REH653 - GERİATRİK REHABİLİTASYON II
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
GERİATRİK REHABİLİTASYON II | REH653 | 1. Yarıyıl | 2 | 2 | 3 | 8 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Diğer: alan çalışması, proje çalışması | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Dr. Filiz Can, Prof. Dr. Zafer Erden, program öğretim üyeleri | |||||
Dersin amacı | Yaşın ilerlemesi ile birlikte meydana gelen fizyolojik değişiklikler ve sağlıklı yaşlanma için sağlıklı ve özürlü yaşlılara gerekli egzersiz ile çevre düzenleme programları incelenecektir. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Geriatrik hastaların fonksiyonel değerlendirilmesi, sağlıklı ve özürlü geriatrik kişilere uygulanacak fizyoterapi rehabilitasyon yaklaşımları tartışılacaktır. | |||||
Kaynaklar | 1. Arıoğul S. ?Geriatri ve Gerontoloji? Ankara ,MN Medikal & Nobel, 2006. 2. Andrew AG., Rita AW., Dale A. ?Geriatric Physical Therapy ? 3rd Edition,2012. 3. Ferri, Fred F.; Fretwell, Marsha D. ? Practical guide to the care of the geriatric patient?, St. Louis,1992. 4. Squires, Amanda J. "Rehabilitation of the older patient: A handbook for the multidisciplinary team."NewYork, 1988. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Gerontoloji, Geriatri ve Yaşlanma ile ilgili tanımlar |
2. Hafta | Yaşlanma ile Meydana Gelen Fizyolojik Değişiklikler |
3. Hafta | Yaşlılık ve Osteoporoz |
4. Hafta | Yaşlılık ve Sarkopeni |
5. Hafta | Proje Çalışması |
6. Hafta | Ara Sınav |
7. Hafta | Diabet ve Yaşlılık |
8. Hafta | Üriner İnkontinans ve Yaşlılık |
9. Hafta | Yaşlılıkta Düşmeler |
10. Hafta | Fonksiyonel Değerlendirme Yöntemleri |
11. Hafta | Egzersiz Protokolleri |
12. Hafta | Çevresel Tehlikeler |
13. Hafta | Sağlıklı Yaşlanma ve Yaşam Kalitesi |
14. Hafta | Proje Sunumları |
15. Hafta | Final Sınavı |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 5 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 10 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 10 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 25 |
Genel sınav | 0 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 2 | 28 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 4 | 6 | 24 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 6 | 84 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 4 | 10 | 40 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 2 | 12 | 24 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü | 53 | 50 | 240 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Fizyoterapi ve rehabilitasyona özgü temel ölçme, değerlendirme ve tedavi tekniklerine yönelik kavramsal ve klinik bilimsel gelişmeleri izleyebilir, fizyoterapi ve rehabilitasyonun değişik alanlarına özgü eriştiği derin ve sistematik bilgiyi mesleki ve akademik çalışmalarında kullanır. | X | ||||
2. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki kuramsal ve uygulamalı kavram ve prensipleri kullanarak farklı disiplin alanlarından gelen bilgileri eleştirisel yaklaşımla değerlendirir ve bütünleştirir, yeni bilgiler oluşturur, problem çözme ve klinik karar verme becerisine ulaşır. | X | ||||
3. Araştırma planlar, projelerde görev alır, uygun istatistik yöntemleri seçerek yaptığı çalışmaların sonuçlarını yorumlar, raporunu yazar ve bilimsel toplantılarda sunar veya yayınlar. | X | ||||
4. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanı ile özel uygulama ve araştırmaları etik değerleri gözeterek bağımsız olarak yürütür, mesleki bilgi ve becerileriyle sorumluluklarını grup çalışmasına aktarır. | X | ||||
5. Öğrenim ihtiyaçlarını ve hedeflerini tanımlar, yaşam boyu öğrenmeye devam eder ve kalite geliştirme, mesleki eğitim ve tanıtım programlarına katkı verir. | X | ||||
6. Toplum sağlığına ve sağlık politikalarına katkıda bulunur, eğitim, koruyucu ve rehabilitatif yaklaşımlar hakkında birey, aile ve toplumu bilinçlendirir. | X | ||||
7. Avrupa dil portföyünde yer alan en az bir yabancı dili kullanarak sözlü ve yazılı uluslararası düzeyde mesleki ve akademik çalışmalarda alanıyla ilgili etkin iletişim kurar. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek