PCS623 - BARIŞ GİRİŞİMLERİ TASARIMI

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
BARIŞ GİRİŞİMLERİ TASARIMI PCS623 2. Yarıyıl 3 0 3 5
Önkoşul(lar)-var ise
Dersin Diliİngilizce
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Soru-Yanıt
Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
Beyin Fırtınası
Diğer: Kütüphane, internet, görsel ve işitsel medya kaynaklarının araştırılması  
Dersin sorumlusu(ları)Doç. Dr. Havva Kök Arslan 
Dersin amacıBarış Girişimleri Tasarlama: Barış girişimlerini düzenleme ve uygulamaya dayalı bir derstir. İş sektöründeki sürdürülebilir stratejik planlama ve barışın tesisi, barış yapma ve toplumsal STK?lardaki kurumsal gelişmelerden kazanılan tecrübeler üzerinde yoğun bir şekilde durur. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. 1. Öğrencilere, barış programları, projeleri ve aktiviteleri geliştirebilecekleri, uygulamaya dönük araçları teorik çerçeveye dönüştürecek becerileri kazandırmak ve barış girişimlerini daha geniş bir saha olan barış tesisi alanıyla birleştirmek.
  2. 2. Öğrenciler bir ideali gerçekleştirilebilir, uygulanabilir bir proje hedefine, stratejisine ve amacına dönüştürebileceklerdir.
  3. 3. Öğrenciler tespit ve değerlendirme yöntemlerini içeren doğru yöntemler seçerek çatışma analizinin nasıl proje düzenlenmesine dahil edileceğini öğreneceklerdir.
Dersin içeriğiÖğrenciler iletişim, çatışma analizi, müzakere, arabuluculuk, etki analizi ve modelleri ve çatışma dönüştürme teorilerine ilişkin bilgilerini kullanarak uyumlu proje taslakları hazırlamayı öğreneceklerdir. 
KaynaklarDesigning Transformation and Intervention Processes (Paffenholz) - article from Transforming Ethnopolitical Conflict (Austin et al (ed), 2004, Berghof)

?Reflective Peacebuilding? Toolkit (Lederach et al, 2007, Kroc Institute and Catholic Relief Services) pages 17 ? 50

Ledarach, John Paul. Buiding Peace: Sustainable Reconciliation in Divided Societies. 2011. ASIN: B0052PJC2U
 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaBarış İnisiyatifi Nedir?
2. Hafta5 Adımda Stratejik Planlama Süreci
3. HaftaÇatışma Tespiti (Kökenleri ve Etkileri)
4. HaftaÇatışma Tespiti (Temel İlkeler)
5. HaftaVizyon Geliştirme ve Hedefler
6. HaftaHedeflerden Stratejilere ve Aktivitelere
7. HaftaAra Sınav
8. HaftaVaka Çalışması: Ermenistan, Azerbaycan ve Yukarı Karabağ?da Genç Liderler
9. HaftaDeğişim Teorileri
10. HaftaMantıksal Çerçeveyi Tesis Etme- Aktivitelerden Etkiye
11. HaftaVarsayımları Test Etme
12. HaftaMantığı Geliştirme
13. HaftaGöstergeleri ve Değerlendirme Ölçütlerini Dizayn Etme
14. HaftaSunum
15. HaftaGenel sınava hazırlık
16. HaftaGenel Sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)1420
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler110
Sunum110
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar110
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı1750
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)13565
Sunum / Seminer Hazırlama166
Proje000
Ödevler155
Ara sınavlara hazırlanma süresi11212
Genel sınava hazırlanma süresi12020
Toplam İş Yükü3151150

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Barış ve Çatışma Çalışmaları ve ilgili sosyal bilimler alanlarındaki temel kavramları bilme ve birbiriyle ilişkilendirebilme.   X 
2. Nitel ve nicel araştırma yöntemlerini öğrenme ve teorileri, şiddetli çatışmalara şiddetsiz çözümler önermeye katkı sağlamak amacıyla analiz edecek yetenekleri geliştirme.    X 
3. Özgün çatışmaları isabetli bir şekilde analiz edecek yetenekleri geliştirme ve söz konusu çatışmaya uygun, stratejik barış tesisi metodunu uygulayabilme.    X
4. Barış inisiyatifleri tasarlama becerilerini geliştirme ve bunları eleştirel analiz ile edindiği bilgilerle yazılı olarak raporlama ve sözlü olarak sunabilme.     X
5. İnsan hakları ve sosyal adalet çerçevesinde, çatışma çözümü, arabuluculuk, uzlaşı ve yeniden inşa süreçlerine rehberlik edecek işlevsel becerileri kazanma.    X
6. Yeni fikir ve gelişmelere karşı açık fikirli bir tutum gösterebilecek psikolojik yeterliliği edinme.   X 
7. Eğitimle edinilen bilgiyi, toplumun tarihi ve kültürel karakteristikleriyle ilişkilendirebilme.    X
8. Hayat boyu öğrenme ve eleştirel düşünme yetilerini edinme.   X 
9. Barış ve Çatışma Çalışmalarının bazı alt disiplinlerinde uzmanlaşmak ve bu alt disiplinlerle diğer sosyal bilimler arasında bağlantı kurmak suretiyle disiplinler arası beceriler geliştirmek.   X 
10. Bilgi toplama, yorumlama ve yayınlama evreleriyle, barış ve sosyal adalet süreçlerinin uygulanma aşamalarında sosyal ve etik standartları gözetmek.    X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek