SPD801 - TEZLE İLGİLİ ARAŞTIRMA ÇALIŞMALARI II

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
TEZLE İLGİLİ ARAŞTIRMA ÇALIŞMALARI II SPD801 Herhangi Yarıyıl/Yıl 3 2 4 10
Önkoşul(lar)-var iseTezle ilgili Araştırma Çalışmaları-1 Dersinde Başarılı Olmak
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Soru-Yanıt
Beyin Fırtınası
Diğer: Literatür İncelemesi  
Dersin sorumlusu(ları)DANIŞMAN ÖĞRETİM ÜYESİ 
Dersin amacıÖğrencinin tezi ya da tezi ile ilgili en az bir konuda araştırma planlayabilmesi ve gerekiyorsa ilgili etik kurul için başvuru hazırlayabilmesidir. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Tezi ile ilgili alanda araştırma konularını belirleyebilir.
  2. Bu konularda literatür tarayabilir.
  3. Elde ettiği literatürü değerlendirebilir.
  4. Bilimsel yazım kurallarını bilir.
  5. Bilimsel makalenin bölümlerini ve içeriklerini bilir.
  6. Tezi ile ilgili alanda bilimsel araştırma makalesi ve/veya derleme yazabilir.
Dersin içeriğiDoktora öğrencisini danışmanı ile birlikte belirledikleri araştırma konuları ile ilgili uygun hipotezi kurması ve bu hipotezi test edecek en uygun araştırma protokolünü belirlemesi ve buna uygun şekilde etik kurul başvurusunun hazırlanmasıdır.  
KaynaklarBilimsel Arama Motorları,
Konu ile ilgili literatür 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaDanışman öğretim üyesi ile öğrencinin araştırma konusunun belirlenmesi
2. HaftaAraştırma konusu ile ilgili literatür taraması
3. HaftaAraştırma konusu ile ilgili literatür taraması
4. HaftaHipotezin belirlenmesi
5. HaftaLiteratür ve yöntem tartışmaları
6. HaftaLiteratür ve yöntem tartışmaları
7. HaftaHipotezi test etmek üzere çalışma protokolünün oluşturulması
8. HaftaHipotezi test etmek üzere çalışma protokolünün oluşturulması
9. HaftaHipotezi test etmek üzere çalışma protokolünün oluşturulması
10. Haftaİlgili etik kurula çalışma protokolü ile ilgili öneri hazırlanması
11. Haftaİlgili etik kurula çalışma protokolü ile ilgili öneri hazırlanması
12. Haftaİlgili etik kurula çalışma protokolü ile ilgili öneri hazırlanması
13. Haftaİlgili etik kurula çalışma protokolü ile ilgili öneri hazırlanması
14. Haftaİlgili etik kurul başvurusunun yapılması

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)1410
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler1440
Sunum00
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar00
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı050
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı050
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 14 2 28
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)149126
Sunum / Seminer Hazırlama4520
Proje18484
Ödevler000
Ara sınavlara hazırlanma süresi000
Genel sınava hazırlanma süresi000
Toplam İş Yükü47103300

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Hastalıklara yaklaşım, sağlık, iyi olma hali ve yaşam kalitesini geliştirmede bütüncül bakış açısıyla değerlendirme, planlama ve müdahale etmede sosyal pediatri bilimi ile ilgili ileri düzeyde kanıta dayalı mesleki ve akademik bilgi ve beceri kazanır.    X
2. Kanıta dayalı bağımsız araştırmalar yapar, bunları uluslararası ve ulusal platformlarda sunar.    X
3. Danışman, klinisyen, yönetici ve araştırmacı olma becerilerini ve tutumlarını kazanır.     X
4. Etik değerleri, standartları ve mesleki bağımsızlığı koruyacak şekilde hareket eder    X
5. Hizmet alanlar, bakım verenler, takım üyeleri ve diğer paydaşlarla interdisipliner çalışır, sahada ve klinikte öğrenci gözetimi ve denetimi için gerekli beceriyi kazanır, sosyal pediatrist olarak kendisi ve birlikte çalıştığı diğer meslek gruplarının rollerini ve sorumluklarını anlar, ayırt eder ve denetleme rolünü üstlenir.     X
6. Sosyal pediatri hizmetlerinin toplumun ihtiyaçlarına cevap verecek şekilde geliştirilmesinde yaşam boyu öğrenme ve öğretme prensiplerine uygun şekilde hareket eder.    X
7. Kendi bilgisini eleştirir, sosyal pediatriyi savunma, geliştirme ve temsil etme becerilerini geliştirir.    X
8. Toplum dışına itilmiş kişi ve grupların (sokak çocukları, göçmenler, mahkûmlar, evsizler vb) aktivite ve toplumsal rollere katılım haklarını geliştirici ulusal ve uluslar arası politikaların geliştirilmesine katkı verir ve çeşitli platformlarda aktif rol oynar.    X
9. Kültürel, fiziksel, ekonomik, sosyal, politik, coğrafi ve demografik faktörlerin kişisel faaliyetler üzerindeki etkilerini analiz eder ve toplumun sağlığını geliştirmek için halkı eğitir.    X
10. Güncel sosyal pediatrik uygulamalara ilişkin çeşitli bilgi kaynaklarına ulaşır ve yeni, yenilikçi çözümler önerir.    X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek