REH653 - GERİATRİK REHABİLİTASYON II

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
GERİATRİK REHABİLİTASYON II REH653 1. Yarıyıl 2 2 3 8
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Diğer: alan çalışması, proje çalışması  
Dersin sorumlusu(ları)Prof. Dr. Filiz Can, Prof. Dr. Zafer Erden, program öğretim üyeleri 
Dersin amacıYaşın ilerlemesi ile birlikte meydana gelen fizyolojik değişiklikler ve sağlıklı yaşlanma için sağlıklı ve özürlü yaşlılara gerekli egzersiz ile çevre düzenleme programları incelenecektir. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Dersin temel amacı geriatrik hastalarda uygulanan fizik tedavi ve rehabilitasyon hakkında bilgi vermektir. Bu dersi tamamlayan öğrenci 1. Geriatrik hasta eğitimi
  2. 2. Geriatrik hasta bakımını sağlayan diğer sağlık personelinin rolü 3. Çeşitli hastalıklarda geriatrik hastaların fizyolojik cevapları hakkında bilgi edinerek geriatrik hasta değerlendirmesi, hastaların problemlerinin tanımlanması ve yorumlanması ile uygun tedavi yaklaşımlarını planlama yeteneğini kazanır.
Dersin içeriğiGeriatrik hastaların fonksiyonel değerlendirilmesi, sağlıklı ve özürlü geriatrik kişilere uygulanacak fizyoterapi rehabilitasyon yaklaşımları tartışılacaktır. 
Kaynaklar1. Arıoğul S. ?Geriatri ve Gerontoloji? Ankara ,MN Medikal & Nobel, 2006.
2. Andrew AG., Rita AW., Dale A. ?Geriatric Physical Therapy ? 3rd Edition,2012.
3. Ferri, Fred F.; Fretwell, Marsha D. ? Practical guide to the care of the geriatric patient?, St. Louis,1992.
4. Squires, Amanda J. "Rehabilitation of the older patient: A handbook for the multidisciplinary team."NewYork, 1988.
 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaGerontoloji, Geriatri ve Yaşlanma ile ilgili tanımlar
2. HaftaYaşlanma ile Meydana Gelen Fizyolojik Değişiklikler
3. HaftaYaşlılık ve Osteoporoz
4. HaftaYaşlılık ve Sarkopeni
5. HaftaProje Çalışması
6. HaftaAra Sınav
7. HaftaDiabet ve Yaşlılık
8. HaftaÜriner İnkontinans ve Yaşlılık
9. HaftaYaşlılıkta Düşmeler
10. HaftaFonksiyonel Değerlendirme Yöntemleri
11. HaftaEgzersiz Protokolleri
12. HaftaÇevresel Tehlikeler
13. HaftaSağlıklı Yaşlanma ve Yaşam Kalitesi
14. HaftaProje Sunumları
15. HaftaFinal Sınavı

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)05
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması010
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler00
Sunum00
Projeler010
Seminer00
Ara Sınavlar025
Genel sınav050
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı050
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı050
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 2 28
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama14228
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması4624
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14684
Sunum / Seminer Hazırlama000
Proje41040
Ödevler000
Ara sınavlara hazırlanma süresi21224
Genel sınava hazırlanma süresi11212
Toplam İş Yükü5350240

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Fizyoterapi ve rehabilitasyona özgü temel ölçme, değerlendirme ve tedavi tekniklerine yönelik kavramsal ve klinik bilimsel gelişmeleri izleyebilir, fizyoterapi ve rehabilitasyonun değişik alanlarına özgü eriştiği derin ve sistematik bilgiyi mesleki ve akademik çalışmalarında kullanır.    X
2. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki kuramsal ve uygulamalı kavram ve prensipleri kullanarak farklı disiplin alanlarından gelen bilgileri eleştirisel yaklaşımla değerlendirir ve bütünleştirir, yeni bilgiler oluşturur, problem çözme ve klinik karar verme becerisine ulaşır.    X
3. Araştırma planlar, projelerde görev alır, uygun istatistik yöntemleri seçerek yaptığı çalışmaların sonuçlarını yorumlar, raporunu yazar ve bilimsel toplantılarda sunar veya yayınlar.X    
4. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanı ile özel uygulama ve araştırmaları etik değerleri gözeterek bağımsız olarak yürütür, mesleki bilgi ve becerileriyle sorumluluklarını grup çalışmasına aktarır.    X
5. Öğrenim ihtiyaçlarını ve hedeflerini tanımlar, yaşam boyu öğrenmeye devam eder ve kalite geliştirme, mesleki eğitim ve tanıtım programlarına katkı verir.    X
6. Toplum sağlığına ve sağlık politikalarına katkıda bulunur, eğitim, koruyucu ve rehabilitatif yaklaşımlar hakkında birey, aile ve toplumu bilinçlendirir.     X
7. Avrupa dil portföyünde yer alan en az bir yabancı dili kullanarak sözlü ve yazılı uluslararası düzeyde mesleki ve akademik çalışmalarda alanıyla ilgili etkin iletişim kurar.X    

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek