SLT611 - SAĞLIK İLETİŞİMİ

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
SAĞLIK İLETİŞİMİ SLT611 1. Yarıyıl 3 0 3 8
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüZorunlu 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Soru-Yanıt
Takım/Grup Çalışması
Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
Beyin Fırtınası
 
Dersin sorumlusu(ları)İletişim Bilimleri Bölümü Öğretim Üyeleri 
Dersin amacıDersin amacı Bu dersin amacı; öğrencilerin sağlık ve iletişim alanının kesişme noktasında bulunan sağlık iletişimi alanının kuramsal altyapısı ve çerçevesi hakkında bilgi sahibi olmasını sağlamak ve sağlık iletişimi bağlamında değerlendirilecek mesajları ve etkinlikleri eleştirel şekilde değerlendirebilecek donanımı kazandırmaktır.  
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Sağlık ve iletişim kavramlarını ve bu iki kavramın birbiri ile ilişkisini tanımlayabilir ve tartışabilir
  2. Sağlık iletişimi disiplinin teorik çerçevesi hakkında bilgi sahibi olur
  3. İletişim süreçlerinin ve araçlarının insanların sağlık davranışları üzerindeki rolü üzerine tartışma yürütebilir,
  4. İnsanların sağlıkları hakkında bilgi sahibi olabilmesi ve doğru karar verebilmesi için gerekli olan eleştirel bakışa sahip olur ve sağlık okuryazarlığının önemini kavrar.
Dersin içeriği? Sağlık, İletişim ve Sağlık İletişimi
? Sağlıkta Kişilerarası İletişim
? Sağlık ve Medya
? Sağlık Reformları
? Sağlık İletişimi ve Etik
 
KaynaklarÇınarlı, İ. (2008). Sağlık İletişimi ve Medya. Ankara: Nobel.

Parrott, Roxanne, (2004), Emphasizing Communication in Health Communication", Journal of Communication, Volume 54, Issue 4.

Okay, A. (2009). Sağlık İletişimi, İstanbul: MediaCat.

Sezgin, D. (2011). Tıbbileştirilen Yaşam Bireyselleştirilen Sağlık, İstanbul: Metis.
Thompson, T., Dorsey, A., Miller, K., Parrot, R. (2005). Handbook of Health Communication.
 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaDers tanıtımı
2. HaftaSağlık, İletişim ve Sağlık İletişimi, Sağlık İletişiminin Önemi
3. HaftaKişilerarası İletişim ve Sağlık İletişimi
4. HaftaHasta-Hekim İletişimi
5. HaftaSağlık Davranışlarının Oluşturulmasında ve Değiştirilmesinde Modeller
6. HaftaSağlık Bağlamlarında Krizler ve İletişim
7. HaftaSağlık Reformları ve Sağlığın Özelleştirilmesi I
8. HaftaSağlık Reformları ve Sağlığın Özelleştirilmesi II
9. HaftaMedya ve Sağlık (Haber, Habercilik ve Sağlık Haberciliği)
10. HaftaEleştirel Medya Okuryazarlığı ve Sağlık Okuryazarlığı
11. HaftaSağlık İletişimi Kampanyaları
12. HaftaMedyada Savunuculuk
13. HaftaSağlık İletişimi ve Etik
14. HaftaDijital Hikâye Anlatımı Atölyesi
15. HaftaDersin Genel Değerlendirmesi
16. HaftaGenel sınav (Seminer sunumu)

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)1620
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler130
Sunum230
Projeler120
Seminer00
Ara Sınavlar00
Genel sınav00
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı050
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı050
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 16 3 48
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)15460
Sunum / Seminer Hazırlama22550
Proje12222
Ödevler23060
Ara sınavlara hazırlanma süresi000
Genel sınava hazırlanma süresi000
Toplam İş Yükü3684240

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Sağlık, iletişim ve sağlık iletişimi alanındaki temel kavramlara, kavramlar arası ilişkilere, yaklaşımlara ve kuramlara teorik ve uygulama düzeyinde kullanabilecek ve değerlendirecek seviyede hâkimdir.     X
2. Sağlık iletişimi faaliyetleri gerçekleştirmek için gerekli bilgi ve beceriye sahiptir.    X
3. Sağlık iletişiminin hem kişilerarası hem de medya boyutu hakkında bilgi sahibidir ve bu alandaki birikimini çalışmalarına yansıtır.    X
4. Alanda kullanılan temel metodolojik yaklaşımlara, yöntemlere, araştırma tekniklerine ve bunları uygulama ve değerlendirme bilgisine sahiptir.     X
5. Sahip olduğu bu bilgilerle sağlık iletişimi alanında nicel ve nitel araştırma tekniklerini kullanarak araştırmalar tasarlar, uygular, araştırma sonuçlarını yorumlar ve yayınlar üretir.   X 
6. Sahip olduğu bilgi birikimiyle sağlık iletişimi konusunda ortaya çıkan sorunları bilimsel ve güncel bilgilerle tartışır ve çözüm önerileri getirir.   X 
7. Etnik, cinsiyet ve kültürel farklılıklar taşıyan bireylere akademik ve mesleki etik kurallara ve ilkelere uygun davranır.    X 
8. Sağlık iletişimi alanında geliştirilen güncel bilgiyi, yaklaşımları ve kaynakları takip eder, bunları eleştirel ve sorgulayıcı bir yaklaşımla değerlendirir, bu konulardaki tartışmalara katılır ve yeni bilgiler üretir.     X
9. Çalışma alanıyla ilgili olarak disiplinler arası düşünür, sorgulama ve yorum yaparak değerlendirmede bulunur.     X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek