞİM I SAN691 Güz 3 0 3 6
Önkoşul(lar)-var ise
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Diğer: Görsel eser çözümlemesi,Okuma  
Dersin sorumlusu(ları)Doç.Dr. Pelin Şahin Tekinalp 
Dersin amacıSanatta doğu- batı etkileşimini sanatçılar ve eserler üzerinden anlatmayı amaçlar  
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Aydınlanma ile başlayan süreçte, yakın ve Uzakdoğu kültürlerinin ve sanatının Avrupa'da ve modern sanattaki etkilerini öğrenir,
  2. Sanatta oryantalist etkiyi sanatçı ve sanat yapıtları üzerinde inceler ve eleştirir
  3. Edward Said ile başlayan Oryantalizm ve karşı eleştirel kuramları tartışır,
Dersin içeriğiSanatta doğu-batı etkileşimi,
Aydınlanma çağı ve doğu ilgisi, Oryantalizm,
Osmanlı Türk sanatının Avrupa'ya etkileri, Sanatta Oryantalist yaklaşımlar ve konular, eleştirel kuramlar,
Sanat, sanatçılar, sanat etkinlikleri, sorunlar 
KaynaklarBenjamin, Roger., Orientalism. Delacroix to Klee, New South Wales: The Art Gallery of New South Wales, 1998.
Cezar, Mustafa., Sanatta Batıya Açılış ve Osman Hamdi, 2 Cilt, İstanbul: Erol Kerim Aksoy Vakfı, 1995.
Coco, Carla., Secrets of the Harem, New York and Paris: The Vendome Press, 1997.
Germaner, Semra ve Zeynep İnankur., Oryantalizm ve Türkiye, İstanbul: Türk Kültürüne Hizmet Vakfı, 1989.
Germaner, Semra ve Zeynep İnankur., Oryantalistlerin İstanbulu, İstanbul: Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları, 2002..
Ayrıca Her öğrencinin çalıştığı konu ile ilgili olarak kendi kaynakçasını geliştirmesi önerilir. 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaDerse Giriş
2. HaftaAydınlanma Çağı ve Doğu İlgisi
3. HaftaAydınlanma Çağı ve Doğu İlgisi
4. HaftaOsmanlı Türk Sanatı'nın Avrupa'ya etkileri
5. HaftaOsmanlı Türk Sanatı'nın Avrupa'ya etkileri
6. HaftaOsmanlı Türk Sanatı'nın Avrupa'ya etkileri
7. HaftaSanatta Oryantalist yaklaşımlar ve eleştirel kuramlar
8. HaftaTürkiye topraklarına gelen sanatçılar
9. HaftaSanatta Oryantalist yaklaşımlar ve eleştirel kuramlar
10. HaftaOryantalizm ve Sanat
11. HaftaOryantalizm ve Sanat
12. HaftaOryantalizm ve Sanat
13. HaftaOryantalizm ve Sanat
14. HaftaOryantalizm ve Sanat
15. HaftaGenel sınava hazırlık
16. HaftaGenel sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler110
Sunum220
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar120
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı450
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14684
Sunum / Seminer Hazırlama2510
Proje000
Ödevler11414
Ara sınavlara hazırlanma süresi11010
Genel sınava hazırlanma süresi12020
Toplam İş Yükü3358180

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Sanat Tarihi alanında uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur.   X 
2. Sanat Tarihi alanında kaynakları etkin bir şekilde kullanır. Bir yabancı dili Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.  X  
3. Sanat Tarihi alanına ilişkilin disiplinlerarası etkileşimi kavrar, farklı disiplinlerle ortak çalışmalar yürütür.   X 
4. Sanat Tarihi alanında edindiği bilgilerle; alanında karşılaşılan sorunları, ileri düzeyde teknoloji kullanarak çözümler.   X 
5. Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle yorumlar, çözümler, yeni bilgiler üretir.   X  
6. Uzmanlık gerektiren bir çalışmada bağımsız çalışır. Sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. X   
7. Sanat Tarihi alanında edindiği uzmanlığı kullanarak sorumluluğu altındaki kişi ve grupların öğrenmesini yönlendirir. X    
8. Sanat Tarihi alanıyla ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular. Tarihi-kültürel çevrenin korunmasıyla ilgili çalışmaları, bilimsel, kültürel, sanatsal, toplumsal ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri yayar. X   
9. Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı uzmanlık düzeyindeki bilgiyi eleştirel bir yaklaşımla geliştirir, değerlendirir ve gerektiğinde değiştirir.  X  
10. Alanında yeni fikirlerin analizini, sentezini ve eleştirel değerlendirmesini yapar.     X
11. Sanat Tarihi alanındaki güncel gelişmeleri ve yürütülen projeleri, verilerle destekleyerek iletişim araçlarıyla aktarır.     X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek