SAN673 - 19.-20. YÜZYIL MİMARİSİ I

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
19.-20. YÜZYIL MİMARİSİ I SAN673 Güz 3 0 3 6
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
 
Dersin sorumlusu(ları)Öğr. Gör. Dr. Çiler Buket Tosun 
Dersin amacı19. yüzyılda Avrupa'da mimarlık ortamını, mimarlık kuramları ve/veya mimari uygulamaları ile öne çıkan mimarları tartışmak; mimari yapıları bu ortam içerisinde değerlendirebilmektir. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Bu dersin sonunda öğrenci, Batı Avrupa'da meydana gelen Sanayi Devrimi'nin ve Fransız Devrimi'nin oluşturduğu yeni dünya düzenini inceleyebilecek ve eleştirebilecektir. Bu dönemdeki hızlı kentleşme karşısında mimarların tutumlarını değerlendirebilecektir. 19. yüzyıl boyunca süren tarihsel dönemlerden etkilenen seçmeci mimarlık üsluplarını analiz edebilecek ve bir mimari ürünü bu ortam içerisinde değerlendirebilecektir.
Dersin içeriğiBatı Avrupa'da meydana gelen sosyal, siyasi ve ekonomik değişmeler.
19. yüzyıl Avrupa Mimarlığı'nın sorunları.
19. yüzyıl mimarlığında Fransa'nın rolü.
Paris l'Ecole des Beaux-Arts'da Mimarlık Eğitimi. 
KaynaklarBergdoll, Barry; European Architecture 1750-1890, Oxford University Press, 2000
Kruft, Hanno-Walter; A History of Architectural Theory From Vitruvius to the Present, Princeton Architectural Press, New York, 1994
Middleton, Robin (ed.); The Beaux-Arts and Nineteenth-Century French Architecture, The M.I.T. Pres, Cambridge, Massachusetts 1982
Pevsner, Nikolaus, Some Architectural Writers of the Nineteenth Century, Oxford University Press, 1972.
Powell, Kenneth(ed.); The Great Builders, Thames & Hudson, London, 2011
Viollet-le-Duc; E.E.; Lectures On Architecture, Dower Publications, New York, 1987
Zanten, David Van; Designing Paris: The architecture of Duban, Labrouste, Duc, and Vaudoyer, The M.I.T. Pres, Cambridge, 1987
Zanten, David Van; Building Paris: Architectural Institutions and the Transformation of the French Capital: 1830-1870, Cambridge University Press, ?? 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaDers içeriğinin tanıtılması.
2. Hafta19. yüzyılda tarihselcilik ve yeni yapı tipleri
3. Hafta19. yüzyıl Avrupa'da Mimarlıkta Üslup ve Ulusallık Tartışmaları ve 19. Yüzyıl Mimarlık Ortamında Etkin Mimarlık Okulu: Paris Güzel Sanatlar Akademisi
4. Hafta19. yüzyılda İngiltere'de mimarlık ortamı, öne çıkan mimarlık kuram ve uygulamaları
5. HaftaAugustus Welby Northmore Pugin, John Ruskin, Sir George Gilbert Scott, William Morris, ve Robert Kerr
6. Hafta19. yüzyılda Almanya'da mimarlık ortamı, öne çıkan mimarlık kuram ve uygulamaları
7. HaftaVize
8. HaftaJohann Wolfgang Von Goethe, Gottfried Semper, Karl Friedrich Schinkel
9. HaftaLéon Vaudoyer ve Marsilya Katedrali; Louis Duc ve Adalet Sarayı; Henri Labrouste ve Ulusal Kütüphane ile Geneviève Kütüphanesi
10. HaftaE.E.Viollet-le-Duc, Edmond Duthoit, Auguste Perret
11. Hafta19 yüzyılda kentleşme ; Félix Duban, Louis-Pierre Baltard, Haussmann,
12. Hafta19. yüzyılda Amerika'da mimarlık ortamı, öne çıkan mimarlık kuram ve uygulamaları;
13. HaftaLouis Sullivan ve Frank Lloyd Wright
14. HaftaÖdev değerlendirmesi
15. HaftaGenel sınava hazırlık
16. HaftaGenel sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler120
Sunum00
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar130
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı250
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14570
Sunum / Seminer Hazırlama000
Proje000
Ödevler12121
Ara sınavlara hazırlanma süresi12121
Genel sınava hazırlanma süresi12626
Toplam İş Yükü3176180

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Sanat Tarihi alanında uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur.    X
2. Sanat Tarihi alanında kaynakları etkin bir şekilde kullanır. Bir yabancı dili Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.    X
3. Sanat Tarihi alanına ilişkilin disiplinlerarası etkileşimi kavrar, farklı disiplinlerle ortak çalışmalar yürütür.   X 
4. Sanat Tarihi alanında edindiği bilgilerle; alanında karşılaşılan sorunları, ileri düzeyde teknoloji kullanarak çözümler.    X
5. Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle yorumlar, çözümler, yeni bilgiler üretir.    X 
6. Uzmanlık gerektiren bir çalışmada bağımsız çalışır. Sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar.   X 
7. Sanat Tarihi alanında edindiği uzmanlığı kullanarak sorumluluğu altındaki kişi ve grupların öğrenmesini yönlendirir.     X
8. Sanat Tarihi alanıyla ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular. Tarihi-kültürel çevrenin korunmasıyla ilgili çalışmaları, bilimsel, kültürel, sanatsal, toplumsal ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri yayar.    X
9. Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı uzmanlık düzeyindeki bilgiyi eleştirel bir yaklaşımla geliştirir, değerlendirir ve gerektiğinde değiştirir.    X
10. Alanında yeni fikirlerin analizini, sentezini ve eleştirel değerlendirmesini yapar.     X
11. Sanat Tarihi alanındaki güncel gelişmeleri ve yürütülen projeleri, verilerle destekleyerek iletişim araçlarıyla aktarır.     X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek