SIM662 - SİMÜLASYONA DAYALI PROGRAMLARIN YÜRÜTÜLMESİ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
SİMÜLASYONA DAYALI PROGRAMLARIN YÜRÜTÜLMESİ | SIM662 | 1. Yarıyıl | 3 | 0 | 3 | 6 |
Önkoşul(lar)-var ise | ||||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin verilme şekli | Uzaktan Eğitim | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Rapor Hazırlama ve/veya Sunma Beyin Fırtınası | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Anabilim Dalı Öğretim Üyesi(leri) | |||||
Dersin amacı | Öğrenciye; simülasyona dayalı eğitim programı geliştirme ve programın etkili bir şekilde yürütülebilmesine yönelik bilgi kazandırmaktır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Etkili simülasyon aktivitelerinin planlanması ve yürütülmesi, simulasyona dayalı eğitim programı geliştirme, simülasyona dayalı eğitim programlarının yürütülmesinde fiziksel kaynakların sürdürülebilirliği, simülasyona dayalı eğitim programlarının yürütülmesinde insan kaynaklarının sürdürülebilirliği, simülasyona dayalı eğitim programlarının yürütülmesinde bilgi ya da bilişsel unsurlar, sürekli mesleki gelişim eğitim programlarının yürütülmesinde yaşanan sorunlar ve çözümleri, yetkinlik temelli simülasyon eğitim programlarının yürütülmesinde yaşanan sorunlar ve çözümleri | |||||
Kaynaklar | 1. Grant, V. J., & Cheng, A. (Eds.). (2016). Comprehensive healthcare simulation: pediatrics. Switzerland: Springer. 2. Forrest, K., McKimm, J., & Edgar, S. (2013). Essential simulation in clinical education. John Wiley & Sons. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Etkili simülasyon aktivitelerinin planlanması ve yürütülmesi |
2. Hafta | Etkili simülasyon aktivitelerinin planlanması ve yürütülmesi |
3. Hafta | Simulasyona dayalı eğitim programı geliştirme |
4. Hafta | Simulasyona dayalı eğitim programı geliştirme |
5. Hafta | Simülasyona dayalı eğitim programlarının yürütülmesinde fiziksel kaynakların sürdürülebilirliği (ekipmanlar, eğitim materyalleri vb) |
6. Hafta | Simülasyona dayalı eğitim programlarının yürütülmesinde fiziksel kaynakların sürdürülebilirliği (ekipmanlar, eğitim materyalleri vb) |
7. Hafta | Ara sınav |
8. Hafta | Simülasyona dayalı eğitim programlarının yürütülmesinde insan kaynaklarının sürdürülebilirliği (eğiticiler, öğrenciler, program yöneticileri vb) |
9. Hafta | Simülasyona dayalı eğitim programlarının yürütülmesinde insan kaynaklarının sürdürülebilirliği (eğiticiler, öğrenciler, program yöneticileri vb) |
10. Hafta | Simülasyona dayalı eğitim programlarının yürütülmesinde bilgi ya da bilişsel unsurlar (eğiticilerin motivasyonu ve öğrenmenin eğitim sürecine ilişkin bakış açısı vb) |
11. Hafta | Simülasyona dayalı eğitim programlarının yürütülmesinde bilgi ya da bilişsel unsurlar (eğiticilerin motivasyonu ve öğrenmenin eğitim sürecine ilişkin bakış açısı vb) |
12. Hafta | Sürekli mesleki gelişim eğitim programlarının yürütülmesinde yaşanan sorunlar ve çözümleri |
13. Hafta | Sürekli mesleki gelişim eğitim programlarının yürütülmesinde yaşanan sorunlar ve çözümleri |
14. Hafta | Yetkinlik temelli simülasyon eğitim programlarının yürütülmesinde yaşanan sorunlar ve çözümleri |
15. Hafta | Yetkinlik temelli simülasyon eğitim programlarının yürütülmesinde yaşanan sorunlar ve çözümleri |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Alan Çalışması | ||
Derse Özgü Staj (Varsa) | ||
Ödevler | ||
Sunum | ||
Projeler | ||
Seminer | ||
Ara Sınavlar | ||
Genel sınav | ||
Toplam | ||
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | ||
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 4 | 56 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 2 | 15 | 30 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 5 | 6 | 30 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 8 | 8 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 14 | 14 |
Toplam İş Yükü | 37 | 50 | 180 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Sağlık bilimlerinde kullanılan simülasyon tekniklerini donanım, yazılım ve eğitim bağlamında tanımlar. | X | ||||
2. Sağlık bilimlerinde simülasyona dayalı eğitim uygulamalarını yürütür. | X | ||||
3. Simülasyon uygulamaları içeren sınama yöntemlerini kullanır. | X | ||||
4. Simülasyon uygulamaları içeren yazılım ve donanımları sağlık hizmetlerinde kullanır. | X | ||||
5. Çalışma ortamındaki görev ve sorumluluklarını mesleksel değerler ve etik ilkeler doğrultusunda yerine getirir. | X | ||||
6. Kişisel ve mesleksel gelişimi için yetkinliklerini yaşam boyu öğrenme ilkelerine dayalı olarak güncel tutar. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek