REH766 - BEL-BOYUN SAĞLIĞINDA EGZERSİZ ARAŞTIRMALARI
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
BEL-BOYUN SAĞLIĞINDA EGZERSİZ ARAŞTIRMALARI | REH766 | Bahar | 3 | 2 | 4 | 10 |
Önkoşul(lar)-var ise | ||||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Soru-Yanıt Takım/Grup Çalışması Sorun/Problem Çözme | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof.Dr. Özlem Ülger | |||||
Dersin amacı | Bel-boyun sağlığı açısından riskli gruplarda koruyucu fizyoterapi uygulamalarını ve egzersiz yaklaşımlarını incelemek, fizyoterapi ile ilgili hastalık ya da fonksiyon bozukluklarına yönelik uygulanan egzersiz yaklaşımlarını araştırmak | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Bel-boyun sağlığında koruyucu yaklaşımlar, bel-boyun sağlığı ile ilgili hastalık ya da fonksiyon bozukluklarına yönelik ya da koruyucu amaçla uygulanan fizyoterapi ve egzersiz temelli yaklaşımlar, fizyoterapi ve egzersiz temelli yaklaşımlar ile ilgili araştırmalar | |||||
Kaynaklar | 1. Ayşe Karaduman, Öznur Yılmaz. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon, 2016, Pelikan Yayıncılık 2. Özlem Ülger. Bel-Boyun Sağlığı için Egzersiz ve Öneriler, 2016, Öztürk yayıncılık 3. Yoga Application for Low Back Pain, 2013, Jaypee Brothers Medical Publishers 4. Textbook of Therapeutic Exercises, 2014, Jaypee Brothers Medical Publishers 5. Özlem Ülger. Lumbal Patolojilerde Rehabilitasyon, 2020,Vize Yayıncılık 6. Özlem Ülger. Torasik ve Servikal Bölge Patolojilerinde Rehabilitasyon, 2020, Vize Yayıncılık 7. Güncel literatür |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Bel-boyun sağlığı için riskli gruplar |
2. Hafta | Riskli gruplar için koruyucu fizyoterapi yaklaşımları |
3. Hafta | Koruyucu amaçla uygulanan egzersiz yaklaşımları |
4. Hafta | Bel-boyun sağlığı ile ilgili hastalık ya da fonksiyon kayıplarına göre fizyoterapi ve egzersizler |
5. Hafta | Bel-boyun sağlığında koruyucu yaklaşımlara yönelik araştırmalar ve ilgili literatür incelemesi |
6. Hafta | Bel-boyun sağlığı ile ilgili hastalık yada fonksiyon kayıplarına göre fizyoterapi ve egzersiz araştırmaları ve ilgili literatür incelemesi |
7. Hafta | Bel-boyun sağlığında koruyucu yaklaşımlara yönelik araştırmalar ile ilgili literatür analizi |
8. Hafta | Bel-boyun sağlığı ile ilgili hastalık yada fonksiyon kayıplarına göre fizyoterapi ve egzersiz araştırmaları ile ilgili literatür analizi |
9. Hafta | Bel-boyun sağlığı ile ilgili araştırma sonuçlarının sunulması |
10. Hafta | Bel-boyun sağlığı ile ilgili araştırma sonuçlarının sunulması |
11. Hafta | Ara sınav |
12. Hafta | Bel-boyun sağlığı ile ilgili araştırma sonuçlarının sunulması |
13. Hafta | Bel-boyun sağlığı ile ilgili araştırma sonuçlarının sunulması |
14. Hafta | Bel-boyun sağlığı ile ilgili araştırma sonuçlarının paylaşılması |
15. Hafta | Final Sınavı |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 2 | 10 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 1 | 20 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 20 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 2 | 28 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 10 | 140 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 1 | 30 | 30 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 30 | 30 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 45 | 105 | 300 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek