SBT663 - EGZERSİZ ve SPOR PSİKOLOJİSİ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
EGZERSİZ ve SPOR PSİKOLOJİSİ | SBT663 | 1. Yarıyıl | 3 | 0 | 3 | 10 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Rapor Hazırlama ve/veya Sunma Örnek Olay İncelemesi Proje Tasarımı/Yönetimi | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Dr. Ziya Koruç | |||||
Dersin amacı | Bu dersin amacı; Sporsal performansta psişik boyutta yapılan çalışmalar, performansın artırılmasına yönelik psişik uygulamalar, performansı engelleyen psişik etmenler ve çözüm yollarını öğretmek. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Egzersiz ve spor psikolojisini tanımlamak, araştırma yöntemlerini bilmek, spor psikologunun rol ve sorumluluklarını açıklamak, motivasyon, kaygı, dikkat, kişilik, çocuk ve sporun psikolojik boyutunu bilmek, toplumsal cinsiyet ve spor ilişkisini açıklamak | |||||
Kaynaklar | Andersen, M. B. (2005). Sport Psychology in Practice. Campain IL: Human Kinetic Books. Anshel, M.H. (1994). Sport Psychology. From Theory to Practice. Second edition. Arizona: Gorsuch Scarisbrick Publishers, 55-59 Cox, R.H. (1994). Sport Psychology Concepts and Applications. Dubuque :Wm. C. Brown Publishers. Dosil, J: (2006). The Sport Psychologist?s Handbook. San Fransisco: John Wiley & Sons Inc. Gill, D.L. (2001). Psychological Dynamics of Sport, Champaign: Human Kinetics Books. Horn, T.S. (1992). Advances in Sport Psychology. Champaign: Human Kinetics Books. Singer, R.N., Murphey, M., Tennant, L.K. (1993). Handbook of Research on Sport Psychology. New York: Macmillan Publishing Company. Weinberg, R.S., Gould, D. (1995). Foundations of Sport and Exercise Psychology. Champaign: Human Kinetics Books. VanRaalte, J.L. ve Brewer, W. B. (2002). Exploring Sport and Exercise Psychology. Wachington DC: APA |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Spor psikolojisi ve egzersiz psikolojisi nedir |
2. Hafta | Egzersiz ve spor psikolojisinde bilginin yapılanması |
3. Hafta | Sporda kişilik çalışmaları |
4. Hafta | Sporda sosyal çevre ve liderlik |
5. Hafta | Sporda iletişim becerileri |
6. Hafta | Sporda motivasyon ve motivasyon kuramları |
7. Hafta | Sporda hedef belirleme |
8. Hafta | Uyarılmışlık ve başa çıkma yolları |
9. Hafta | Ara sınav |
10. Hafta | Sporda dikkat ve uygulamaları |
11. Hafta | Spor psikolojisinde psikolojik beceri eğitimi |
12. Hafta | Sporda madde kullanımı ve psikolojik boyutu |
13. Hafta | Sporda sakatlık |
14. Hafta | Sporda Tükenmişlik; Spor Psikolojisinde ölçme ve etik ilkeler |
15. Hafta | Genel sınava hazırlık |
16. Hafta | Final Sınavı |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 2 | 10 |
Sunum | 2 | 20 |
Projeler | 1 | 10 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 10 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 7 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 8 | 112 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 2 | 15 | 30 |
Proje | 1 | 36 | 36 |
Ödevler | 2 | 10 | 20 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 20 | 20 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 40 | 40 |
Toplam İş Yükü | 35 | 132 | 300 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak hareket ve spor alanında uzmanlık düzeyinde güncel bilgilere sahiptir, bunları geliştirir ve derinleştirir. | X | ||||
2. Hareket ve spor alanının gerektirdiği teknolojik bilgiye sahiptir. | X | ||||
3. Hareket ve spor alanındaki bilimsel araştırma yöntemlerini bilir. | X | ||||
4. Hareket ve spor alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanır | X | ||||
5. Hareket ve spor alanında sahip olduğu bilgileri farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip yeni bilgiler oluşturmak için yorumlar, değişik araştırma yöntemleri kullanarak analiz ve sentez yapar ve çözüm önerileri getirir. | X | ||||
6. Bilimsel araştırma planlar, yapar, yaptığı araştırmanın raporunu yazar. | X | ||||
7. Hareket ve spor alanındaki teknolojik araç ve gereçleri kullanarak problemleri çözer. | X | ||||
8. Hareket ve spor alanıyla ilgili ulusal / uluslar arası strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | X | ||||
9. Hareket ve spor alanı ile ilgili çalışmaları bağımsız ve/veya ekip olarak yürütür. | X | ||||
10. Bilimsel bir makaleyi ulusal düzeyde bir dergide yayınlar ya da bilimsel bir toplantıda sunar. | X | ||||
11. Hareket ve spor alanı ile ilgili bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, yaşam boyu öğrenme ilkelerini çalışmalarda uygular. | X | ||||
12. Bilimsel bir makaleyi okuyarak analiz eder, mesleki uygulamalar ile ilgili kendi alanında kanıt oluşturacak araştırmalar yapar. | X | ||||
13. Mesleki ve profesyonel ortamdaki sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve değerlendirir. | X | ||||
14. Bir yabancı dili en az Avrupa dili portföyü B2 genel düzeyde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | X | ||||
15. Hareket ve spor alanı ile ilgili verilerin toplanması, kayıtlanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir, özümsediği bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini çalışmalarda uygular. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek