SOS696 - TÜRKİYE'DE TOPLUMSAL KİMLİK OLGUSU
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
TÜRKİYE'DE TOPLUMSAL KİMLİK OLGUSU | SOS696 | 2. Yarıyıl | 3 | 0 | 3 | 7 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Doç. Dr. Sevgi ÇOBAN | |||||
Dersin amacı | Öğrenci tarihsel dönemler içinde hakim olan sosyal kimlik modellerini tanır.Bu modelleri etkileyen iç ve dış faktörleri ve bu modellerin mevcut sosyo-kültürel yapı içindeki yansımalarını açıklar ve bu faktörlerin etkilerini fark ederek, Türkiye?de toplumsal kimliğin geçirdiği aşamaları karşılaştırmalı olarak analiz eder. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Bu derste, sosyal bir kategori olan kimliğin oluşum ve gelişim süreçleri özellikle Türkiye açısından değerlendirilmektedir. Türkiye?nin, tarihsel bir perspektiften bakarak, sosyal değişme süreci içinde değişen kimlik tanımlamaları ve modellerinin ayrıntılı analizi yapılmaktadır. | |||||
Kaynaklar | Chambers Iain ( 2005)Göç, Kültür, Kimlik İstanbul: Ayrıntı yayınları Castells Manuel (2006) Kimliğin gücü (ikinci Cilt) İst:Bilgi Uni.Yayını Ahmad Feruz (2006)Bir Kimlik Peşinde Türkiye, İst.Bilgi Universitesi yayını |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Sosyal Kimlik Modelleri |
2. Hafta | Osmanlı Kimliği |
3. Hafta | Cumhuriyet dönemi kimliği |
4. Hafta | Türkiye?de 1960larda kimlik |
5. Hafta | Türkiye?de 1980lerde kimlik |
6. Hafta | I.Ara sınavı |
7. Hafta | Türkiye?de Cinsel kimlikler |
8. Hafta | Türkiye?de Gençlik ve Siyasal Kimlikler |
9. Hafta | Türkiye?de arabesk ve popüler Kimlikler |
10. Hafta | Türkiye?de Sporda kimlik |
11. Hafta | II.Ara sınavı |
12. Hafta | Türkiye?de sanal kimlikler |
13. Hafta | Avrupa Kimliği |
14. Hafta | Avrupa Kimliği |
15. Hafta | GENEL SINAV |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 10 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 2 | 40 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 3 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 10 | 7 | 70 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 20 | 20 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 2 | 10 | 20 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 28 | 70 | 182 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Sosyolojiye ilişkin temel kavramlara, kavramlar arası ilişkilere, temel kuramlara ve kuramların inşa edilme biçim ve yöntemlerine hakimdir. | X | ||||
2. Sosyal bilimlere ilişkin temel metodolojik yaklaşımlara, yöntemlere ve araştırma teknikleri ile bunları uygulama ve değerlendirme bilgisine hakimdir. | |||||
3. Bir sosyal araştırma tasarlar, uygular, raporlaştırır ve akademik kurallara uygun eserler haline getirir. | |||||
4. Bireyler, gruplar ve toplumlar arası ilişkilerin işleyişini anlar, yorumlar ve değerlendirir | X | ||||
5. Araştırma alanına ilişkin toplanan verileri işler ve analiz eder | X | ||||
6. Alanla ilgili bilgisini sosyal sorumluluk bilinci ile kullanır | |||||
7. Alana ilişkin bilgisini yazılı ve sözlü olarak etkin ve sistemli şekilde aktarır. | X | ||||
8. Disiplinlerarası düşünür, sorgular, yorumlar ve değerlendirir. | X | ||||
9. Sosyal bilimlerde geliştirilen güncel bilgi ve yaklaşımları takip eder ve bunları eleştirel ve sorgulayıcı bir yaklaşımla değerlendirir. | |||||
10. . Alanına ilişkin sorun tespiti ve çözümünde ekip çalışmasına katılır ve bilgi paylaşımında bulunur. | |||||
11. Toplumsal sorunlara ilişkin alternatif çözüm önerileri üretir. | |||||
12. Toplumsal, kültürel, bilimsel ve mesleki etik ilkeleri bilir ve bunlara uygun davranır. | |||||
13. Kültürel farklılıkların bilincinde olur ve gündelik yaşamında bu farklılıklara hassasiyet gösterir. | X | ||||
14. Alan bilgisini mesleki ve gündelik yaşamda kullanır | |||||
15. Öğrenimini bir ileri eğitim düzeyine taşıyabilir. |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek