SAN673 - 19.-20. YÜZYIL MİMARİSİ I
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
19.-20. YÜZYIL MİMARİSİ I | SAN673 | Güz | 3 | 0 | 3 | 6 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Öğr. Gör. Dr. Çiler Buket Tosun | |||||
Dersin amacı | 19. yüzyılda Avrupa'da mimarlık ortamını, mimarlık kuramları ve/veya mimari uygulamaları ile öne çıkan mimarları tartışmak; mimari yapıları bu ortam içerisinde değerlendirebilmektir. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Batı Avrupa'da meydana gelen sosyal, siyasi ve ekonomik değişmeler. 19. yüzyıl Avrupa Mimarlığı'nın sorunları. 19. yüzyıl mimarlığında Fransa'nın rolü. Paris l'Ecole des Beaux-Arts'da Mimarlık Eğitimi. | |||||
Kaynaklar | Bergdoll, Barry; European Architecture 1750-1890, Oxford University Press, 2000 Kruft, Hanno-Walter; A History of Architectural Theory From Vitruvius to the Present, Princeton Architectural Press, New York, 1994 Middleton, Robin (ed.); The Beaux-Arts and Nineteenth-Century French Architecture, The M.I.T. Pres, Cambridge, Massachusetts 1982 Pevsner, Nikolaus, Some Architectural Writers of the Nineteenth Century, Oxford University Press, 1972. Powell, Kenneth(ed.); The Great Builders, Thames & Hudson, London, 2011 Viollet-le-Duc; E.E.; Lectures On Architecture, Dower Publications, New York, 1987 Zanten, David Van; Designing Paris: The architecture of Duban, Labrouste, Duc, and Vaudoyer, The M.I.T. Pres, Cambridge, 1987 Zanten, David Van; Building Paris: Architectural Institutions and the Transformation of the French Capital: 1830-1870, Cambridge University Press, ?? |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Ders içeriğinin tanıtılması. |
2. Hafta | 19. yüzyılda tarihselcilik ve yeni yapı tipleri |
3. Hafta | 19. yüzyıl Avrupa'da Mimarlıkta Üslup ve Ulusallık Tartışmaları ve 19. Yüzyıl Mimarlık Ortamında Etkin Mimarlık Okulu: Paris Güzel Sanatlar Akademisi |
4. Hafta | 19. yüzyılda İngiltere'de mimarlık ortamı, öne çıkan mimarlık kuram ve uygulamaları |
5. Hafta | Augustus Welby Northmore Pugin, John Ruskin, Sir George Gilbert Scott, William Morris, ve Robert Kerr |
6. Hafta | 19. yüzyılda Almanya'da mimarlık ortamı, öne çıkan mimarlık kuram ve uygulamaları |
7. Hafta | Vize |
8. Hafta | Johann Wolfgang Von Goethe, Gottfried Semper, Karl Friedrich Schinkel |
9. Hafta | Léon Vaudoyer ve Marsilya Katedrali; Louis Duc ve Adalet Sarayı; Henri Labrouste ve Ulusal Kütüphane ile Geneviève Kütüphanesi |
10. Hafta | E.E.Viollet-le-Duc, Edmond Duthoit, Auguste Perret |
11. Hafta | 19 yüzyılda kentleşme ; Félix Duban, Louis-Pierre Baltard, Haussmann, |
12. Hafta | 19. yüzyılda Amerika'da mimarlık ortamı, öne çıkan mimarlık kuram ve uygulamaları; |
13. Hafta | Louis Sullivan ve Frank Lloyd Wright |
14. Hafta | Ödev değerlendirmesi |
15. Hafta | Genel sınava hazırlık |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 20 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 2 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 5 | 70 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 21 | 21 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 21 | 21 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 26 | 26 |
Toplam İş Yükü | 31 | 76 | 180 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Sanat Tarihi alanında uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | X | ||||
2. Sanat Tarihi alanında kaynakları etkin bir şekilde kullanır. Bir yabancı dili Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | X | ||||
3. Sanat Tarihi alanına ilişkilin disiplinlerarası etkileşimi kavrar, farklı disiplinlerle ortak çalışmalar yürütür. | X | ||||
4. Sanat Tarihi alanında edindiği bilgilerle; alanında karşılaşılan sorunları, ileri düzeyde teknoloji kullanarak çözümler. | X | ||||
5. Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle yorumlar, çözümler, yeni bilgiler üretir. | X | ||||
6. Uzmanlık gerektiren bir çalışmada bağımsız çalışır. Sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. | X | ||||
7. Sanat Tarihi alanında edindiği uzmanlığı kullanarak sorumluluğu altındaki kişi ve grupların öğrenmesini yönlendirir. | X | ||||
8. Sanat Tarihi alanıyla ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular. Tarihi-kültürel çevrenin korunmasıyla ilgili çalışmaları, bilimsel, kültürel, sanatsal, toplumsal ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri yayar. | X | ||||
9. Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı uzmanlık düzeyindeki bilgiyi eleştirel bir yaklaşımla geliştirir, değerlendirir ve gerektiğinde değiştirir. | X | ||||
10. Alanında yeni fikirlerin analizini, sentezini ve eleştirel değerlendirmesini yapar. | X | ||||
11. Sanat Tarihi alanındaki güncel gelişmeleri ve yürütülen projeleri, verilerle destekleyerek iletişim araçlarıyla aktarır. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek