SAN663 - TANZİMAT SONRASI OSMANLI MİMARİSİ I

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
TANZİMAT SONRASI OSMANLI MİMARİSİ I SAN663 Güz 3 0 3 6
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
 
Dersin sorumlusu(ları)Öğr. Gör. Dr. Çiler Buket Tosun 
Dersin amacıTanzimat ile birlikte Osmanlı İmparatorluğu mimarisinde batılılaşmayı tartışmak ve analiz etmektir.  
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Bu dersin sonunda öğrenci; Batılılaşmanın kapsamını ve sonuçlarını tartışabilir ve yorumlayabilir. Osmanlı Mimarlığının Tanzimat?ın ilanı ile karşı karşıya kaldığı sorunlarını inceleyebilir, tartışabilir.
Dersin içeriğiGenel olarak Batılılaşmanın özellikleri ve boyutları.
Osmanlı Batılılaşmasının tarihi.
19. yüzyıl Avrupa Mimarlığının özellikleri.
Tanzimat öncesinde Osmanlı mimarlığı.
Tanzimatın sosyal ve siyasi alanda getirdiği yenilikler.
Mimarlık alanında ortaya çıkan sorunlar.
 
KaynaklarAslanoğlu, İnci; (2001: 2. Basılış). Erken Cumhuriyet Dönemi Mimarlığı, Ankara.
Barillari, Diana-Godoli, Ezio; (1997). Istanbul 1900, Art Nouveau Mimarisi ve İç Mekanları, (Çeviren: Ataöv, Aslı), İstanbul.
Çelik, Zeynep; (1996). 19. Yüzyılda Osmanlı Başkenti: Değişen İstanbul, (Çeviren: Selim Deringil), İstanbul.
Denel, Serim, (1982). Batılılaşma Sürecinde İstanbul'da Tasarım Ve Dış Mekanların Değişimi Ve Nedenleri, İstanbul Teknik Üniversitesi, Mimarlık Fakültesi (doktora tezi), İstanbul.
 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaDers içeriğinin tanıtılması.
2. HaftaOsmanlı İmparatorluğu'nda batılılaşma ve Avrupa'daki mimari ortamın İmparatorluğa yansımaları
3. HaftaIII. Selim Dönemi (1789-1807) imar faaliyetleri, mimari ortam ve mimari uygulamalar
4. HaftaIV. Mustafa Dönemi (1807-1808) imar faaliyetleri, mimari ortam ve mimari uygulamalar
5. HaftaII. Mahmut Dönemi (1808-1839) imar faaliyetleri, mimari ortam ve mimari uygulamalar
6. HaftaAbdülmecid Dönemi (1839-1861) imar faaliyetleri, mimari ortam ve mimari uygulamalar
7. HaftaAbdülaziz Dönemi (1861-1876) imar faaliyetleri, mimari ortam ve mimari uygulamalar
8. HaftaVize
9. HaftaAbdülhamit Dönemi (1876-1909) imar faaliyetleri, mimari ortam ve mimari uygulamalar
10. HaftaTanzimat Dönemi ve sonrasında Osmanlı İmparatorluğu?nda mimarlık ortamı ve benimsenen üsluplar
11. HaftaMimarlık Okulu ve mimarlık eğitimi
12. HaftaUsul-u Mimari-i Osmani kitabı
13. HaftaSeçilen mimari yapıların değerlendirilmesi
14. HaftaSeçilen mimari yapıların değerlendirilmesi
15. HaftaGenel sınava hazırlık
16. HaftaGenel sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler120
Sunum00
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar130
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı250
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14570
Sunum / Seminer Hazırlama000
Proje000
Ödevler12121
Ara sınavlara hazırlanma süresi12121
Genel sınava hazırlanma süresi12626
Toplam İş Yükü3176180

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Sanat Tarihi alanında uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur.    X
2. Sanat Tarihi alanında kaynakları etkin bir şekilde kullanır. Bir yabancı dili Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.    X
3. Sanat Tarihi alanına ilişkilin disiplinlerarası etkileşimi kavrar, farklı disiplinlerle ortak çalışmalar yürütür.   X 
4. Sanat Tarihi alanında edindiği bilgilerle; alanında karşılaşılan sorunları, ileri düzeyde teknoloji kullanarak çözümler.    X
5. Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle yorumlar, çözümler, yeni bilgiler üretir.    X 
6. Uzmanlık gerektiren bir çalışmada bağımsız çalışır. Sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar.   X 
7. Sanat Tarihi alanında edindiği uzmanlığı kullanarak sorumluluğu altındaki kişi ve grupların öğrenmesini yönlendirir.     X
8. Sanat Tarihi alanıyla ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular. Tarihi-kültürel çevrenin korunmasıyla ilgili çalışmaları, bilimsel, kültürel, sanatsal, toplumsal ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri yayar.    X
9. Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı uzmanlık düzeyindeki bilgiyi eleştirel bir yaklaşımla geliştirir, değerlendirir ve gerektiğinde değiştirir.    X
10. Alanında yeni fikirlerin analizini, sentezini ve eleştirel değerlendirmesini yapar.     X
11. Sanat Tarihi alanındaki güncel gelişmeleri ve yürütülen projeleri, verilerle destekleyerek iletişim araçlarıyla aktarır.     X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek