SLT611 - SAĞLIK İLETİŞİMİ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
SAĞLIK İLETİŞİMİ | SLT611 | 1. Yarıyıl | 3 | 0 | 3 | 8 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Takım/Grup Çalışması Rapor Hazırlama ve/veya Sunma Beyin Fırtınası | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | İletişim Bilimleri Bölümü Öğretim Üyeleri | |||||
Dersin amacı | Dersin amacı Bu dersin amacı; öğrencilerin sağlık ve iletişim alanının kesişme noktasında bulunan sağlık iletişimi alanının kuramsal altyapısı ve çerçevesi hakkında bilgi sahibi olmasını sağlamak ve sağlık iletişimi bağlamında değerlendirilecek mesajları ve etkinlikleri eleştirel şekilde değerlendirebilecek donanımı kazandırmaktır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | ? Sağlık, İletişim ve Sağlık İletişimi ? Sağlıkta Kişilerarası İletişim ? Sağlık ve Medya ? Sağlık Reformları ? Sağlık İletişimi ve Etik | |||||
Kaynaklar | Çınarlı, İ. (2008). Sağlık İletişimi ve Medya. Ankara: Nobel. Parrott, Roxanne, (2004), Emphasizing Communication in Health Communication", Journal of Communication, Volume 54, Issue 4. Okay, A. (2009). Sağlık İletişimi, İstanbul: MediaCat. Sezgin, D. (2011). Tıbbileştirilen Yaşam Bireyselleştirilen Sağlık, İstanbul: Metis. Thompson, T., Dorsey, A., Miller, K., Parrot, R. (2005). Handbook of Health Communication. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Ders tanıtımı |
2. Hafta | Sağlık, İletişim ve Sağlık İletişimi, Sağlık İletişiminin Önemi |
3. Hafta | Kişilerarası İletişim ve Sağlık İletişimi |
4. Hafta | Hasta-Hekim İletişimi |
5. Hafta | Sağlık Davranışlarının Oluşturulmasında ve Değiştirilmesinde Modeller |
6. Hafta | Sağlık Bağlamlarında Krizler ve İletişim |
7. Hafta | Sağlık Reformları ve Sağlığın Özelleştirilmesi I |
8. Hafta | Sağlık Reformları ve Sağlığın Özelleştirilmesi II |
9. Hafta | Medya ve Sağlık (Haber, Habercilik ve Sağlık Haberciliği) |
10. Hafta | Eleştirel Medya Okuryazarlığı ve Sağlık Okuryazarlığı |
11. Hafta | Sağlık İletişimi Kampanyaları |
12. Hafta | Medyada Savunuculuk |
13. Hafta | Sağlık İletişimi ve Etik |
14. Hafta | Dijital Hikâye Anlatımı Atölyesi |
15. Hafta | Dersin Genel Değerlendirmesi |
16. Hafta | Genel sınav (Seminer sunumu) |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 16 | 20 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 30 |
Sunum | 2 | 30 |
Projeler | 1 | 20 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 0 | 0 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 15 | 4 | 60 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 2 | 25 | 50 |
Proje | 1 | 22 | 22 |
Ödevler | 2 | 30 | 60 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü | 36 | 84 | 240 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Sağlık, iletişim ve sağlık iletişimi alanındaki temel kavramlara, kavramlar arası ilişkilere, yaklaşımlara ve kuramlara teorik ve uygulama düzeyinde kullanabilecek ve değerlendirecek seviyede hâkimdir. | X | ||||
2. Sağlık iletişimi faaliyetleri gerçekleştirmek için gerekli bilgi ve beceriye sahiptir. | X | ||||
3. Sağlık iletişiminin hem kişilerarası hem de medya boyutu hakkında bilgi sahibidir ve bu alandaki birikimini çalışmalarına yansıtır. | X | ||||
4. Alanda kullanılan temel metodolojik yaklaşımlara, yöntemlere, araştırma tekniklerine ve bunları uygulama ve değerlendirme bilgisine sahiptir. | X | ||||
5. Sahip olduğu bu bilgilerle sağlık iletişimi alanında nicel ve nitel araştırma tekniklerini kullanarak araştırmalar tasarlar, uygular, araştırma sonuçlarını yorumlar ve yayınlar üretir. | X | ||||
6. Sahip olduğu bilgi birikimiyle sağlık iletişimi konusunda ortaya çıkan sorunları bilimsel ve güncel bilgilerle tartışır ve çözüm önerileri getirir. | X | ||||
7. Etnik, cinsiyet ve kültürel farklılıklar taşıyan bireylere akademik ve mesleki etik kurallara ve ilkelere uygun davranır. | X | ||||
8. Sağlık iletişimi alanında geliştirilen güncel bilgiyi, yaklaşımları ve kaynakları takip eder, bunları eleştirel ve sorgulayıcı bir yaklaşımla değerlendirir, bu konulardaki tartışmalara katılır ve yeni bilgiler üretir. | X | ||||
9. Çalışma alanıyla ilgili olarak disiplinler arası düşünür, sorgulama ve yorum yaparak değerlendirmede bulunur. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek