SIM662 - SİMÜLASYONA DAYALI PROGRAMLARIN YÜRÜTÜLMESİ

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
SİMÜLASYONA DAYALI PROGRAMLARIN YÜRÜTÜLMESİ SIM662 1. Yarıyıl 3 0 3 6
Önkoşul(lar)-var ise
Dersin Diliİngilizce
Dersin TürüZorunlu 
Dersin verilme şekliUzaktan Eğitim 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Soru-Yanıt
Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
Beyin Fırtınası
 
Dersin sorumlusu(ları) Anabilim Dalı Öğretim Üyesi(leri) 
Dersin amacıÖğrenciye; simülasyona dayalı eğitim programı geliştirme ve programın etkili bir şekilde yürütülebilmesine yönelik bilgi kazandırmaktır. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. 1. Etkili simülasyon aktivitelerinin planlanması ve sürdürülmesinde gerekli olan faktörleri tanımlar.
  2. 2. Simülasyona dayalı eğitim programı geliştirme aşamalarını açıklar.
  3. 3. Simülasyona dayalı eğitim programlarının yürütülmesinde fiziksel kaynakların sürdürülebilirliğinin sağlanmasına yönelik aktiviteleri açıklar.
  4. 4. Simülasyona dayalı eğitim programlarının yürütülmesinde insan kaynaklarının sürdürülebilirliğine yönelik aktiviteleri açıklar.
  5. 5. Simülasyona dayalı eğitim programlarının yürütülmesinde bilgi ya da bilişsel unsurların önemini açıklar.
  6. 6. Sürekli mesleki gelişim eğitim programlarının yürütülmesinde yaşanan sorunlar ve çözümlerini açıklar.
  7. 7. Yetkinlik temelli simülasyon eğitim programlarının yürütülmesinde sorunlar ve çözümlerini açıklar.
Dersin içeriğiEtkili simülasyon aktivitelerinin planlanması ve yürütülmesi, simulasyona dayalı eğitim programı geliştirme, simülasyona dayalı eğitim programlarının yürütülmesinde fiziksel kaynakların sürdürülebilirliği, simülasyona dayalı eğitim programlarının yürütülmesinde insan kaynaklarının sürdürülebilirliği, simülasyona dayalı eğitim programlarının yürütülmesinde bilgi ya da bilişsel unsurlar, sürekli mesleki gelişim eğitim programlarının yürütülmesinde yaşanan sorunlar ve çözümleri, yetkinlik temelli simülasyon eğitim programlarının yürütülmesinde yaşanan sorunlar ve çözümleri 
Kaynaklar1. Grant, V. J., & Cheng, A. (Eds.). (2016). Comprehensive healthcare simulation: pediatrics. Switzerland: Springer.
2. Forrest, K., McKimm, J., & Edgar, S. (2013). Essential simulation in clinical education. John Wiley & Sons. 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaEtkili simülasyon aktivitelerinin planlanması ve yürütülmesi
2. HaftaEtkili simülasyon aktivitelerinin planlanması ve yürütülmesi
3. HaftaSimulasyona dayalı eğitim programı geliştirme
4. HaftaSimulasyona dayalı eğitim programı geliştirme
5. HaftaSimülasyona dayalı eğitim programlarının yürütülmesinde fiziksel kaynakların sürdürülebilirliği (ekipmanlar, eğitim materyalleri vb)
6. HaftaSimülasyona dayalı eğitim programlarının yürütülmesinde fiziksel kaynakların sürdürülebilirliği (ekipmanlar, eğitim materyalleri vb)
7. HaftaAra sınav
8. HaftaSimülasyona dayalı eğitim programlarının yürütülmesinde insan kaynaklarının sürdürülebilirliği (eğiticiler, öğrenciler, program yöneticileri vb)
9. HaftaSimülasyona dayalı eğitim programlarının yürütülmesinde insan kaynaklarının sürdürülebilirliği (eğiticiler, öğrenciler, program yöneticileri vb)
10. HaftaSimülasyona dayalı eğitim programlarının yürütülmesinde bilgi ya da bilişsel unsurlar (eğiticilerin motivasyonu ve öğrenmenin eğitim sürecine ilişkin bakış açısı vb)
11. HaftaSimülasyona dayalı eğitim programlarının yürütülmesinde bilgi ya da bilişsel unsurlar (eğiticilerin motivasyonu ve öğrenmenin eğitim sürecine ilişkin bakış açısı vb)
12. HaftaSürekli mesleki gelişim eğitim programlarının yürütülmesinde yaşanan sorunlar ve çözümleri
13. HaftaSürekli mesleki gelişim eğitim programlarının yürütülmesinde yaşanan sorunlar ve çözümleri
14. HaftaYetkinlik temelli simülasyon eğitim programlarının yürütülmesinde yaşanan sorunlar ve çözümleri
15. HaftaYetkinlik temelli simülasyon eğitim programlarının yürütülmesinde yaşanan sorunlar ve çözümleri
16. HaftaGenel sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)
Laboratuar
Uygulama
Alan Çalışması
Derse Özgü Staj (Varsa)
Ödevler
Sunum
Projeler
Seminer
Ara Sınavlar
Genel sınav
Toplam
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı
Toplam

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14456
Sunum / Seminer Hazırlama21530
Proje000
Ödevler5630
Ara sınavlara hazırlanma süresi188
Genel sınava hazırlanma süresi11414
Toplam İş Yükü3750180

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Sağlık bilimlerinde kullanılan simülasyon tekniklerini donanım, yazılım ve eğitim bağlamında tanımlar.    X
2. Sağlık bilimlerinde simülasyona dayalı eğitim uygulamalarını yürütür.     X
3. Simülasyon uygulamaları içeren sınama yöntemlerini kullanır.   X 
4. Simülasyon uygulamaları içeren yazılım ve donanımları sağlık hizmetlerinde kullanır.   X 
5. Çalışma ortamındaki görev ve sorumluluklarını mesleksel değerler ve etik ilkeler doğrultusunda yerine getirir.  X  
6. Kişisel ve mesleksel gelişimi için yetkinliklerini yaşam boyu öğrenme ilkelerine dayalı olarak güncel tutar.  X  

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek