PDR709 - PSİK. DAN. ÇAĞDAŞ AKIMLAR

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
PSİK. DAN. ÇAĞDAŞ AKIMLAR PDR709 Güz 3 0 3 10
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Soru-Yanıt
Diğer: Powerpoint sunumlarının kullanılması, görsel ve işitsel materyallerin kullanılması  
Dersin sorumlusu(ları)Prof. Dr. Nilüfer VOLTAN ACAR 
Dersin amacıBu dersin amacı, psikolojik danışmaya temel oluşturan kuramsal yaklaşımlarla birlikte günümüz çağdaş psikolojik danışma yaklaşımlarını bir arada ele almak ve karşılaştırmaktır. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. 1. Psikolojik danışma yaklaşımlarının temel bakış açısını anlar.
  2. 2. Psikolojik danışma yaklaşımlarının kendine özgü ilke ve tekniklerini öğrenir.
  3. 3. Çağdaş psikolojik danışma yaklaşımlarını belli ölçütler doğrultusunda diğer temel psikolojik danışma kuramlarının anlayış, ilke ve teknikleri açısından karşılaştırır.
  4. 4. Herhangi bir sanat eseri üzerinde ele aldığı psikolojik danışma yaklaşımını analiz eder.
Dersin içeriği Psikanalitik yaklaşım,
Adleryan Terapi,
Varoluşçu Terapi,
Birey Merkezli Terapi,
Gestalt Terapi,
Davranışçı Terapi,
Akılcı-Duygusal Davranış Terapisi,
Bilişsel Terapi,
Feminist Terapi,
Aile Terapisi,
Diğer psikoterapiler,
Öğrenci sıralanan kuramlardan birini ya da kendi seçtiği kuramı inceler.
 
KaynaklarSharf, R. S. (2004). Theories of psychotherapy and counseling: Concepts and Cases. (4rd ed). Thomson-Brooks/ Cole. 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaÇağdaş bir psikolojik danışma yaklaşımının sunumu ve o kurama ilişkin araştırma makalelerin eleştirel bir bakış açısıyla ele alınması
2. HaftaKuramın sunumuna devam
3. HaftaÇağdaş bir psikolojik danışma yaklaşımının sunumu ve o kurama ilişkin araştırma makalelerin eleştirel bir bakış açısıyla ele alınması
4. HaftaKuramın sunumuna devam
5. HaftaÇağdaş bir psikolojik danışma yaklaşımının sunumu ve o kurama ilişkin araştırma makalelerin eleştirel bir bakış açısıyla ele alınması
6. HaftaKuramın sunumuna devam
7. HaftaÇağdaş bir psikolojik danışma yaklaşımının sunumu ve o kurama ilişkin araştırma makalelerin eleştirel bir bakış açısıyla ele alınması
8. HaftaKuramın sunumuna devam
9. HaftaÇağdaş bir psikolojik danışma yaklaşımının sunumu ve o kurama ilişkin araştırma makalelerin eleştirel bir bakış açısıyla ele alınması
10. HaftaKuramın sunumuna devam
11. HaftaÇağdaş bir psikolojik danışma yaklaşımının sunumu ve o kurama ilişkin araştırma makalelerin eleştirel bir bakış açısıyla ele alınması
12. HaftaKuramın sunumuna devam
13. HaftaÇağdaş bir psikolojik danışma yaklaşımının sunumu ve o kurama ilişkin araştırma makalelerin eleştirel bir bakış açısıyla ele alınması
14. HaftaKuramın sunumuna devam
15. Hafta---
16. HaftaKuramın sunumuna devam

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)1410
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler270
Sunum120
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar00
Genel sınav00
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı17100
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı00
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)149126
Sunum / Seminer Hazırlama22142
Proje000
Ödevler24590
Ara sınavlara hazırlanma süresi000
Genel sınava hazırlanma süresi000
Toplam İş Yükü3278300

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Psikolojik danışma ve rehberlik alanının kuramsal bilgi birikimini yorumlayıp yeniden sentezleyebilir.    X
2. Bireysel ve grupla psikolojik danışmada kendi tarzını geliştirebilir.    X
3. Alanının çeşitli sektörlerdeki uygulamalarına ilişkin kapsamlı bilgi ve anlayışa sahiptir.    X
4. Bireysel, grup, çift ve aile terapisi etkinliklerine süpervizyon verebilir.    X
5. Bağımsız bir araştırmacı olacak derecede bilimsel yöntem, teknik ve etik ilkelere ilişkin derin ve kapsamlı bilgiye sahiptir.    X
6. Alan becerilerini hizmet verdiği bireylere ve koşullarına uyarlayarak uygular    X
7. Bireysel ve grup danışma becerilerini ileri düzeyde uygulayabilir ve öğretebilir.    X
8. Hizmet verdiği kurum ve çevrenin yerel koşullarına uygun programları ve projeleri hazırlayıp uygulayabilir.     
9. Psikolojik danışma ve rehberlik programlarını/müdahalelerini ve araştırma projelerini yürütecek ekiplerde yer alır ve etkili liderlik becerileri gösterir.      
10. Edindiği derin ve kapsamlı bilgi ve tecrübeyi sentezleyerek uygulamalarında kendi özgün tarzını oluşturur.    X
11. Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri kişisel ve profesyonel yaşamında bütünleştirir.    X
12. Alanındaki hizmetlere ilişkin bağımsız araştırma projeleri hazırlar, yürütür ve sonuçları rapor haline getirerek sunar.     
13. Alanının ulusal ve uluslararası literatürüne akademik yayınlarla katkıda bulunur.    X
14. Hizmet sunduğu bireylerin yaşam/çalışma koşullarının iyileştirilmesi yönünde diğer ruh sağlığı alanları ve paydaşlarla iş birliği kurar.    X
15. Bir yabancı dili en az Avrupa Dil portföyü C1 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler, meslektaşları ve beraber çalıştığı paydaşlarla iletişim kurar.     

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek