PCS623 - BARIŞ GİRİŞİMLERİ TASARIMI
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
BARIŞ GİRİŞİMLERİ TASARIMI | PCS623 | 2. Yarıyıl | 3 | 0 | 3 | 5 |
Önkoşul(lar)-var ise | ||||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Rapor Hazırlama ve/veya Sunma Beyin Fırtınası Diğer: Kütüphane, internet, görsel ve işitsel medya kaynaklarının araştırılması | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Doç. Dr. Havva Kök Arslan | |||||
Dersin amacı | Barış Girişimleri Tasarlama: Barış girişimlerini düzenleme ve uygulamaya dayalı bir derstir. İş sektöründeki sürdürülebilir stratejik planlama ve barışın tesisi, barış yapma ve toplumsal STK?lardaki kurumsal gelişmelerden kazanılan tecrübeler üzerinde yoğun bir şekilde durur. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Öğrenciler iletişim, çatışma analizi, müzakere, arabuluculuk, etki analizi ve modelleri ve çatışma dönüştürme teorilerine ilişkin bilgilerini kullanarak uyumlu proje taslakları hazırlamayı öğreneceklerdir. | |||||
Kaynaklar | Designing Transformation and Intervention Processes (Paffenholz) - article from Transforming Ethnopolitical Conflict (Austin et al (ed), 2004, Berghof) ?Reflective Peacebuilding? Toolkit (Lederach et al, 2007, Kroc Institute and Catholic Relief Services) pages 17 ? 50 Ledarach, John Paul. Buiding Peace: Sustainable Reconciliation in Divided Societies. 2011. ASIN: B0052PJC2U |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Barış İnisiyatifi Nedir? |
2. Hafta | 5 Adımda Stratejik Planlama Süreci |
3. Hafta | Çatışma Tespiti (Kökenleri ve Etkileri) |
4. Hafta | Çatışma Tespiti (Temel İlkeler) |
5. Hafta | Vizyon Geliştirme ve Hedefler |
6. Hafta | Hedeflerden Stratejilere ve Aktivitelere |
7. Hafta | Ara Sınav |
8. Hafta | Vaka Çalışması: Ermenistan, Azerbaycan ve Yukarı Karabağ?da Genç Liderler |
9. Hafta | Değişim Teorileri |
10. Hafta | Mantıksal Çerçeveyi Tesis Etme- Aktivitelerden Etkiye |
11. Hafta | Varsayımları Test Etme |
12. Hafta | Mantığı Geliştirme |
13. Hafta | Göstergeleri ve Değerlendirme Ölçütlerini Dizayn Etme |
14. Hafta | Sunum |
15. Hafta | Genel sınava hazırlık |
16. Hafta | Genel Sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 14 | 20 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 10 |
Sunum | 1 | 10 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 10 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 17 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 13 | 5 | 65 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 1 | 6 | 6 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 5 | 5 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 12 | 12 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 31 | 51 | 150 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Barış ve Çatışma Çalışmaları ve ilgili sosyal bilimler alanlarındaki temel kavramları bilme ve birbiriyle ilişkilendirebilme. | X | ||||
2. Nitel ve nicel araştırma yöntemlerini öğrenme ve teorileri, şiddetli çatışmalara şiddetsiz çözümler önermeye katkı sağlamak amacıyla analiz edecek yetenekleri geliştirme. | X | ||||
3. Özgün çatışmaları isabetli bir şekilde analiz edecek yetenekleri geliştirme ve söz konusu çatışmaya uygun, stratejik barış tesisi metodunu uygulayabilme. | X | ||||
4. Barış inisiyatifleri tasarlama becerilerini geliştirme ve bunları eleştirel analiz ile edindiği bilgilerle yazılı olarak raporlama ve sözlü olarak sunabilme. | X | ||||
5. İnsan hakları ve sosyal adalet çerçevesinde, çatışma çözümü, arabuluculuk, uzlaşı ve yeniden inşa süreçlerine rehberlik edecek işlevsel becerileri kazanma. | X | ||||
6. Yeni fikir ve gelişmelere karşı açık fikirli bir tutum gösterebilecek psikolojik yeterliliği edinme. | X | ||||
7. Eğitimle edinilen bilgiyi, toplumun tarihi ve kültürel karakteristikleriyle ilişkilendirebilme. | X | ||||
8. Hayat boyu öğrenme ve eleştirel düşünme yetilerini edinme. | X | ||||
9. Barış ve Çatışma Çalışmalarının bazı alt disiplinlerinde uzmanlaşmak ve bu alt disiplinlerle diğer sosyal bilimler arasında bağlantı kurmak suretiyle disiplinler arası beceriler geliştirmek. | X | ||||
10. Bilgi toplama, yorumlama ve yayınlama evreleriyle, barış ve sosyal adalet süreçlerinin uygulanma aşamalarında sosyal ve etik standartları gözetmek. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek