REH659 - ROMATİZMAL HASTALIKLAR ve FİZYOTERAPİSİ

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
ROMATİZMAL HASTALIKLAR ve FİZYOTERAPİSİ REH659 1. Yarıyıl 3 0 3 8
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Soru-Yanıt
Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
 
Dersin sorumlusu(ları)Prof. Dr.Fzt. Edibe ÜNAL 
Dersin amacıRomatizmal hastalıkların sınıflaması, tanımları, kas iskelet sistemine etkileri, romatizmal hastalıklarda fizyoterapi, değerlendirme yöntemleri ve uygun rehabilitasyon yaklaşımları incelenmesi 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Romatizmal hastalıklar hakkında edinilen teorik bilgiler kapsamında fizyoterapi ve rehabilitasyon gereksinimlerine uygun fizyoterapi ve rehabilitasyon yaklaşımları hakkında bilgi ve karar verme becerisi kazanılır.
Dersin içeriğiRomatizmal hastalıkların immun kompleks yanıtları değişmektedir. Buna bağlı kas iskelet sistemi tutulumları görülebilmektedir. Ağrı, ödem, hareket ve fonksiyon kaybı belli başlı semptomları oluşturur. Bu semptomplara yönelik fizyoterapi ve rehabilitasyon yaklaşımları gerekmektedir. Bu ders, Romatizmal hastalıklarda gelişen semptomlarda fizyoterapi rehabilitasyon gereksinimini belirleyebilmek ve klinik karar verme becerisini geliştirecek bilgi kazanımını kapsar. 
Kaynaklar1. Romatizmal Hastalıklarda Biyopsikososyal Model: Bilişsel Egzersiz Terapi Yaklaşımı, Edibe Ünal, Pelikan Kitabevi
1. 2.J. Physical Therapy
2. 3.J. Archieves of Physical Medicine and Rehabilitation
3. 4.Fizyoterapi Rehabilitasyon Dergisi
4. 5.J. Clinical Rheumatology
5. 6.J. Arthritis Rheumatism
6. 7.J. Annals of Rheumatic Diseases
 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaRomatizmal hastalıklarda immün sistem yanıtları, Kronik inflamasyon ve patofizyolojisi
2. HaftaRomatizmal hastalıkların sınıflandırılması
3. HaftaRomatizmal hastalıklarda ağrının rolü
4. HaftaRomatizmal hastalıklarda ağrının rolü
5. HaftaRomatizmal hastalıklarda kas- iskelet sistemi tutulum özellikleri
6. HaftaRomatizmal hastalıklarda sistemik tutulum özellikleri
7. HaftaRomatoid artrit ve fizyoterapi
8. HaftaOsteoartrit ve fizyoterapi
9. HaftaAra sınav
10. HaftaSpondiloartropatiler ve fizyoterapi
11. HaftaVaskülit ve fizyoterapi
12. HaftaSistemik Lupus, skleroderma ve fizyoterapi
13. HaftaOsteoporoz, Behçet hastalığı ve fizyoterapi
14. HaftaJuvenil Idiopatik artritler ve fizyoterapi
15. HaftaFinal sınavı

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler110
Sunum110
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar230
Genel sınav00
Toplam50
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı450
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama14228
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)12560
Sunum / Seminer Hazırlama31030
Proje000
Ödevler000
Ara sınavlara hazırlanma süresi22550
Genel sınava hazırlanma süresi13030
Toplam İş Yükü4675240

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Fizyoterapi ve rehabilitasyona özgü temel ölçme, değerlendirme ve tedavi tekniklerine yönelik kavramsal ve klinik bilimsel gelişmeleri izleyebilir, fizyoterapi ve rehabilitasyonun değişik alanlarına özgü eriştiği derin ve sistematik bilgiyi mesleki ve akademik çalışmalarında kullanır.    X
2. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki kuramsal ve uygulamalı kavram ve prensipleri kullanarak farklı disiplin alanlarından gelen bilgileri eleştirisel yaklaşımla değerlendirir ve bütünleştirir, yeni bilgiler oluşturur, problem çözme ve klinik karar verme becerisine ulaşır.    X
3. Araştırma planlar, projelerde görev alır, uygun istatistik yöntemleri seçerek yaptığı çalışmaların sonuçlarını yorumlar, raporunu yazar ve bilimsel toplantılarda sunar veya yayınlar.    X
4. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanı ile özel uygulama ve araştırmaları etik değerleri gözeterek bağımsız olarak yürütür, mesleki bilgi ve becerileriyle sorumluluklarını grup çalışmasına aktarır.    X
5. Öğrenim ihtiyaçlarını ve hedeflerini tanımlar, yaşam boyu öğrenmeye devam eder ve kalite geliştirme, mesleki eğitim ve tanıtım programlarına katkı verir.X    
6. Toplum sağlığına ve sağlık politikalarına katkıda bulunur, eğitim, koruyucu ve rehabilitatif yaklaşımlar hakkında birey, aile ve toplumu bilinçlendirir. X    
7. Avrupa dil portföyünde yer alan en az bir yabancı dili kullanarak sözlü ve yazılı uluslararası düzeyde mesleki ve akademik çalışmalarda alanıyla ilgili etkin iletişim kurar.X    

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek