REH659 - ROMATİZMAL HASTALIKLAR ve FİZYOTERAPİSİ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
ROMATİZMAL HASTALIKLAR ve FİZYOTERAPİSİ | REH659 | 1. Yarıyıl | 3 | 0 | 3 | 8 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Rapor Hazırlama ve/veya Sunma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Dr.Fzt. Edibe ÜNAL | |||||
Dersin amacı | Romatizmal hastalıkların sınıflaması, tanımları, kas iskelet sistemine etkileri, romatizmal hastalıklarda fizyoterapi, değerlendirme yöntemleri ve uygun rehabilitasyon yaklaşımları incelenmesi | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Romatizmal hastalıkların immun kompleks yanıtları değişmektedir. Buna bağlı kas iskelet sistemi tutulumları görülebilmektedir. Ağrı, ödem, hareket ve fonksiyon kaybı belli başlı semptomları oluşturur. Bu semptomplara yönelik fizyoterapi ve rehabilitasyon yaklaşımları gerekmektedir. Bu ders, Romatizmal hastalıklarda gelişen semptomlarda fizyoterapi rehabilitasyon gereksinimini belirleyebilmek ve klinik karar verme becerisini geliştirecek bilgi kazanımını kapsar. | |||||
Kaynaklar | 1. Romatizmal Hastalıklarda Biyopsikososyal Model: Bilişsel Egzersiz Terapi Yaklaşımı, Edibe Ünal, Pelikan Kitabevi 1. 2.J. Physical Therapy 2. 3.J. Archieves of Physical Medicine and Rehabilitation 3. 4.Fizyoterapi Rehabilitasyon Dergisi 4. 5.J. Clinical Rheumatology 5. 6.J. Arthritis Rheumatism 6. 7.J. Annals of Rheumatic Diseases |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Romatizmal hastalıklarda immün sistem yanıtları, Kronik inflamasyon ve patofizyolojisi |
2. Hafta | Romatizmal hastalıkların sınıflandırılması |
3. Hafta | Romatizmal hastalıklarda ağrının rolü |
4. Hafta | Romatizmal hastalıklarda ağrının rolü |
5. Hafta | Romatizmal hastalıklarda kas- iskelet sistemi tutulum özellikleri |
6. Hafta | Romatizmal hastalıklarda sistemik tutulum özellikleri |
7. Hafta | Romatoid artrit ve fizyoterapi |
8. Hafta | Osteoartrit ve fizyoterapi |
9. Hafta | Ara sınav |
10. Hafta | Spondiloartropatiler ve fizyoterapi |
11. Hafta | Vaskülit ve fizyoterapi |
12. Hafta | Sistemik Lupus, skleroderma ve fizyoterapi |
13. Hafta | Osteoporoz, Behçet hastalığı ve fizyoterapi |
14. Hafta | Juvenil Idiopatik artritler ve fizyoterapi |
15. Hafta | Final sınavı |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 10 |
Sunum | 1 | 10 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 2 | 30 |
Genel sınav | 0 | 0 |
Toplam | 50 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 4 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 2 | 28 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 12 | 5 | 60 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 3 | 10 | 30 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 2 | 25 | 50 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 46 | 75 | 240 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Fizyoterapi ve rehabilitasyona özgü temel ölçme, değerlendirme ve tedavi tekniklerine yönelik kavramsal ve klinik bilimsel gelişmeleri izleyebilir, fizyoterapi ve rehabilitasyonun değişik alanlarına özgü eriştiği derin ve sistematik bilgiyi mesleki ve akademik çalışmalarında kullanır. | X | ||||
2. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki kuramsal ve uygulamalı kavram ve prensipleri kullanarak farklı disiplin alanlarından gelen bilgileri eleştirisel yaklaşımla değerlendirir ve bütünleştirir, yeni bilgiler oluşturur, problem çözme ve klinik karar verme becerisine ulaşır. | X | ||||
3. Araştırma planlar, projelerde görev alır, uygun istatistik yöntemleri seçerek yaptığı çalışmaların sonuçlarını yorumlar, raporunu yazar ve bilimsel toplantılarda sunar veya yayınlar. | X | ||||
4. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanı ile özel uygulama ve araştırmaları etik değerleri gözeterek bağımsız olarak yürütür, mesleki bilgi ve becerileriyle sorumluluklarını grup çalışmasına aktarır. | X | ||||
5. Öğrenim ihtiyaçlarını ve hedeflerini tanımlar, yaşam boyu öğrenmeye devam eder ve kalite geliştirme, mesleki eğitim ve tanıtım programlarına katkı verir. | X | ||||
6. Toplum sağlığına ve sağlık politikalarına katkıda bulunur, eğitim, koruyucu ve rehabilitatif yaklaşımlar hakkında birey, aile ve toplumu bilinçlendirir. | X | ||||
7. Avrupa dil portföyünde yer alan en az bir yabancı dili kullanarak sözlü ve yazılı uluslararası düzeyde mesleki ve akademik çalışmalarda alanıyla ilgili etkin iletişim kurar. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek