SBT663 - EGZERSİZ ve SPOR PSİKOLOJİSİ

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
EGZERSİZ ve SPOR PSİKOLOJİSİ SBT663 1. Yarıyıl 3 0 3 10
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Soru-Yanıt
Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
Örnek Olay İncelemesi
Proje Tasarımı/Yönetimi
 
Dersin sorumlusu(ları)Dr. Ziya Koruç 
Dersin amacıBu dersin amacı; Sporsal performansta psişik boyutta yapılan çalışmalar, performansın artırılmasına yönelik psişik uygulamalar, performansı engelleyen psişik etmenler ve çözüm yollarını öğretmek.  
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Spor ve egzersiz psikoloji boyutunda yeni yaklaşımları tanımlaya bilecek, Sporu psikolojik açısından analiz edebilecek, Sporcuyu ve antrenörü tartışabilecek
Dersin içeriğiEgzersiz ve spor psikolojisini tanımlamak, araştırma yöntemlerini bilmek, spor psikologunun rol ve sorumluluklarını açıklamak, motivasyon, kaygı, dikkat, kişilik, çocuk ve sporun psikolojik boyutunu bilmek, toplumsal cinsiyet ve spor ilişkisini açıklamak 
KaynaklarAndersen, M. B. (2005). Sport Psychology in Practice. Campain IL: Human Kinetic Books.
Anshel, M.H. (1994). Sport Psychology. From Theory to Practice. Second edition. Arizona: Gorsuch Scarisbrick Publishers, 55-59
Cox, R.H. (1994). Sport Psychology Concepts and Applications. Dubuque :Wm. C. Brown Publishers.
Dosil, J: (2006). The Sport Psychologist?s Handbook. San Fransisco: John Wiley & Sons Inc.
Gill, D.L. (2001). Psychological Dynamics of Sport, Champaign: Human Kinetics Books.
Horn, T.S. (1992). Advances in Sport Psychology. Champaign: Human Kinetics Books.
Singer, R.N., Murphey, M., Tennant, L.K. (1993). Handbook of Research on Sport Psychology. New York: Macmillan Publishing Company.
Weinberg, R.S., Gould, D. (1995). Foundations of Sport and Exercise Psychology. Champaign: Human Kinetics Books.
VanRaalte, J.L. ve Brewer, W. B. (2002). Exploring Sport and Exercise Psychology. Wachington DC: APA 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaSpor psikolojisi ve egzersiz psikolojisi nedir
2. HaftaEgzersiz ve spor psikolojisinde bilginin yapılanması
3. HaftaSporda kişilik çalışmaları
4. HaftaSporda sosyal çevre ve liderlik
5. HaftaSporda iletişim becerileri
6. HaftaSporda motivasyon ve motivasyon kuramları
7. HaftaSporda hedef belirleme
8. HaftaUyarılmışlık ve başa çıkma yolları
9. HaftaAra sınav
10. HaftaSporda dikkat ve uygulamaları
11. HaftaSpor psikolojisinde psikolojik beceri eğitimi
12. HaftaSporda madde kullanımı ve psikolojik boyutu
13. HaftaSporda sakatlık
14. HaftaSporda Tükenmişlik; Spor Psikolojisinde ölçme ve etik ilkeler
15. HaftaGenel sınava hazırlık
16. HaftaFinal Sınavı

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler210
Sunum220
Projeler110
Seminer00
Ara Sınavlar110
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı750
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)148112
Sunum / Seminer Hazırlama21530
Proje13636
Ödevler21020
Ara sınavlara hazırlanma süresi12020
Genel sınava hazırlanma süresi14040
Toplam İş Yükü35132300

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak hareket ve spor alanında uzmanlık düzeyinde güncel bilgilere sahiptir, bunları geliştirir ve derinleştirir.  X  
2. Hareket ve spor alanının gerektirdiği teknolojik bilgiye sahiptir.   X 
3. Hareket ve spor alanındaki bilimsel araştırma yöntemlerini bilir.  X  
4. Hareket ve spor alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanır   X 
5. Hareket ve spor alanında sahip olduğu bilgileri farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip yeni bilgiler oluşturmak için yorumlar, değişik araştırma yöntemleri kullanarak analiz ve sentez yapar ve çözüm önerileri getirir.  X  
6. Bilimsel araştırma planlar, yapar, yaptığı araştırmanın raporunu yazar. X   
7. Hareket ve spor alanındaki teknolojik araç ve gereçleri kullanarak problemleri çözer. X   
8. Hareket ve spor alanıyla ilgili ulusal / uluslar arası strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.X    
9. Hareket ve spor alanı ile ilgili çalışmaları bağımsız ve/veya ekip olarak yürütür. X   
10. Bilimsel bir makaleyi ulusal düzeyde bir dergide yayınlar ya da bilimsel bir toplantıda sunar. X   
11. Hareket ve spor alanı ile ilgili bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, yaşam boyu öğrenme ilkelerini çalışmalarda uygular.X    
12. Bilimsel bir makaleyi okuyarak analiz eder, mesleki uygulamalar ile ilgili kendi alanında kanıt oluşturacak araştırmalar yapar. X   
13. Mesleki ve profesyonel ortamdaki sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve değerlendirir. X   
14. Bir yabancı dili en az Avrupa dili portföyü B2 genel düzeyde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.X    
15. Hareket ve spor alanı ile ilgili verilerin toplanması, kayıtlanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir, özümsediği bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini çalışmalarda uygular. X   

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek