YTR613 - TÜRK KÜLTÜR ve MEDENİYET TARİHİ

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
TÜRK KÜLTÜR ve MEDENİYET TARİHİ YTR613 Herhangi Yarıyıl/Yıl 3 0 3 6
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Soru-Yanıt
 
Dersin sorumlusu(ları)Bölüm Sorumlusu 
Dersin amacıTürk kültür ve medeniyetinin temel özellikleri, Türk medeniyetine ait temel eserler ve özellikleri; dünyadaki müzelerde ve tarihî mekânlarda farklı dönemlere ait Türk medeniyetine dair izler; Avrupa ve dünya medeniyetinde iz bırakmış Türkler; Türk bilim insanlarının çalışmalarından hareketle Türklerin dünya medeniyetine katkılarını ortaya koymaktır. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Kültür ve medeniyet kavramları ve bu kavramları tanımlamaya yönelik ekoller hakkında bilgi edinir.
  2. Türk kültür ve medeniyetinin temel özellikleri, Türk medeniyetine ait temel eserler ve özellikleri hakkında bilgi edinir.
  3. Dünyadaki müzelerde ve tarihî mekânlarda farklı dönemlere ait Türk medeniyetine dair izler hakkında araştırmalar yapar.
  4. Türk tasavvuf anlayışı ve yansımaları hakkında bilgi edinir.
  5. Türk bilim insanları ve dünya medeniyetine katkıları hakkında çıkarımlar yapar.
  6. Batı kültür ve medeniyeti üzerinde Türk İslam kültür ve medeniyetinin etkilerini öğrenir.
Dersin içeriğiTürk kültür ve medeniyetinin temel özellikleri, Türk medeniyetine ait temel eserler ve özellikleri; dünyadaki müzelerde ve tarihî mekânlarda farklı dönemlere ait Türk medeniyetine dair izler; millet sistemi, hoşgörü kültürü ve Türk medeniyeti; dünya ortak kültür, sanat, mimari ve edebiyat mirasında Türk izleri; Türk tasavvuf anlayışı ve yansımaları; Avrupa ve dünya medeniyetinde iz bırakmış Türkler; Türk mimarisi eserleri ve özellikleri; Türk müziği, Türk sanatları ve özellikleri; Türk bilim insanları ve dünya medeniyetine katkıları, medeniyet tezleri ve Türk kültürü. 
KaynaklarAnadol, Cemal. (2007). Türk Kültürü ve Medeniyeti. Bilge Karınca Yay.
Güvenç, Bozkurt. (2016). Türk Kimliği ? Kültür Tarihinin Kaynakları. Boyut Yayın Grubu.
 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaTürk kültür ve medeniyetinin temel özellikleri.
2. HaftaTürk medeniyetine ait temel eserler ve özellikleri.
3. HaftaTürk medeniyetine ait temel eserler ve özellikleri.
4. HaftaDünyadaki müzelerde ve tarihî mekânlarda farklı dönemlere ait Türk medeniyetine dair izler.
5. HaftaDünyadaki müzelerde ve tarihî mekânlarda farklı dönemlere ait Türk medeniyetine dair izler.
6. HaftaMillet sistemi, hoşgörü kültürü ve Türk medeniyeti.
7. HaftaDünya ortak kültür, sanat, mimari ve edebiyat mirasında Türk izleri.
8. HaftaTürk tasavvuf anlayışı ve yansımaları.
9. HaftaAra sınav.
10. HaftaAvrupa ve dünya medeniyetinde iz bırakmış Türkler.
11. HaftaTürk mimarisi eserleri ve özellikleri.
12. HaftaTürk müziği, Türk sanatları ve özellikleri.
13. HaftaTürk bilim insanları ve dünya medeniyetine katkıları.
14. HaftaMedeniyet tezleri ve Türk kültürü.
15. HaftaGenel değerlendirme.
16. HaftaYarıyıl sonu sınavı.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)1410
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler115
Sunum00
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar125
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı050
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı050
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)21428
Sunum / Seminer Hazırlama11515
Proje000
Ödevler11515
Ara sınavlara hazırlanma süresi13030
Genel sınava hazırlanma süresi15050
Toplam İş Yükü20127180

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Türkçe eğitimi disiplini hakkında lisansüstü yeterliliklere uygun olarak yeterli düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir. X    
2. Türkçe eğitimi ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi tartışır.  X  
3. Türkçe eğitimi alanında ürettiği bilgileri farklı disiplin alanlarından edindiği bilgilerle işlevsel olarak bütünleştirerek yeni bilgiler oluştururX    
4. Türkçe eğitimi alanındaki uygulamalarda öngöremediği karmaşık durumlara karşı yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. X    
5. Türkçe eğitimi ile ilgili ekip çalışmalarında aktif olarak yer alır ve liderlik yapar. X    
6. Türkçe eğitimi alanındaki bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirir ve öğrenmeye rehberlik eder. X    
7. En az bir yabancı dili B2 Avrupa Dil Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurarX    
8. Türk eğitim disiplininin gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. X    
9. Türkçe eğitimi strateji, politika ve uygulama planlarını yorumlar, geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri kapsamında değerlendirirX    
10. Türkçe eğitiminden edindiği bilgi ve becerileri disiplinler arası çalışmalarda uygular. X    
11. Güncel gelişmeleri ulusal değerlere ve ülke gerçeklerine göre değerlendirirX    

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek