THB634 - DEDE KORKUT KİTABI

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
DEDE KORKUT KİTABI THB634 Bahar 3 0 3 7
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
Uygulama-Alıştırma
 
Dersin sorumlusu(ları)Prof. Dr. Metin Özarslan 
Dersin amacıDede Korkut hakkında Türkiye?de ve diğer ülkelerde yapılan çalışmaların araştırılması; Yapılan çalışmaların kronolojik düzende temalarına göre sınıflandırılması; Dede Korkut kitabı ve içeriğiyle ilgili yorum ve değerlendirilmenin karşılaştırılması, yeni çalışma alanlarının belirlenmesi; Özellikle Batı Türkleri?nin kültürel birikimleri ve yaşantıları hakkında somut bilgiye ulaşılması; Alanla ilgili araştırmalarda hakimiyet kazanılması. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Ders içeriğinin ve Dede Korkut Kitabının tanıtılması, Dede Korkut boylarının tarihi ve kültürel temeli, Bir edebi metin olarak Dede Korkut Anlatıları, Oğuzname yazma geleneği ve Dede Korkut Kitabı, XX. yüzyılın ilk yarısında Türkiye?de Dede Korkut çalışmaları, XX Yüzyılın ikinci yarısında Türkiye?de Dede Korkut çalışmaları, .Avrasya?da çalışmalar
Dersin içeriğiTürk kültür tarihi araştırmalarının ortak temel kaynaklarından biri olan Dede Korkut Kitabı hakkında Türkiye?de ve diğer ülkelerde yapılan araştırmaların ele alınması. 
KaynaklarErgin, Muharrem; Dede Korkut Kitabı, Ankara: TDK, 2004.
Sakaoğlu, Saim; Dede Korkut Kitabı I-II, Konya: Sel-Ün Vakfı, 1998.
Yıldırım, Dursun (Hazl.) ; Bulud Karaçorlu Sehend- Dedem Qorqud?un Dilinden Sazımın Sözü 1-11, Ankara 2002
Ekici, Metin; Dede Korkut Hikâyeleri Tesiri ile Teşekkül Eden Halk Hikâyeleri Ankara 1995
Tezcan, Semih; Dede Korkut Oğuznameleri Üzerine Notlar, İstanbul 2000. 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaDede Korkut Kitabı?nın Türk Kültürü ve Edebiyatı?ndaki yeri
2. HaftaDede Korkut boylarının tarihi ve kültürel temeli
3. HaftaBir edebi metin olarak Dede Korkut anlatıları
4. HaftaOğuznamecilk geleneği
5. HaftaSeçilmiş metin okumaları
6. Hafta Türkiye?de Dede Korkut çalışmaları
7. HaftaAra Sınav
8. HaftaTürkiye?de Dede Korkut çalışmaları
9. Hafta Azerbaycan?da Dede Korkut çalışmaları
10. HaftaRusya?da Dede Korkut çalışmaları
11. HaftaKazakistan ve Kırgızistan?da Dede Korkut çalışmaları
12. Hafta Avrupa?da Dede Korkut çalışmaları
13. Hafta Özbekistan, Türkmenistan ve Uygurlarda Dede Korkut çalışmaları
14. HaftaKarşılaştırmalı okumalar ve genel değerlendirme
15. HaftaKarşılaştırmalı okumalar ve genel değerlendirme
16. HaftaGenel sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)05
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması210
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler15
Sunum00
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar120
Genel sınav160
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı040
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı160
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması22040
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14342
Sunum / Seminer Hazırlama000
Proje000
Ödevler13030
Ara sınavlara hazırlanma süresi12626
Genel sınava hazırlanma süresi13030
Toplam İş Yükü33112210

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Edindiği ileri düzeydeki kültürel çözümleme becerisini kendi araştırmalarında uygular; Sosyal Bilimler ve Güzel Sanatların farklı alanlarında uzmanlık bilgisi geliştirir ve derinleştirir.    X
2. Edindiği ileri düzeydeki bilgileri Sosyal Bilimler ve Güzel Sanatların farklı disiplinlerinden elde ettiği bilgilerle eklektik olarak geliştirir.     
3. Dünya halkbilimi çalışmaları hakkında derinlikli bilgi sahibi olur.     
4. Uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak kültürel ve kültürler arası problemlerin çözümüne dair sunum, makale ve tez çıktıları oluşturur.    X
5. Uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini eğitim, kültür ve sanat alanındaki kültürel ekonomik, etnik, tarihi ve sosyal sorunların çözümünde kullanır.     
6. Kültür bilimi alanında edindiği uzmanlık bilgisini toplumun eğitim, kültür ve sanat seviyesinin yükseltilmesi yönünde; kültürel koruma ve yaşatma, kültürel ekonomi vb. etkileşimli alanlarda kullanır.    X
7. Kültürel çalışmaların gerçekleştirilmesinde liderlik veya takım üyesi rolünü üstlenerek analitik ve çözümcü işbirliği içine girer.     
8. Bir yabancı dili Avrupa Dil Portföyü B2 Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.     
9. Beşerî Bilimler alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.    X
10. Kültürel alanda toplumsal bilinçlenme için çalışır. Medya okur-yazarlığı vb. güncel konularda danışmanlık yapar.    X
11. Evrensel kültür politikalarını bilimsel, toplumsal ve kültürel etik değerleri gözeterek tartışır, uygunluk süreçlerinde aktif rol alarak evrensel haklar çerçevesinde danışmanlık yapar.    X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek