THB634 - DEDE KORKUT KİTABI
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
DEDE KORKUT KİTABI | THB634 | Bahar | 3 | 0 | 3 | 7 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Rapor Hazırlama ve/veya Sunma Uygulama-Alıştırma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Dr. Metin Özarslan | |||||
Dersin amacı | Dede Korkut hakkında Türkiye?de ve diğer ülkelerde yapılan çalışmaların araştırılması; Yapılan çalışmaların kronolojik düzende temalarına göre sınıflandırılması; Dede Korkut kitabı ve içeriğiyle ilgili yorum ve değerlendirilmenin karşılaştırılması, yeni çalışma alanlarının belirlenmesi; Özellikle Batı Türkleri?nin kültürel birikimleri ve yaşantıları hakkında somut bilgiye ulaşılması; Alanla ilgili araştırmalarda hakimiyet kazanılması. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Türk kültür tarihi araştırmalarının ortak temel kaynaklarından biri olan Dede Korkut Kitabı hakkında Türkiye?de ve diğer ülkelerde yapılan araştırmaların ele alınması. | |||||
Kaynaklar | Ergin, Muharrem; Dede Korkut Kitabı, Ankara: TDK, 2004. Sakaoğlu, Saim; Dede Korkut Kitabı I-II, Konya: Sel-Ün Vakfı, 1998. Yıldırım, Dursun (Hazl.) ; Bulud Karaçorlu Sehend- Dedem Qorqud?un Dilinden Sazımın Sözü 1-11, Ankara 2002 Ekici, Metin; Dede Korkut Hikâyeleri Tesiri ile Teşekkül Eden Halk Hikâyeleri Ankara 1995 Tezcan, Semih; Dede Korkut Oğuznameleri Üzerine Notlar, İstanbul 2000. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Dede Korkut Kitabı?nın Türk Kültürü ve Edebiyatı?ndaki yeri |
2. Hafta | Dede Korkut boylarının tarihi ve kültürel temeli |
3. Hafta | Bir edebi metin olarak Dede Korkut anlatıları |
4. Hafta | Oğuznamecilk geleneği |
5. Hafta | Seçilmiş metin okumaları |
6. Hafta | Türkiye?de Dede Korkut çalışmaları |
7. Hafta | Ara Sınav |
8. Hafta | Türkiye?de Dede Korkut çalışmaları |
9. Hafta | Azerbaycan?da Dede Korkut çalışmaları |
10. Hafta | Rusya?da Dede Korkut çalışmaları |
11. Hafta | Kazakistan ve Kırgızistan?da Dede Korkut çalışmaları |
12. Hafta | Avrupa?da Dede Korkut çalışmaları |
13. Hafta | Özbekistan, Türkmenistan ve Uygurlarda Dede Korkut çalışmaları |
14. Hafta | Karşılaştırmalı okumalar ve genel değerlendirme |
15. Hafta | Karşılaştırmalı okumalar ve genel değerlendirme |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 5 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 2 | 10 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 5 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 20 |
Genel sınav | 1 | 60 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 40 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 2 | 20 | 40 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 3 | 42 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 30 | 30 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 26 | 26 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 33 | 112 | 210 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Edindiği ileri düzeydeki kültürel çözümleme becerisini kendi araştırmalarında uygular; Sosyal Bilimler ve Güzel Sanatların farklı alanlarında uzmanlık bilgisi geliştirir ve derinleştirir. | X | ||||
2. Edindiği ileri düzeydeki bilgileri Sosyal Bilimler ve Güzel Sanatların farklı disiplinlerinden elde ettiği bilgilerle eklektik olarak geliştirir. | |||||
3. Dünya halkbilimi çalışmaları hakkında derinlikli bilgi sahibi olur. | |||||
4. Uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak kültürel ve kültürler arası problemlerin çözümüne dair sunum, makale ve tez çıktıları oluşturur. | X | ||||
5. Uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini eğitim, kültür ve sanat alanındaki kültürel ekonomik, etnik, tarihi ve sosyal sorunların çözümünde kullanır. | |||||
6. Kültür bilimi alanında edindiği uzmanlık bilgisini toplumun eğitim, kültür ve sanat seviyesinin yükseltilmesi yönünde; kültürel koruma ve yaşatma, kültürel ekonomi vb. etkileşimli alanlarda kullanır. | X | ||||
7. Kültürel çalışmaların gerçekleştirilmesinde liderlik veya takım üyesi rolünü üstlenerek analitik ve çözümcü işbirliği içine girer. | |||||
8. Bir yabancı dili Avrupa Dil Portföyü B2 Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | |||||
9. Beşerî Bilimler alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | X | ||||
10. Kültürel alanda toplumsal bilinçlenme için çalışır. Medya okur-yazarlığı vb. güncel konularda danışmanlık yapar. | X | ||||
11. Evrensel kültür politikalarını bilimsel, toplumsal ve kültürel etik değerleri gözeterek tartışır, uygunluk süreçlerinde aktif rol alarak evrensel haklar çerçevesinde danışmanlık yapar. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek