SAN663 - TANZİMAT SONRASI OSMANLI MİMARİSİ I
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
TANZİMAT SONRASI OSMANLI MİMARİSİ I | SAN663 | Güz | 3 | 0 | 3 | 6 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Öğr. Gör. Dr. Çiler Buket Tosun | |||||
Dersin amacı | Tanzimat ile birlikte Osmanlı İmparatorluğu mimarisinde batılılaşmayı tartışmak ve analiz etmektir. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Genel olarak Batılılaşmanın özellikleri ve boyutları. Osmanlı Batılılaşmasının tarihi. 19. yüzyıl Avrupa Mimarlığının özellikleri. Tanzimat öncesinde Osmanlı mimarlığı. Tanzimatın sosyal ve siyasi alanda getirdiği yenilikler. Mimarlık alanında ortaya çıkan sorunlar. | |||||
Kaynaklar | Aslanoğlu, İnci; (2001: 2. Basılış). Erken Cumhuriyet Dönemi Mimarlığı, Ankara. Barillari, Diana-Godoli, Ezio; (1997). Istanbul 1900, Art Nouveau Mimarisi ve İç Mekanları, (Çeviren: Ataöv, Aslı), İstanbul. Çelik, Zeynep; (1996). 19. Yüzyılda Osmanlı Başkenti: Değişen İstanbul, (Çeviren: Selim Deringil), İstanbul. Denel, Serim, (1982). Batılılaşma Sürecinde İstanbul'da Tasarım Ve Dış Mekanların Değişimi Ve Nedenleri, İstanbul Teknik Üniversitesi, Mimarlık Fakültesi (doktora tezi), İstanbul. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Ders içeriğinin tanıtılması. |
2. Hafta | Osmanlı İmparatorluğu'nda batılılaşma ve Avrupa'daki mimari ortamın İmparatorluğa yansımaları |
3. Hafta | III. Selim Dönemi (1789-1807) imar faaliyetleri, mimari ortam ve mimari uygulamalar |
4. Hafta | IV. Mustafa Dönemi (1807-1808) imar faaliyetleri, mimari ortam ve mimari uygulamalar |
5. Hafta | II. Mahmut Dönemi (1808-1839) imar faaliyetleri, mimari ortam ve mimari uygulamalar |
6. Hafta | Abdülmecid Dönemi (1839-1861) imar faaliyetleri, mimari ortam ve mimari uygulamalar |
7. Hafta | Abdülaziz Dönemi (1861-1876) imar faaliyetleri, mimari ortam ve mimari uygulamalar |
8. Hafta | Vize |
9. Hafta | Abdülhamit Dönemi (1876-1909) imar faaliyetleri, mimari ortam ve mimari uygulamalar |
10. Hafta | Tanzimat Dönemi ve sonrasında Osmanlı İmparatorluğu?nda mimarlık ortamı ve benimsenen üsluplar |
11. Hafta | Mimarlık Okulu ve mimarlık eğitimi |
12. Hafta | Usul-u Mimari-i Osmani kitabı |
13. Hafta | Seçilen mimari yapıların değerlendirilmesi |
14. Hafta | Seçilen mimari yapıların değerlendirilmesi |
15. Hafta | Genel sınava hazırlık |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 20 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 2 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 5 | 70 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 21 | 21 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 21 | 21 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 26 | 26 |
Toplam İş Yükü | 31 | 76 | 180 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Sanat Tarihi alanında uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | X | ||||
2. Sanat Tarihi alanında kaynakları etkin bir şekilde kullanır. Bir yabancı dili Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | X | ||||
3. Sanat Tarihi alanına ilişkilin disiplinlerarası etkileşimi kavrar, farklı disiplinlerle ortak çalışmalar yürütür. | X | ||||
4. Sanat Tarihi alanında edindiği bilgilerle; alanında karşılaşılan sorunları, ileri düzeyde teknoloji kullanarak çözümler. | X | ||||
5. Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle yorumlar, çözümler, yeni bilgiler üretir. | X | ||||
6. Uzmanlık gerektiren bir çalışmada bağımsız çalışır. Sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. | X | ||||
7. Sanat Tarihi alanında edindiği uzmanlığı kullanarak sorumluluğu altındaki kişi ve grupların öğrenmesini yönlendirir. | X | ||||
8. Sanat Tarihi alanıyla ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular. Tarihi-kültürel çevrenin korunmasıyla ilgili çalışmaları, bilimsel, kültürel, sanatsal, toplumsal ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri yayar. | X | ||||
9. Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı uzmanlık düzeyindeki bilgiyi eleştirel bir yaklaşımla geliştirir, değerlendirir ve gerektiğinde değiştirir. | X | ||||
10. Alanında yeni fikirlerin analizini, sentezini ve eleştirel değerlendirmesini yapar. | X | ||||
11. Sanat Tarihi alanındaki güncel gelişmeleri ve yürütülen projeleri, verilerle destekleyerek iletişim araçlarıyla aktarır. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek