BBY702 - BİLİMSEL İLETİŞİM
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
BİLİMSEL İLETİŞİM | BBY702 | 1. Yarıyıl | 3 | 0 | 3 | 10 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Dr. Umut Al | |||||
Dersin amacı | Dersin amacı bilgi yönetimi ve bilimsel iletişim arasındaki ilişkiyi incelemek ve konunun farklı boyutlarına dikkat çekmektir. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | -Bilimsel iletişim -Akademik yayıncılık -Hakemlik süreci -Açık erişim -Bibliyometri -İntihal | |||||
Kaynaklar | -Morrison, H. (2009). Scholarly communication for librarians. Cambridge: Chandos Publishing. -Suber, P. (2012). Open access. Cambridge: MIT Press. -Tammaro, A.M. (2002). Scholarly communication and academic presses. Firenze University Press. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Bilimsel iletişim süreci I |
2. Hafta | Bilimsel iletişim süreci II |
3. Hafta | Bilimsel iletişim çıktıları I |
4. Hafta | Bilimsel iletişim çıktıları II |
5. Hafta | Bilimsel iletişim sürecindeki önemli aktörler |
6. Hafta | Elektronik yayıncılık |
7. Hafta | Açık erişimin etkisi, açık erişim girişimleri |
8. Hafta | Lisans anlaşmaları, telif hakkı kuralları |
9. Hafta | Farklı disiplinlerdeki bilimsel iletişim ortamları |
10. Hafta | Hakemli dergilere nasıl makale yazılır? |
11. Hafta | Bilimsel iletişimde etik sorunlar |
12. Hafta | Bilimsel iletişim ve sosyal ağlar |
13. Hafta | Gelecekteki bilimsel iletişim ortamları |
14. Hafta | Öğrenci çalışmalarının değerlendirilmesi |
15. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 2 | 20 |
Sunum | 1 | 10 |
Projeler | 1 | 20 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 4 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 12 | 8 | 96 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 1 | 50 | 50 |
Proje | 1 | 42 | 42 |
Ödevler | 2 | 20 | 40 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 31 | 153 | 300 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek