SLT625 - MEDYADA SAĞLIK

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
MEDYADA SAĞLIK SLT625 1. Yarıyıl 3 0 3 8
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
 
Dersin sorumlusu(ları)İletişim Bilimleri Bölümü Öğretim Üyeleri 
Dersin amacıBu dersin temel amacı, sağlık konusunun medyada ortaya çıkan çeşitli görünümlerine derinlemesine bir bakış geliştirmektir. Üretilen medya içeriklerine dair eleştirel bir analiz çerçevesi oluşturmaktır. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Medya ve ideoloji ilişkisine dair tartışmaları anlayabilecek
  2. Medyanın içerik üretim politikalarına ve ürettiği ideolojik perspektife eleştirel bir bakış geliştirebilecek.
  3. Medyada sağlık alanına ilişkin üretilen görsel, yazılı, dijital vb. içerik türlerini tanıyabilecek.
  4. Temsili medya ile mümkün olan sağlık politikalarına dair anlatının yaygınlaştırma stratejileriyle ilgili farkındalığa sahip olacak.
  5. Medyanın dolaşıma soktuğu sağlık iletişimi içeriklerinin etnik, dinsel ve kültürel kimliklerle ilgili yarattığı imajlara ilişkin farkındalık geliştirecek.
  6. Alternatif medyalarda sunulan sağlık temsili üzerine farkındalığa sahip olacak
  7. Yeni medyanın sağlık alanına sunduğu yeniliklerle ilgili bilgiye sahip olacak.
  8. Ders boyunca geliştirilen medyaya dair eleştirel yaklaşım, sağlık iletişiminin medyadaki temsil biçimine dair etik bir perspektif kazanmasını sağlamaya çalışmaktır.
Dersin içeriğiMedya-sağlık alanlarının ilişkisi üzerine geliştirilen yaklaşımlar, medyada üretilen sağlık iletişimi içeriklerinin tanınması, sağlığın medyadaki temsillerinin analizi 
KaynaklarDu Pré, A. (2014). Communicating About Health: Current Issues and Perspectives, 4th ed. New York: Oxford University Press.

Zoller, H., & Dutta, J., M. (2008) Emerging Perspectives in Health Communication: Meaning, Culture, and Power, New York: Routledge.

Parker, J., C. & Thorson, E. (2009) Health Communication in the New Media Landscape, New York: Springer Pub. Com.
 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaDerse giriş- Medya ve iletişim çalışmalarının temel kavramları
2. HaftaMedya ve iletişim çalışmalarında ana-akım ve eleştirel yaklaşımlar
3. HaftaNeo-liberal çağda sağlık politikaları ve tarihsel gelişimi
4. Haftaİletişim çalışmalarında kitle kavramı ve sağlık iletişimine giriş
5. HaftaSağlık iletişimine tarihsel ve kültürel eğilimler: Temel Yaklaşımlar
6. HaftaMedya mecraları ve sağlık politikalarının yaygınlaştırılması stratejileri
7. HaftaReklam anlatısı ve sağlık iletişimi
8. HaftaSağlık Kampanyaları
9. HaftaTelevizyon ve sağlık programları- Gazete ve sağlık haberleri
10. HaftaPopüler kültürde sağlık imgesi
11. HaftaYeni medya- dijital çağ ve sağlık iletişimi çalışmaları
12. HaftaSosyal medyada sağlık iletişimi
13. HaftaSosyal medyada sağlık iletişimi
14. HaftaMedya-sağlık iletişimi ve etik tartışmalar
15. HaftaSunum
16. HaftaSunum

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)1610
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler120
Sunum270
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar00
Genel sınav00
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı0100
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı00
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 16 3 48
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)15575
Sunum / Seminer Hazırlama24080
Proje000
Ödevler13737
Ara sınavlara hazırlanma süresi000
Genel sınava hazırlanma süresi000
Toplam İş Yükü3485240

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Sağlık, iletişim ve sağlık iletişimi alanındaki temel kavramlara, kavramlar arası ilişkilere, yaklaşımlara ve kuramlara teorik ve uygulama düzeyinde kullanabilecek ve değerlendirecek seviyede hâkimdir.     X
2. Sağlık iletişimi faaliyetleri gerçekleştirmek için gerekli bilgi ve beceriye sahiptir.    X
3. Sağlık iletişiminin hem kişilerarası hem de medya boyutu hakkında bilgi sahibidir ve bu alandaki birikimini çalışmalarına yansıtır.   X 
4. Alanda kullanılan temel metodolojik yaklaşımlara, yöntemlere, araştırma tekniklerine ve bunları uygulama ve değerlendirme bilgisine sahiptir.    X 
5. Sahip olduğu bu bilgilerle sağlık iletişimi alanında nicel ve nitel araştırma tekniklerini kullanarak araştırmalar tasarlar, uygular, araştırma sonuçlarını yorumlar ve yayınlar üretir.   X 
6. Sahip olduğu bilgi birikimiyle sağlık iletişimi konusunda ortaya çıkan sorunları bilimsel ve güncel bilgilerle tartışır ve çözüm önerileri getirir.    X
7. Etnik, cinsiyet ve kültürel farklılıklar taşıyan bireylere akademik ve mesleki etik kurallara ve ilkelere uygun davranır.     X
8. Sağlık iletişimi alanında geliştirilen güncel bilgiyi, yaklaşımları ve kaynakları takip eder, bunları eleştirel ve sorgulayıcı bir yaklaşımla değerlendirir, bu konulardaki tartışmalara katılır ve yeni bilgiler üretir.    X 
9. Çalışma alanıyla ilgili olarak disiplinler arası düşünür, sorgulama ve yorum yaparak değerlendirmede bulunur.    X 

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek