RTS621 - SÖZ MÜZİK SAHNE
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
SÖZ MÜZİK SAHNE | RTS621 | 2. Yarıyıl | 3 | 0 | 3 | 6 |
Önkoşul(lar)-var ise | - | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Anabilim Dalı öğretim üyeleri | |||||
Dersin amacı | Bu dersin amacı, öğrencilerin müzik sosyolojisine genel bir giriş ile Türkiye?de 1950 sonrasında şarkı çalışmaları üzerine incelemeler yapmalarını sağlamak ve yaratıcı bir süreç olarak müziği üreticileri-tüketicileri ve üretici-tüketicilerini odağa alarak irdelemektir. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Bu derste, Türkiye?de müzik kültürleri ve endüstrileri, yaratıcı süreçler odağa alınarak irdelenecektir. | |||||
Kaynaklar | Adorno, T. (1941) `On Popular Music? Bengi, D. (2016). 1950?li Yıllarda Türkiye: Sazlı Cazlı Sözlük ?Şimdiki Zaman Beledir?. İstanbul: Yapı Kredi. Bennett, A., & Peterson, R. A. (Eds.). (2004). Music scenes: local, translocal and virtual. Vanderbilt University Press. Dilmener, N. (2014). Bak Bir Varmış Bir Yokmuş: Hafif Türk Pop Tarihi. İstanbul: İletişim Yayınları. 143-259 DeNora, T. (2000). Music in Everyday Life. Cambridge: Cambridge University Press. Erol, A. (2012). Music, power and symbolic violence: The Turkish state?s music policies during the early republican period. European Journal of Cultural Studies, 15(1), 35-52. Frith, S. (1988). `Why do Songs have Words?? in Music for Pleasure, Cambridge, Polity Garafolo, R. (1999) `From music publishing to MP3: music and industry in the twentieth century?, American Music, 17(3): 318-354. Shepherd, J. (1999). `Text? in B. Horner (ed.), Key Terms in Popular Music and Culture, London: WileyBlackwell. Meriç, M. (2006). Pop dedik: Türkçe sözlü hafif batı müziği, İstanbul: İletişim Yayınları Nettl, Bruno (2005). ?The Art of Combining Tones: The Music Concept.? In The Study of Mustafa Avcı 2 Ethnomusicology: Thirty-One Issues and Concepts, 16?27. University of Illinois Press: Chicago. Richard Middleton. Popular Music Analysis and Musicology: Bridging the Gap. Shumway, D. (1999). `Performance? in B. Horner (ed.), Key Terms in Popular Music and Culture, London: Wiley-Blackwell. Sinclair-Webb, Emma. ?`Our Bülent Is Now a Commando?: Military Service and Manhood in Turkey.? Imagined Masculinities: Male Identity and Culture in the Modern Middle East (2000): 65?92. Solomon, T. (2005). `Listening to Istanbul?: Imagining Place in Turkish Rap Music. Studia Musicologica Norvegica, 31(01), 46-67. Stokes, Martin (2003). ?The Tearful Public Sphere: Turkey?s `Sun of Art,?Zeki Muren.? Music and Gender: Perspectives from the Mediterranean (2003): 307?28. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Müzik ve toplumsal tahayyül |
2. Hafta | Giriş: Söz Müzik Sahne |
3. Hafta | Gündelik hayat ve müzik |
4. Hafta | Metin ve performans: Müzik endüstrisi |
5. Hafta | Toplumsal cinsiyet, etnisite ve müzik |
6. Hafta | 19.yüzyıldan 1960lara müzik |
7. Hafta | 1960lar |
8. Hafta | 1970ler |
9. Hafta | Arabesk |
10. Hafta | 1990lar |
11. Hafta | 2000ler |
12. Hafta | Gündelik Hayatımda Müzik: Dijital Hikaye Anlatımı Atölyesi |
13. Hafta | Gündelik Hayatımda Müzik: Dijital Hikaye Anlatımı Atölyesi |
14. Hafta | Sunumlar |
15. Hafta | sunumlar |
16. Hafta | Genel değerlendirme |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 14 | 20 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 40 |
Sunum | 3 | 40 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 0 | 0 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 60 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 3 | 42 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 2 | 20 | 40 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 56 | 56 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü | 31 | 82 | 180 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Radyo televizyon ve sinema alanındaki temel kavramlara, kavramlar arası ilişkilere, yaklaşımlara ve kuramlara teorik ve uygulama düzeyinde kullanabilecek ve değerlendirecek seviyede hâkimdir. | X | ||||
2. Radyo televizyon ve sinema alanındaki metodolojik yaklaşımlara, yöntemlere, araştırma tekniklerine ve bunları uygulama becerisine ve değerlendirme gücüne sahiptir. | X | ||||
3. Radyo televizyon ve sinema alanında araştırmalar tasarlayabilir, uygulayabilir, araştırma sonuçlarını yorumlar ve bu süreçlerin tümünü akademik kurallara uygun olarak özgün eserler haline getirir. | X | ||||
4. Radyo televizyon ve sinema alanında tartışmalara disiplinlerarası perspektifle yaklaşabilir, bu perspektiften tartışmaları sorgular, yorumlar ve değerlendirir. | X | ||||
5. Radyo televizyon ve sinema alanında geliştirilen güncel bilgiyi, yaklaşımları ve kaynakları takip eder, bunları eleştirel ve sorgulayıcı bir yaklaşımla değerlendirir, bu konulardaki tartışmalara katılır ve yeni bilgiler üretir. | X | ||||
6. Çalışma alanı ile ilgili olarak gerçekleştirilen ve kendisinin gerçekleştirdiği her tür etkinliği (projeler, yayınlar, araştırmalar) ilgili paydaşlarla paylaşır. | X | ||||
7. Çalışma alanında yaptığı her türden akademik üretimde bilimsel ve mesleki etik ilkeleri bilir, bunlara uygun davranır ve bu ilkelerin yaygınlaşması konusunda çalışır. | X | ||||
8. Alana ilişkin bilgi ve becerilerini kullanarak radyo, televizyon ve sinema alanı ile ilgili sorunlara ilişkin çözüm önerileri üretir, politika önerileri geliştirir ve bunları proje ve etkinliklere dönüştürerek çözüme katkıda bulunur. | X | ||||
9. Alanına ilişkin sorun tespiti ve çözümünde ekip çalışmasına katılır ve bilgi paylaşımında bulunur. | X | ||||
10. Öğrenimini bir üst eğitim düzeyine taşır. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek