KAY624 - KENT ve TEKNOLOJİ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
KENT ve TEKNOLOJİ | KAY624 | 2. Yarıyıl | 3 | 0 | 3 | 7 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Anabilim Dalı Öğretim Elemanları | |||||
Dersin amacı | Bu dersin amacı günümüzde ilerleyen teknolojinin kent olgusu üzerindeki etkileri ile kent planlaması, yönetimi ve kentsel sorunların çözümünde kullanımı konularını sosyal bilim perspektifinden tartışarak öğrencilerin bu alandaki gelişmeleri öğrenmesini sağlamaktır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | - Kentsel süreçleri etkileyen teknolojik gelişmeler - Akıllı kent kavramı - Kentsel süreçlerde kullanılan teknolojiler - Akıllı kent politikaları ve uygulamaları - Türkiye'den ve dünyadan akıllı kent örnekleri - Akıllı kent uygulamalarına yönelik eleştiriler | |||||
Kaynaklar | Allwinkle, S. and P. Cruickshank. "Creating smart-er cities: An overview," Journal of Urban Technology 8: 2 (2011), 1-16. Angelidou, M. "Smart city policies: A spatial approach," Cities 41 (2014), 3-11. Green, B. The smart enough city: putting technology in its place to reclaim our urban future. MIT Press, 2019. Hollands, G. R. "Will the real smart city please stand up?" City 12: 3 (2008), 303-320. Kitchin, R. "The real-time city? Big data and smart urbanism," GeoJournal 79: 1 (2014), 1-14. Ratti, C. and M. Claudel. The city of tomorrow: Sensors, networks, hackers, and the future of urban life. Yale University Press, 2016. Riggs, W. and K. Gordon. "How is mobile technology changing city planning? Developing a taxonomy for the future," Environment and Planning B: Urban Analytics and City Science 44: 1 (2017), 100-119. Townsend, A. M. Smart cities: Big data, civic hackers, and the quest for a new utopia. W. W. Norton & Company, 2013. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Giriş |
2. Hafta | Güncel teknolojik gelişmeler: Dijital dönüşüm |
3. Hafta | Dijital dönüşümün kentsel yaşama etkileri |
4. Hafta | Güncel kentsel sorunlar ve Dirençli Kentler kavramı |
5. Hafta | Dijitalleşmenin yapı taşları: Sensör Teknolojisi, Nesnelerin İnterneti (IoT) ve Büyük Veri |
6. Hafta | Dijitalleşme ve kentsel süreçler: Planlama, Yönetim ve Sürdürülebilirlik |
7. Hafta | Dijitalleşme ve kentsel süreçler: Siber güvenlik |
8. Hafta | Akıllı Kent nedir? Tanımlar ve tartışmalar-1 |
9. Hafta | Akıllı Kent nedir? Tanımlar ve tartışmalar-2 |
10. Hafta | Ara Sınav |
11. Hafta | Akıllı kent süreçlerine yönelik eleştiriler |
12. Hafta | Dünyada akıllı kent uygulamaları |
13. Hafta | Türkiye'de akıllı kent uygulamaları |
14. Hafta | Dersin gözden geçirilip sonlandırılması |
15. Hafta | Genel Sınava Hazırlık |
16. Hafta | Genel Sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 25 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 25 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 2 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 12 | 12 | 144 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 1 | 7 | 7 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 7 | 7 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 10 | 10 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 30 | 59 | 230 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Alanının temel kuram ve uygulama bilgilerine hâkimdir. Bu kapsamda, komşu disiplinlerle etkileşimleri kavrar ve toplumsal yapı ve dinamikleri yorumlayabilir. | X | ||||
2. Alanında araştırma yapma, araştırmaları planlama, elde ettiği verileri işleme, yorumlama ve değerlendirme becerilerine sahiptir ve alanında karşılaştığı sorunlara çözüm önerisi geliştirir. | X | ||||
3. Alanı ile ilgili çalışma ve projeleri bağımsız olarak yürütebilir, inisiyatif kullanır, gerektiğinde ekip çalışmasında sorumluluk üstlenir. Alanındaki çalışmalarda liderlik yapabilir, vizyon sahibidir. | X | ||||
4. Alanında edindiği bilgileri eleştiri süzgecinden geçirir, yaşam boyu öğrenme ve sorgulama bilincine sahiptir. | X | ||||
5. Alanında edindiği bilgi ve becerileri yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilir. Bir yabancı dili bilir ve çalışmalarında bilgisayarı ve bilişim teknolojilerini etkili bir şekilde kullanır. Birikimini yazılı ve sözlü iletişim becerilerini kullanarak bilimsel platformlara taşıyabilir. | X | ||||
6. Toplumsal sorumluluk anlayışına sahiptir. | X | ||||
7. Alanıyla ilgili çalışmalarında toplumsal, kültürel, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder, çalışma hayatında bu süreçte karşılaşılan sorunların çözümüne katkıda bulunur. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek