SAN653 - OSMANLI SANATINDA ARAŞTIRMA YAZILI ve GÖRSEL BELGELER I
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
OSMANLI SANATINDA ARAŞTIRMA YAZILI ve GÖRSEL BELGELER I | SAN653 | Güz | 3 | 0 | 3 | 6 |
Önkoşul(lar)-var ise | ||||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Gösteri | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Doktor Öğretim Üyesi Ünal Araç | |||||
Dersin amacı | Bu dersin sonunda öğrenci yaşadığı ve çevresindeki bir yerleşime hangi gözle nasıl bakılacağını öğrenir. Bir kentin kültürünü oluşturan mimari yapılar, müzik ve folklor, el sanatları yemek kültürü ve kente hizmet edenleri bir bütün halinde kavrar. Sanat yapılarına müzelere, doğal ve kültürel çevreye daha duyarlı davranmayı ilke edinir. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Şehircilik ile ilgili kelime ve kavramlar tartışılır, Kente hizmet eden sanat ve yapıt patronlarının faaliyetlerinden söz edilir, Hangi kriterler kapsamında kent olgusu özelliği kazanılacağı irdelenir, Seçilen örnek kentler karşılaştırılmalı olarak incelenir, Kentlerle müzeler arasında bağlantı kurulur. | |||||
Kaynaklar | AKSEL, Bahar(2000) Kent Araştırmaları Bibliyografyası, İstanbul. ; CERASİ, Maurice(1999) Osmanlı Kentleri, İstanbul.; KILIÇBAY, M. Ali,(1993) Şehirler ve Kentler, İstanbul.; TUĞLACI, Pars(1985) Osmanlı Şehirleri, İstanbul. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Tanışma. Kent ve kent yaşamıyla ilgili tanım ve kavramlar |
2. Hafta | Kent olgusu, kentleşme ve iskan politikası |
3. Hafta | Kentin açık ve kapalı yaşama mekanları |
4. Hafta | Kozmopolitlik ve kent kültürüne yansıması |
5. Hafta | Kentlerin bazı açılardan gruplandırılması |
6. Hafta | Öğrenci Sunumları |
7. Hafta | Kente hizmet edenler: baniler, zanaatkarlar, sanatçılar |
8. Hafta | Kentin geçim kaynakları |
9. Hafta | Tarihsel çevre ve korumacılık bilinci |
10. Hafta | Restorasyon ve yapılara işlev verilmesi |
11. Hafta | Doğal ve kültürel sit alanları |
12. Hafta | Tarihsel çevre ile ilgili kurum ve kuruluşlar |
13. Hafta | Ara sınav |
14. Hafta | UNESCO ve Türkiye'den dünya kültür miras listesine giren alan ve yapılar |
15. Hafta | Genel sınava hazırlık |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 10 |
Sunum | 1 | 10 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 3 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 3 | 42 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 1 | 20 | 20 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 20 | 20 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 26 | 26 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 32 | 102 | 180 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Sanat Tarihi alanında uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | X | ||||
2. Sanat Tarihi alanında kaynakları etkin bir şekilde kullanır. Bir yabancı dili Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | X | ||||
3. Sanat Tarihi alanına ilişkilin disiplinlerarası etkileşimi kavrar, farklı disiplinlerle ortak çalışmalar yürütür. | X | ||||
4. Sanat Tarihi alanında edindiği bilgilerle; alanında karşılaşılan sorunları, ileri düzeyde teknoloji kullanarak çözümler. | X | ||||
5. Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle yorumlar, çözümler, yeni bilgiler üretir. | X | ||||
6. Uzmanlık gerektiren bir çalışmada bağımsız çalışır. Sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. | X | ||||
7. Sanat Tarihi alanında edindiği uzmanlığı kullanarak sorumluluğu altındaki kişi ve grupların öğrenmesini yönlendirir. | X | ||||
8. Sanat Tarihi alanıyla ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular. Tarihi-kültürel çevrenin korunmasıyla ilgili çalışmaları, bilimsel, kültürel, sanatsal, toplumsal ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri yayar. | X | ||||
9. Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı uzmanlık düzeyindeki bilgiyi eleştirel bir yaklaşımla geliştirir, değerlendirir ve gerektiğinde değiştirir. | X | ||||
10. Alanında yeni fikirlerin analizini, sentezini ve eleştirel değerlendirmesini yapar. | X | ||||
11. Sanat Tarihi alanındaki güncel gelişmeleri ve yürütülen projeleri, verilerle destekleyerek iletişim araçlarıyla aktarır. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek