RTS621 - SÖZ MÜZİK SAHNE

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
SÖZ MÜZİK SAHNE RTS621 2. Yarıyıl 3 0 3 6
Önkoşul(lar)-var ise-
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
 
Dersin sorumlusu(ları)Anabilim Dalı öğretim üyeleri 
Dersin amacıBu dersin amacı, öğrencilerin müzik sosyolojisine genel bir giriş ile Türkiye?de 1950 sonrasında şarkı çalışmaları üzerine incelemeler yapmalarını sağlamak ve yaratıcı bir süreç olarak müziği üreticileri-tüketicileri ve üretici-tüketicilerini odağa alarak irdelemektir. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Bu ders sonunda öğrenciler, - Müzik sosyolojisinin temel kavramlarını öğrenmiş,
  2. - Müzik üzerinden kültür incelemelerine odaklanmış,
  3. - Müzik endüstrisinin bileşenleri ve teknolojilerini hakkında bilgi sahibi olmuş,
  4. - Türkiye?de ilgilendiği bir müzik kültürü üzerine araştırma yapmış, olacaktır.
Dersin içeriğiBu derste, Türkiye?de müzik kültürleri ve endüstrileri, yaratıcı süreçler odağa alınarak irdelenecektir. 
KaynaklarAdorno, T. (1941) `On Popular Music?

Bengi, D. (2016). 1950?li Yıllarda Türkiye: Sazlı Cazlı Sözlük ?Şimdiki Zaman Beledir?. İstanbul: Yapı Kredi.
Bennett, A., & Peterson, R. A. (Eds.). (2004). Music scenes: local, translocal and virtual. Vanderbilt University Press.

Dilmener, N. (2014). Bak Bir Varmış Bir Yokmuş: Hafif Türk Pop Tarihi. İstanbul: İletişim Yayınları. 143-259

DeNora, T. (2000). Music in Everyday Life. Cambridge: Cambridge University Press.

Erol, A. (2012). Music, power and symbolic violence: The Turkish state?s music policies during the early republican period. European Journal of Cultural Studies, 15(1), 35-52.

Frith, S. (1988). `Why do Songs have Words?? in Music for Pleasure, Cambridge, Polity

Garafolo, R. (1999) `From music publishing to MP3: music and industry in the twentieth century?, American Music, 17(3): 318-354.

Shepherd, J. (1999). `Text? in B. Horner (ed.), Key Terms in Popular Music and Culture, London: WileyBlackwell.
Meriç, M. (2006). Pop dedik: Türkçe sözlü hafif batı müziği, İstanbul: İletişim Yayınları

Nettl, Bruno (2005). ?The Art of Combining Tones: The Music Concept.? In The Study of Mustafa Avcı 2 Ethnomusicology: Thirty-One Issues and Concepts, 16?27. University of Illinois Press: Chicago.

Richard Middleton. Popular Music Analysis and Musicology: Bridging the Gap.
Shumway, D. (1999). `Performance? in B. Horner (ed.), Key Terms in Popular Music and Culture, London: Wiley-Blackwell.

Sinclair-Webb, Emma. ?`Our Bülent Is Now a Commando?: Military Service and Manhood in Turkey.? Imagined Masculinities: Male Identity and Culture in the Modern Middle East (2000): 65?92.

Solomon, T. (2005). `Listening to Istanbul?: Imagining Place in Turkish Rap Music. Studia Musicologica Norvegica, 31(01), 46-67.
Stokes, Martin (2003). ?The Tearful Public Sphere: Turkey?s `Sun of Art,?Zeki Muren.? Music and Gender: Perspectives from the Mediterranean (2003): 307?28. 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaMüzik ve toplumsal tahayyül
2. HaftaGiriş: Söz Müzik Sahne
3. HaftaGündelik hayat ve müzik
4. HaftaMetin ve performans: Müzik endüstrisi
5. HaftaToplumsal cinsiyet, etnisite ve müzik
6. Hafta19.yüzyıldan 1960lara müzik
7. Hafta1960lar
8. Hafta1970ler
9. HaftaArabesk
10. Hafta1990lar
11. Hafta2000ler
12. HaftaGündelik Hayatımda Müzik: Dijital Hikaye Anlatımı Atölyesi
13. HaftaGündelik Hayatımda Müzik: Dijital Hikaye Anlatımı Atölyesi
14. HaftaSunumlar
15. Haftasunumlar
16. HaftaGenel değerlendirme

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)1420
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler140
Sunum340
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar00
Genel sınav00
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı060
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı040
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14342
Sunum / Seminer Hazırlama22040
Proje000
Ödevler15656
Ara sınavlara hazırlanma süresi000
Genel sınava hazırlanma süresi000
Toplam İş Yükü3182180

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Radyo televizyon ve sinema alanındaki temel kavramlara, kavramlar arası ilişkilere, yaklaşımlara ve kuramlara teorik ve uygulama düzeyinde kullanabilecek ve değerlendirecek seviyede hâkimdir.    X
2. Radyo televizyon ve sinema alanındaki metodolojik yaklaşımlara, yöntemlere, araştırma tekniklerine ve bunları uygulama becerisine ve değerlendirme gücüne sahiptir.    X
3. Radyo televizyon ve sinema alanında araştırmalar tasarlayabilir, uygulayabilir, araştırma sonuçlarını yorumlar ve bu süreçlerin tümünü akademik kurallara uygun olarak özgün eserler haline getirir.    X
4. Radyo televizyon ve sinema alanında tartışmalara disiplinlerarası perspektifle yaklaşabilir, bu perspektiften tartışmaları sorgular, yorumlar ve değerlendirir.    X
5. Radyo televizyon ve sinema alanında geliştirilen güncel bilgiyi, yaklaşımları ve kaynakları takip eder, bunları eleştirel ve sorgulayıcı bir yaklaşımla değerlendirir, bu konulardaki tartışmalara katılır ve yeni bilgiler üretir.    X
6. Çalışma alanı ile ilgili olarak gerçekleştirilen ve kendisinin gerçekleştirdiği her tür etkinliği (projeler, yayınlar, araştırmalar) ilgili paydaşlarla paylaşır.    X
7. Çalışma alanında yaptığı her türden akademik üretimde bilimsel ve mesleki etik ilkeleri bilir, bunlara uygun davranır ve bu ilkelerin yaygınlaşması konusunda çalışır.    X
8. Alana ilişkin bilgi ve becerilerini kullanarak radyo, televizyon ve sinema alanı ile ilgili sorunlara ilişkin çözüm önerileri üretir, politika önerileri geliştirir ve bunları proje ve etkinliklere dönüştürerek çözüme katkıda bulunur.   X 
9. Alanına ilişkin sorun tespiti ve çözümünde ekip çalışmasına katılır ve bilgi paylaşımında bulunur.    X 
10. Öğrenimini bir üst eğitim düzeyine taşır.   X 

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek