PRC801 - TEZLE İLGİLİ ARAŞTIRMA ÇALIŞMALARI II
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
TEZLE İLGİLİ ARAŞTIRMA ÇALIŞMALARI II | PRC801 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 3 | 2 | 4 | 10 |
Önkoşul(lar)-var ise | Tezle ilgili Araştırma Çalışmaları-1 Dersinde Başarılı Olmak | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Beyin Fırtınası | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | DANIŞMAN ÖĞRETİM ÜYESİ | |||||
Dersin amacı | Öğrencinin tezi ya da tezi ile ilgili en az bir konuda araştırma planlayabilmesi ve gerekiyorsa ilgili etik kurul için başvuru hazırlayabilmesidir | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Doktora öğrencisini danışmanı ile birlikte belirledikleri araştırma konuları ile ilgili uygun hipotezi kurması ve bu hipotezi test edecek en uygun araştırma protokolünü belirlemesi ve buna uygun şekilde etik kurul başvurusunun hazırlanmasıdır. | |||||
Kaynaklar | Bilimsel Arama Motorları Konu ile ilgili literatür |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Danışman öğretim üyesi ile öğrencinin araştırma konusunun belirlenmesi |
2. Hafta | Araştırma konusu ile ilgili literatür taraması |
3. Hafta | Araştırma konusu ile ilgili literatür taraması |
4. Hafta | Hipotezin belirlenmesi |
5. Hafta | Literatür ve yöntem tartışmaları |
6. Hafta | Literatür ve yöntem tartışmaları |
7. Hafta | Hipotezi test etmek üzere çalışma protokolünün oluşturulması |
8. Hafta | Hipotezi test etmek üzere çalışma protokolünün oluşturulması |
9. Hafta | Hipotezi test etmek üzere çalışma protokolünün oluşturulması |
10. Hafta | İlgili etik kurula çalışma protokolü ile ilgili öneri hazırlanması |
11. Hafta | İlgili etik kurula çalışma protokolü ile ilgili öneri hazırlanması |
12. Hafta | İlgili etik kurula çalışma protokolü ile ilgili öneri hazırlanması |
13. Hafta | İlgili etik kurula çalışma protokolü ile ilgili öneri hazırlanması |
14. Hafta | İlgili etik kurul başvurusunun yapılması |
15. Hafta | Genel Sınava Hazırlık |
16. Hafta | Final Sınavı |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 14 | 10 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 14 | 40 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 14 | 2 | 28 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 9 | 126 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 4 | 5 | 20 |
Proje | 1 | 84 | 84 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü | 47 | 103 | 300 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. İleri Plastik, Rekonstrüktif ve Estetik Cerrahi alanında literatürde yer alan güncel ve üst düzey bilgileri bilir, yeni eklenen bilgilerin eleştirel analizini yapabilir ve mevcut bilgileriyle sentezleyerek yeni kavramlar geliştirebilir. | X | ||||
2. Plastik, Rekonstrüktif ve Estetik Cerrahinin ilişkide bulunduğu diğer klinik ve disiplinler ile olan ilişkileri ve bu alanlardaki bilgileri analiz ederek, özgün sonuçlara ulaşır ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesinde liderlik yapar. | X | ||||
3. Teorik olarak geliştirdiği kavramları/yöntemleri test edecek özgün çalışmaları gerçekleştirerek sonuçlarını ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlar. Ya da bunları ulusal ve/veya uluslar arası bir bilimsel kongrelerde sunarak alanındaki ilerlemeye ve bilgi birikimine katkıda bulunur. | X | ||||
4. Alanındaki uygulamaları sırasında karşılaşabileceği etik sorunları bilir, bu sorunlara çözüm getirir ve bu etik değerlerin gelişimini desteklemek için gereken önlemleri alır. | X | ||||
5. Alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel değişimleri veya ilerlemeleri içinde bulunduğu topluma tanıtarak, hizmet ettiği toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek