REH766 - BEL-BOYUN SAĞLIĞINDA EGZERSİZ ARAŞTIRMALARI

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
BEL-BOYUN SAĞLIĞINDA EGZERSİZ ARAŞTIRMALARI REH766 Bahar 3 2 4 10
Önkoşul(lar)-var ise
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Soru-Yanıt
Takım/Grup Çalışması
Sorun/Problem Çözme
 
Dersin sorumlusu(ları)Prof.Dr. Özlem Ülger 
Dersin amacıBel-boyun sağlığı açısından riskli gruplarda koruyucu fizyoterapi uygulamalarını ve egzersiz yaklaşımlarını incelemek, fizyoterapi ile ilgili hastalık ya da fonksiyon bozukluklarına yönelik uygulanan egzersiz yaklaşımlarını araştırmak  
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Bel-boyun sağlığı açısından riskli grupları açıklar.
  2. Bel-boyun sağlığı için egzersiz temelli yaklaşımları listeler.
  3. Bel-boyun sağlığı için fizyoterapi yaklaşımlarını inceler.
  4. İlgili literatür tarar.
  5. Bel-boyun sağlığı ile ilgili fizyoterapi araştırmalarını inceler ve analiz eder.
Dersin içeriğiBel-boyun sağlığında koruyucu yaklaşımlar, bel-boyun sağlığı ile ilgili hastalık ya da fonksiyon bozukluklarına yönelik ya da koruyucu amaçla uygulanan fizyoterapi ve egzersiz temelli yaklaşımlar, fizyoterapi ve egzersiz temelli yaklaşımlar ile ilgili araştırmalar  
Kaynaklar1. Ayşe Karaduman, Öznur Yılmaz. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon, 2016, Pelikan Yayıncılık
2. Özlem Ülger. Bel-Boyun Sağlığı için Egzersiz ve Öneriler, 2016, Öztürk yayıncılık
3. Yoga Application for Low Back Pain, 2013, Jaypee Brothers Medical Publishers
4. Textbook of Therapeutic Exercises, 2014, Jaypee Brothers Medical Publishers
5. Özlem Ülger. Lumbal Patolojilerde Rehabilitasyon, 2020,Vize Yayıncılık
6. Özlem Ülger. Torasik ve Servikal Bölge Patolojilerinde Rehabilitasyon, 2020, Vize Yayıncılık
7. Güncel literatür 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaBel-boyun sağlığı için riskli gruplar
2. HaftaRiskli gruplar için koruyucu fizyoterapi yaklaşımları
3. HaftaKoruyucu amaçla uygulanan egzersiz yaklaşımları
4. HaftaBel-boyun sağlığı ile ilgili hastalık ya da fonksiyon kayıplarına göre fizyoterapi ve egzersizler
5. HaftaBel-boyun sağlığında koruyucu yaklaşımlara yönelik araştırmalar ve ilgili literatür incelemesi
6. HaftaBel-boyun sağlığı ile ilgili hastalık yada fonksiyon kayıplarına göre fizyoterapi ve egzersiz araştırmaları ve ilgili literatür incelemesi
7. HaftaBel-boyun sağlığında koruyucu yaklaşımlara yönelik araştırmalar ile ilgili literatür analizi
8. HaftaBel-boyun sağlığı ile ilgili hastalık yada fonksiyon kayıplarına göre fizyoterapi ve egzersiz araştırmaları ile ilgili literatür analizi
9. HaftaBel-boyun sağlığı ile ilgili araştırma sonuçlarının sunulması
10. HaftaBel-boyun sağlığı ile ilgili araştırma sonuçlarının sunulması
11. HaftaAra sınav
12. HaftaBel-boyun sağlığı ile ilgili araştırma sonuçlarının sunulması
13. HaftaBel-boyun sağlığı ile ilgili araştırma sonuçlarının sunulması
14. HaftaBel-boyun sağlığı ile ilgili araştırma sonuçlarının paylaşılması
15. HaftaFinal Sınavı

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama210
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler00
Sunum120
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar120
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı00
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı00
Toplam0

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama14228
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)1410140
Sunum / Seminer Hazırlama13030
Proje000
Ödevler000
Ara sınavlara hazırlanma süresi13030
Genel sınava hazırlanma süresi13030
Toplam İş Yükü45105300

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek