SOS696 - TÜRKİYE'DE TOPLUMSAL KİMLİK OLGUSU

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
TÜRKİYE'DE TOPLUMSAL KİMLİK OLGUSU SOS696 2. Yarıyıl 3 0 3 7
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
 
Dersin sorumlusu(ları)Doç. Dr. Sevgi ÇOBAN 
Dersin amacıÖğrenci tarihsel dönemler içinde hakim olan sosyal kimlik modellerini tanır.Bu modelleri etkileyen iç ve dış faktörleri ve bu modellerin mevcut sosyo-kültürel yapı içindeki yansımalarını açıklar ve bu faktörlerin etkilerini fark ederek, Türkiye?de toplumsal kimliğin geçirdiği aşamaları karşılaştırmalı olarak analiz eder. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Kimliği toplumsal açıdan okur
  2. Dönemsel açıdan kimlik analizi yapar
  3. Sosyal kimlik modellerini sosyolojik olarak değerlendirir
  4. Toplumsal kimliğin ve Kültürel farklılıkların bilincinde olur.
Dersin içeriğiBu derste, sosyal bir kategori olan kimliğin oluşum ve gelişim süreçleri özellikle Türkiye açısından değerlendirilmektedir. Türkiye?nin, tarihsel bir perspektiften bakarak, sosyal değişme süreci içinde değişen kimlik tanımlamaları ve modellerinin ayrıntılı analizi yapılmaktadır. 
KaynaklarChambers Iain ( 2005)Göç, Kültür, Kimlik İstanbul: Ayrıntı yayınları
Castells Manuel (2006) Kimliğin gücü (ikinci Cilt) İst:Bilgi Uni.Yayını
Ahmad Feruz (2006)Bir Kimlik Peşinde Türkiye, İst.Bilgi Universitesi yayını 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaSosyal Kimlik Modelleri
2. HaftaOsmanlı Kimliği
3. HaftaCumhuriyet dönemi kimliği
4. HaftaTürkiye?de 1960larda kimlik
5. HaftaTürkiye?de 1980lerde kimlik
6. HaftaI.Ara sınavı
7. HaftaTürkiye?de Cinsel kimlikler
8. HaftaTürkiye?de Gençlik ve Siyasal Kimlikler
9. HaftaTürkiye?de arabesk ve popüler Kimlikler
10. HaftaTürkiye?de Sporda kimlik
11. HaftaII.Ara sınavı
12. HaftaTürkiye?de sanal kimlikler
13. HaftaAvrupa Kimliği
14. HaftaAvrupa Kimliği
15. HaftaGENEL SINAV

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler110
Sunum00
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar240
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı350
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)10770
Sunum / Seminer Hazırlama000
Proje000
Ödevler12020
Ara sınavlara hazırlanma süresi21020
Genel sınava hazırlanma süresi13030
Toplam İş Yükü2870182

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Sosyolojiye ilişkin temel kavramlara, kavramlar arası ilişkilere, temel kuramlara ve kuramların inşa edilme biçim ve yöntemlerine hakimdir.   X 
2. Sosyal bilimlere ilişkin temel metodolojik yaklaşımlara, yöntemlere ve araştırma teknikleri ile bunları uygulama ve değerlendirme bilgisine hakimdir.     
3. Bir sosyal araştırma tasarlar, uygular, raporlaştırır ve akademik kurallara uygun eserler haline getirir.     
4. Bireyler, gruplar ve toplumlar arası ilişkilerin işleyişini anlar, yorumlar ve değerlendirir   X 
5. Araştırma alanına ilişkin toplanan verileri işler ve analiz eder   X 
6. Alanla ilgili bilgisini sosyal sorumluluk bilinci ile kullanır     
7. Alana ilişkin bilgisini yazılı ve sözlü olarak etkin ve sistemli şekilde aktarır.    X
8. Disiplinlerarası düşünür, sorgular, yorumlar ve değerlendirir.    X
9. Sosyal bilimlerde geliştirilen güncel bilgi ve yaklaşımları takip eder ve bunları eleştirel ve sorgulayıcı bir yaklaşımla değerlendirir.     
10. . Alanına ilişkin sorun tespiti ve çözümünde ekip çalışmasına katılır ve bilgi paylaşımında bulunur.     
11. Toplumsal sorunlara ilişkin alternatif çözüm önerileri üretir.     
12. Toplumsal, kültürel, bilimsel ve mesleki etik ilkeleri bilir ve bunlara uygun davranır.     
13. Kültürel farklılıkların bilincinde olur ve gündelik yaşamında bu farklılıklara hassasiyet gösterir.    X
14. Alan bilgisini mesleki ve gündelik yaşamda kullanır     
15. Öğrenimini bir ileri eğitim düzeyine taşıyabilir.     

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek