SLT625 - MEDYADA SAĞLIK
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
MEDYADA SAĞLIK | SLT625 | 1. Yarıyıl | 3 | 0 | 3 | 8 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Rapor Hazırlama ve/veya Sunma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | İletişim Bilimleri Bölümü Öğretim Üyeleri | |||||
Dersin amacı | Bu dersin temel amacı, sağlık konusunun medyada ortaya çıkan çeşitli görünümlerine derinlemesine bir bakış geliştirmektir. Üretilen medya içeriklerine dair eleştirel bir analiz çerçevesi oluşturmaktır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Medya-sağlık alanlarının ilişkisi üzerine geliştirilen yaklaşımlar, medyada üretilen sağlık iletişimi içeriklerinin tanınması, sağlığın medyadaki temsillerinin analizi | |||||
Kaynaklar | Du Pré, A. (2014). Communicating About Health: Current Issues and Perspectives, 4th ed. New York: Oxford University Press. Zoller, H., & Dutta, J., M. (2008) Emerging Perspectives in Health Communication: Meaning, Culture, and Power, New York: Routledge. Parker, J., C. & Thorson, E. (2009) Health Communication in the New Media Landscape, New York: Springer Pub. Com. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Derse giriş- Medya ve iletişim çalışmalarının temel kavramları |
2. Hafta | Medya ve iletişim çalışmalarında ana-akım ve eleştirel yaklaşımlar |
3. Hafta | Neo-liberal çağda sağlık politikaları ve tarihsel gelişimi |
4. Hafta | İletişim çalışmalarında kitle kavramı ve sağlık iletişimine giriş |
5. Hafta | Sağlık iletişimine tarihsel ve kültürel eğilimler: Temel Yaklaşımlar |
6. Hafta | Medya mecraları ve sağlık politikalarının yaygınlaştırılması stratejileri |
7. Hafta | Reklam anlatısı ve sağlık iletişimi |
8. Hafta | Sağlık Kampanyaları |
9. Hafta | Televizyon ve sağlık programları- Gazete ve sağlık haberleri |
10. Hafta | Popüler kültürde sağlık imgesi |
11. Hafta | Yeni medya- dijital çağ ve sağlık iletişimi çalışmaları |
12. Hafta | Sosyal medyada sağlık iletişimi |
13. Hafta | Sosyal medyada sağlık iletişimi |
14. Hafta | Medya-sağlık iletişimi ve etik tartışmalar |
15. Hafta | Sunum |
16. Hafta | Sunum |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 16 | 10 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 20 |
Sunum | 2 | 70 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 0 | 0 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 100 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 0 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 15 | 5 | 75 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 2 | 40 | 80 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 37 | 37 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü | 34 | 85 | 240 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Sağlık, iletişim ve sağlık iletişimi alanındaki temel kavramlara, kavramlar arası ilişkilere, yaklaşımlara ve kuramlara teorik ve uygulama düzeyinde kullanabilecek ve değerlendirecek seviyede hâkimdir. | X | ||||
2. Sağlık iletişimi faaliyetleri gerçekleştirmek için gerekli bilgi ve beceriye sahiptir. | X | ||||
3. Sağlık iletişiminin hem kişilerarası hem de medya boyutu hakkında bilgi sahibidir ve bu alandaki birikimini çalışmalarına yansıtır. | X | ||||
4. Alanda kullanılan temel metodolojik yaklaşımlara, yöntemlere, araştırma tekniklerine ve bunları uygulama ve değerlendirme bilgisine sahiptir. | X | ||||
5. Sahip olduğu bu bilgilerle sağlık iletişimi alanında nicel ve nitel araştırma tekniklerini kullanarak araştırmalar tasarlar, uygular, araştırma sonuçlarını yorumlar ve yayınlar üretir. | X | ||||
6. Sahip olduğu bilgi birikimiyle sağlık iletişimi konusunda ortaya çıkan sorunları bilimsel ve güncel bilgilerle tartışır ve çözüm önerileri getirir. | X | ||||
7. Etnik, cinsiyet ve kültürel farklılıklar taşıyan bireylere akademik ve mesleki etik kurallara ve ilkelere uygun davranır. | X | ||||
8. Sağlık iletişimi alanında geliştirilen güncel bilgiyi, yaklaşımları ve kaynakları takip eder, bunları eleştirel ve sorgulayıcı bir yaklaşımla değerlendirir, bu konulardaki tartışmalara katılır ve yeni bilgiler üretir. | X | ||||
9. Çalışma alanıyla ilgili olarak disiplinler arası düşünür, sorgulama ve yorum yaparak değerlendirmede bulunur. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek