SAN665 - TARİHİ YAPILARI ÖLÇME TEKNİKLERİ I
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
TARİHİ YAPILARI ÖLÇME TEKNİKLERİ I | SAN665 | Güz | 3 | 0 | 3 | 6 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Diğer: Çizim Ödevleri | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Öğr. Gör. Dr. Çiler Buket Tosun | |||||
Dersin amacı | Sanat Tarihi ve Mimarlık Tarihi alanlarındaki teknik ve mimari çizimlerin çizim yöntemlerinin ve okuma yöntemlerinin öğretilmesi. Öğrencinin bir yapı veya mekanın iki boyutlu çizimlerini (plan, kesit ve görünüş) çizebilme, çizimler üzerinden tartışabilme ve fiziksel özelliklerini tanımlayabilme ve anlatabilme yetkinliğini kazanmasıdır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Teknik Resim araç ve gereçlerinin kullanımına yönelik çizim alıştırmaları İki boyutlu şekillerin çizimi Eşlenik görünüş ve üç boyutlu çizim alıştırmaları Mimari yapının plan, kesit,görünüş çizim alıştırmaları | |||||
Kaynaklar | Uluengin, B. (2007) Rölöve. (3.bs) İstanbul:YEM Yayınları |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Ders içeriğinin tanıtılması. Teknik resim araç ve gereçlerinin tanıtımı |
2. Hafta | Teknik Resim araç ve gereçlerinin kullanımına yönelik çizim alıştırmaları |
3. Hafta | İki boyutlu şekillerin çizimi |
4. Hafta | İki boyutlu şekillerin çizimi |
5. Hafta | İki boyutlu çizimlerinden üç boyutlu obje maketi yapımı |
6. Hafta | İki boyutlu çizimlerinden üç boyutlu obje maketi yapımı |
7. Hafta | Ara sınav |
8. Hafta | Objenin eşlenik görünüşlerinin çizim alıştırmaları |
9. Hafta | Objenin eşlenik görünüşlerinin çizim alıştırmaları |
10. Hafta | Eşlenik görünüşlerden üç boyutlu çizim kuralları ve alıştırmaları |
11. Hafta | Eşlenik görünüşlerden üç boyutlu çizim kuralları ve alıştırmaları |
12. Hafta | Mimari yapının plan, kesit, görünüş çizim alıştırmaları |
13. Hafta | Mimari yapının plan, kesit, görünüş çizim alıştırmaları |
14. Hafta | Ödevlerin teslimi ve değerlendirilmesi |
15. Hafta | Genel sınava hazırlık |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 20 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 2 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 5 | 70 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 21 | 21 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 21 | 21 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 26 | 26 |
Toplam İş Yükü | 31 | 76 | 180 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Sanat Tarihi alanında uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | X | ||||
2. Sanat Tarihi alanında kaynakları etkin bir şekilde kullanır. Bir yabancı dili Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | X | ||||
3. Sanat Tarihi alanına ilişkilin disiplinlerarası etkileşimi kavrar, farklı disiplinlerle ortak çalışmalar yürütür. | X | ||||
4. Sanat Tarihi alanında edindiği bilgilerle; alanında karşılaşılan sorunları, ileri düzeyde teknoloji kullanarak çözümler. | X | ||||
5. Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle yorumlar, çözümler, yeni bilgiler üretir. | X | ||||
6. Uzmanlık gerektiren bir çalışmada bağımsız çalışır. Sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. | X | ||||
7. Sanat Tarihi alanında edindiği uzmanlığı kullanarak sorumluluğu altındaki kişi ve grupların öğrenmesini yönlendirir. | X | ||||
8. Sanat Tarihi alanıyla ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular. Tarihi-kültürel çevrenin korunmasıyla ilgili çalışmaları, bilimsel, kültürel, sanatsal, toplumsal ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri yayar. | X | ||||
9. Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı uzmanlık düzeyindeki bilgiyi eleştirel bir yaklaşımla geliştirir, değerlendirir ve gerektiğinde değiştirir. | X | ||||
10. Alanında yeni fikirlerin analizini, sentezini ve eleştirel değerlendirmesini yapar. | X | ||||
11. Sanat Tarihi alanındaki güncel gelişmeleri ve yürütülen projeleri, verilerle destekleyerek iletişim araçlarıyla aktarır. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek