İÇT610 - AKADEMİK YAZIM ve ELEŞTİREL DÜŞÜNME

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
AKADEMİK YAZIM ve ELEŞTİREL DÜŞÜNME İÇT610 Herhangi Yarıyıl/Yıl 3 0 3 7
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Soru-Yanıt
Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
 
Dersin sorumlusu(ları)Doç. Dr. Duygu Koca  
Dersin amacıÖğrencilere temelde bilgi toplayarak, bulguları analiz edip değerlendirerek çeşitli örüntüler keşfetme ve mantık yolu ile akıl yürüterek problemleri tanımlama ve çözme süreci olan eleştirel düşünme yetisini kazandırmaktır. Öğrencilerin kendi tanımlı çalışma alanları içerisinde eleştirel düşünme yolu ile akademik yazı hazırlayabilmeleri beklenmektedir.  
Dersin öğrenme çıktıları
  1. 1. Etkili bir argümanı nasıl kuracağını öğrenir.
  2. 2. Kendi düşüncelerini iyi yapılandırılmış şekilde kanıtlarla sunmayı öğrenir.
  3. 3. Kendi oluşturduğu argümanını aynı sonuca ulaşacak şekilde farklı formatlarla sunabilir
  4. 4. Bir araştırmanın yazımında eleştirel düşünmenin önemini kavrar
  5. 5. Akademik bir yazı oluşturabilmek için alternatif bakış açılarının ve sorgulamanın önemini kavrar
  6. 6. Bir akademik çalışma sürecini planlayabilir ve bu çalışmayı akademik bir yazıya dönüştürebilir.
  7. 7. Akademik yazıların etik kurallara uygunluğu, hakem ve editör değerlendirme süreçleri hakkında bilgi sahibi olur
Dersin içeriği1. Eleştirel düşünmenin temel kavramları (mantık, argüman analizi, retorik, olasılıklarla akıl yürütme, arka plan bilgisinin önemi, v.b)
2. Eleştirel düşünmenin kişisel ve akademik gelişim açısından önemi
3. Eleştirel düşünme ilkelerinin makale yazımında oynadığı rol
4. Eleştirel okuma yolları ve bulguların analizi
5. Net, özlü ve akademik yazı hazırlama
6. Kaynaklara düzgün şekilde atıfta bulunma ve intihalden kaçınma yolları 
KaynaklarFriedman, K. (2019). Twelve Principles of Reference and Citation, She Ji. The Journal of Design, Economics, and Innovation.
Friedman, K. (2019). Research Writing Workshop
Friedman, K. (2016). Presenting Your Research.
Dinçer, S. (2018). Akademik Yazım ve Araştırmacılara Öneriler. Pegem Akademi
Groat, L. &Wang, D. (2002). Architectural research methods. New York: Wiley & Sons.
Hobson, E. H. ve Schafermeyer, K. W., (1994). Writing and Critical Thinking: Writing-to-Learn in Large Classes, American Journal of Pharmaceutical Education Vol. 58 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. Hafta1.1. Ders Tanıtımı
1.1.1 Derste öğrenilecek kavramların anlatılması
1.1.2 Ders içeriğinin hafta hafta anlatılması
1.1.3 Öğrenciden beklenenler ve isteklerin tartışılması
1.1.4 Ders değerlendirme ve öğrenme çıktılarının tartışılması
2. Hafta2.1. Referans verme teknikleri / Mevcut bilgiye ulaşım yolları
2.1.2. Chicago, Harvard, APA, MLA, v.b.
3. Hafta3.1. Eleştirel düşünme - temel kavramlar
4. Hafta3.2. Eleştirel düşünme - günlük yaşam ve akademideki yeri
5. Hafta3.3. Eleştirel okuma yolları ve analiz yöntemleri
6. Hafta3.4. Eleştirel düşünme ve makale yazımı ilişkisi
7. Hafta1. Ara Sınav
8. Hafta4.1. Akademik yazı hazırlama
9. Hafta4.1. Akademik yazı hazırlama
10. Hafta4.1. Akademik yazı hazırlama
11. Hafta4.1. Akademik yazı hazırlama
12. Hafta4.2. Akademik yazı ve sunum
13. Hafta4.2. Akademik yazı ve sunum
14. Hafta4.2. Akademik yazı ve sunum
15. HaftaGenel sınava hazırlık
16. HaftaGenel sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)1410
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler1225
Sunum00
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar125
Genel sınav140
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı2760
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı140
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14456
Sunum / Seminer Hazırlama000
Proje000
Ödevler12560
Ara sınavlara hazırlanma süresi12222
Genel sınava hazırlanma süresi13030
Toplam İş Yükü4264210

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Sanat kültürü ve tasarım disiplini ile ilgili temel kavram, ilke ve kuramları kavrayabilme.   X 
2. Bilimsel araştırma yöntemlerine ilişkin temel kavram ve ilkeleri kavrayarak üretilen bilgiyi farklı medyalar aracılığıyla rapor ve sunum haline getirebilme.    X
3. Tasarım süreci ve yöntemleri ile ilgili temel kavram, ilke ve kuramları yorumlayabilme.   X 
4. Güncel tasarım problemleri ile ilgili temel kavram, ilke ve yaklaşımları analiz edebilme ve eleştirel yaklaşımlarda bulunabilme ve çözüm önerileri geliştirerek uygulayabilme.    X
5. Güncel tasarım araştırmaları, eğilimleri ve etkinliklerini takip edebilme ve değerlendirebilme.    X
6. Bir araştırmayı bireysel ve ekiple bilimsel araştırma ilkelerine uygun olarak yürütebilme ve yeni yöntemler geliştirebilme.    X
7. Tasarımın teorik, pratik ve kültürel içeriğini kazandıracak nitelikte çalışmalar yaparak kavramsal proje önerileri geliştirebilme, aktarabilme ve bunları özgün sanat ve tasarım ürünlerine dönüştürebilme.  X  
8. Tasarımın disiplinlerarası etkinliğini araştırıp kavrayarak ve en az bir yabancı dili etkin şekilde kullanarak bilimsel ve sanatsal çalışmalar planlayabilme, sunabilme ve üretebilme.     X
9. Yaşam boyu eğitimi gerçekleştirmek üzere, İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı alanına yönelik; özgün projeler geliştirebilme ve değerlendirebilme.  X  

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek