KAY624 - KENT ve TEKNOLOJİ

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
KENT ve TEKNOLOJİ KAY624 2. Yarıyıl 3 0 3 7
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
 
Dersin sorumlusu(ları)Anabilim Dalı Öğretim Elemanları 
Dersin amacıBu dersin amacı günümüzde ilerleyen teknolojinin kent olgusu üzerindeki etkileri ile kent planlaması, yönetimi ve kentsel sorunların çözümünde kullanımı konularını sosyal bilim perspektifinden tartışarak öğrencilerin bu alandaki gelişmeleri öğrenmesini sağlamaktır.  
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Güncel teknolojik gelişmelerin kentsel yaşama etkilerini bilir.
  2. Teknolojik gelişmelerin kent yönetimini nasıl dönüştürmekte olduğunu anlar.
  3. Kentsel süreçlerde teknolojinin artan rolüne eleştirel bakar.
  4. Akıllı kent kavramını bilir ve sorgular.
  5. Kentsel süreçlerde teknolojinin rolü ve kullanımı konusunda politika önerileri geliştirebilir.
Dersin içeriği- Kentsel süreçleri etkileyen teknolojik gelişmeler

- Akıllı kent kavramı

- Kentsel süreçlerde kullanılan teknolojiler

- Akıllı kent politikaları ve uygulamaları

- Türkiye'den ve dünyadan akıllı kent örnekleri

- Akıllı kent uygulamalarına yönelik eleştiriler 
KaynaklarAllwinkle, S. and P. Cruickshank. "Creating smart-er cities: An overview," Journal of Urban Technology 8: 2 (2011), 1-16.

Angelidou, M. "Smart city policies: A spatial approach," Cities 41 (2014), 3-11.

Green, B. The smart enough city: putting technology in its place to reclaim our urban future. MIT Press, 2019.

Hollands, G. R. "Will the real smart city please stand up?" City 12: 3 (2008), 303-320.

Kitchin, R. "The real-time city? Big data and smart urbanism," GeoJournal 79: 1 (2014), 1-14.

Ratti, C. and M. Claudel. The city of tomorrow: Sensors, networks, hackers, and the future of urban life. Yale University Press, 2016.

Riggs, W. and K. Gordon. "How is mobile technology changing city planning? Developing a taxonomy for the future," Environment and Planning B: Urban Analytics and City Science 44: 1 (2017), 100-119.

Townsend, A. M. Smart cities: Big data, civic hackers, and the quest for a new utopia. W. W. Norton & Company, 2013. 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaGiriş
2. HaftaGüncel teknolojik gelişmeler: Dijital dönüşüm
3. HaftaDijital dönüşümün kentsel yaşama etkileri
4. HaftaGüncel kentsel sorunlar ve Dirençli Kentler kavramı
5. HaftaDijitalleşmenin yapı taşları: Sensör Teknolojisi, Nesnelerin İnterneti (IoT) ve Büyük Veri
6. HaftaDijitalleşme ve kentsel süreçler: Planlama, Yönetim ve Sürdürülebilirlik
7. HaftaDijitalleşme ve kentsel süreçler: Siber güvenlik
8. HaftaAkıllı Kent nedir? Tanımlar ve tartışmalar-1
9. HaftaAkıllı Kent nedir? Tanımlar ve tartışmalar-2
10. HaftaAra Sınav
11. HaftaAkıllı kent süreçlerine yönelik eleştiriler
12. HaftaDünyada akıllı kent uygulamaları
13. HaftaTürkiye'de akıllı kent uygulamaları
14. HaftaDersin gözden geçirilip sonlandırılması
15. HaftaGenel Sınava Hazırlık
16. HaftaGenel Sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler125
Sunum00
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar125
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı250
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)1212144
Sunum / Seminer Hazırlama177
Proje000
Ödevler177
Ara sınavlara hazırlanma süresi11010
Genel sınava hazırlanma süresi12020
Toplam İş Yükü3059230

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Alanının temel kuram ve uygulama bilgilerine hâkimdir. Bu kapsamda, komşu disiplinlerle etkileşimleri kavrar ve toplumsal yapı ve dinamikleri yorumlayabilir.    X
2. Alanında araştırma yapma, araştırmaları planlama, elde ettiği verileri işleme, yorumlama ve değerlendirme becerilerine sahiptir ve alanında karşılaştığı sorunlara çözüm önerisi geliştirir. X   
3. Alanı ile ilgili çalışma ve projeleri bağımsız olarak yürütebilir, inisiyatif kullanır, gerektiğinde ekip çalışmasında sorumluluk üstlenir. Alanındaki çalışmalarda liderlik yapabilir, vizyon sahibidir.   X 
4. Alanında edindiği bilgileri eleştiri süzgecinden geçirir, yaşam boyu öğrenme ve sorgulama bilincine sahiptir.     X
5. Alanında edindiği bilgi ve becerileri yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilir. Bir yabancı dili bilir ve çalışmalarında bilgisayarı ve bilişim teknolojilerini etkili bir şekilde kullanır. Birikimini yazılı ve sözlü iletişim becerilerini kullanarak bilimsel platformlara taşıyabilir.    X 
6. Toplumsal sorumluluk anlayışına sahiptir.  X  
7. Alanıyla ilgili çalışmalarında toplumsal, kültürel, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder, çalışma hayatında bu süreçte karşılaşılan sorunların çözümüne katkıda bulunur.    X 

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek