PDR709 - PSİK. DAN. ÇAĞDAŞ AKIMLAR
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
PSİK. DAN. ÇAĞDAŞ AKIMLAR | PDR709 | Güz | 3 | 0 | 3 | 10 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Diğer: Powerpoint sunumlarının kullanılması, görsel ve işitsel materyallerin kullanılması | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Dr. Nilüfer VOLTAN ACAR | |||||
Dersin amacı | Bu dersin amacı, psikolojik danışmaya temel oluşturan kuramsal yaklaşımlarla birlikte günümüz çağdaş psikolojik danışma yaklaşımlarını bir arada ele almak ve karşılaştırmaktır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Psikanalitik yaklaşım, Adleryan Terapi, Varoluşçu Terapi, Birey Merkezli Terapi, Gestalt Terapi, Davranışçı Terapi, Akılcı-Duygusal Davranış Terapisi, Bilişsel Terapi, Feminist Terapi, Aile Terapisi, Diğer psikoterapiler, Öğrenci sıralanan kuramlardan birini ya da kendi seçtiği kuramı inceler. | |||||
Kaynaklar | Sharf, R. S. (2004). Theories of psychotherapy and counseling: Concepts and Cases. (4rd ed). Thomson-Brooks/ Cole. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Çağdaş bir psikolojik danışma yaklaşımının sunumu ve o kurama ilişkin araştırma makalelerin eleştirel bir bakış açısıyla ele alınması |
2. Hafta | Kuramın sunumuna devam |
3. Hafta | Çağdaş bir psikolojik danışma yaklaşımının sunumu ve o kurama ilişkin araştırma makalelerin eleştirel bir bakış açısıyla ele alınması |
4. Hafta | Kuramın sunumuna devam |
5. Hafta | Çağdaş bir psikolojik danışma yaklaşımının sunumu ve o kurama ilişkin araştırma makalelerin eleştirel bir bakış açısıyla ele alınması |
6. Hafta | Kuramın sunumuna devam |
7. Hafta | Çağdaş bir psikolojik danışma yaklaşımının sunumu ve o kurama ilişkin araştırma makalelerin eleştirel bir bakış açısıyla ele alınması |
8. Hafta | Kuramın sunumuna devam |
9. Hafta | Çağdaş bir psikolojik danışma yaklaşımının sunumu ve o kurama ilişkin araştırma makalelerin eleştirel bir bakış açısıyla ele alınması |
10. Hafta | Kuramın sunumuna devam |
11. Hafta | Çağdaş bir psikolojik danışma yaklaşımının sunumu ve o kurama ilişkin araştırma makalelerin eleştirel bir bakış açısıyla ele alınması |
12. Hafta | Kuramın sunumuna devam |
13. Hafta | Çağdaş bir psikolojik danışma yaklaşımının sunumu ve o kurama ilişkin araştırma makalelerin eleştirel bir bakış açısıyla ele alınması |
14. Hafta | Kuramın sunumuna devam |
15. Hafta | --- |
16. Hafta | Kuramın sunumuna devam |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 14 | 10 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 2 | 70 |
Sunum | 1 | 20 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 0 | 0 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 17 | 100 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 0 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 9 | 126 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 2 | 21 | 42 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 2 | 45 | 90 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü | 32 | 78 | 300 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Psikolojik danışma ve rehberlik alanının kuramsal bilgi birikimini yorumlayıp yeniden sentezleyebilir. | X | ||||
2. Bireysel ve grupla psikolojik danışmada kendi tarzını geliştirebilir. | X | ||||
3. Alanının çeşitli sektörlerdeki uygulamalarına ilişkin kapsamlı bilgi ve anlayışa sahiptir. | X | ||||
4. Bireysel, grup, çift ve aile terapisi etkinliklerine süpervizyon verebilir. | X | ||||
5. Bağımsız bir araştırmacı olacak derecede bilimsel yöntem, teknik ve etik ilkelere ilişkin derin ve kapsamlı bilgiye sahiptir. | X | ||||
6. Alan becerilerini hizmet verdiği bireylere ve koşullarına uyarlayarak uygular | X | ||||
7. Bireysel ve grup danışma becerilerini ileri düzeyde uygulayabilir ve öğretebilir. | X | ||||
8. Hizmet verdiği kurum ve çevrenin yerel koşullarına uygun programları ve projeleri hazırlayıp uygulayabilir. | |||||
9. Psikolojik danışma ve rehberlik programlarını/müdahalelerini ve araştırma projelerini yürütecek ekiplerde yer alır ve etkili liderlik becerileri gösterir. | |||||
10. Edindiği derin ve kapsamlı bilgi ve tecrübeyi sentezleyerek uygulamalarında kendi özgün tarzını oluşturur. | X | ||||
11. Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri kişisel ve profesyonel yaşamında bütünleştirir. | X | ||||
12. Alanındaki hizmetlere ilişkin bağımsız araştırma projeleri hazırlar, yürütür ve sonuçları rapor haline getirerek sunar. | |||||
13. Alanının ulusal ve uluslararası literatürüne akademik yayınlarla katkıda bulunur. | X | ||||
14. Hizmet sunduğu bireylerin yaşam/çalışma koşullarının iyileştirilmesi yönünde diğer ruh sağlığı alanları ve paydaşlarla iş birliği kurar. | X | ||||
15. Bir yabancı dili en az Avrupa Dil portföyü C1 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler, meslektaşları ve beraber çalıştığı paydaşlarla iletişim kurar. |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek