OKB611 - FONETİK

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
FONETİK OKB611 1. Yarıyıl 2 2 3 3
Önkoşul(lar)-var iseYOK
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Diğer: video gösterimi, kanıta dayalı uygulama,vaka inceleme  
Dersin sorumlusu(ları)Doç.Dr. Maviş Emel Kulak Kayıkcı 
Dersin amacıonuşma fizyolojisinin fonetik etkisini incelemek. Deneysel fonetiğin biyolojik temellerini kavramak.  
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Deneysel fonetik yöntemlerini ayırt etme
  2. Biyolojik açıdan fonetik bilimi inceleme
  3. Türkçe fonetik alfabeyi kullanabilme
  4. Akustik değişkenleri belirleme
Dersin içeriğiDeneysel fonetik
Konuşma fizyolojisi
Biyolojik temelli fonetik
 
Kaynaklar1. Hardcastle, WJ. The Handbook of Phonetic Sciences, 2nd Ed. Wiley-Blackwell, 2010
2. İlgili güncel literatür
 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaKonuşma organlarının anatomisi ve fizyolojisi
2. HaftaKonuşma organlarındaki organik varyasyonlar
3. HaftaProzodi
4. Haftaİntonasyon
5. HaftaFonetik ve Fonoloji arasındaki ilişki
6. HaftaAra sınav
7. HaftaAkustik fonetik
8. HaftaKonuşma işlemi
9. HaftaFonetik analiz
10. HaftaFonetik analiz
11. HaftaAra sınav
12. HaftaKonuşma artikülasyonunu değerlendirmede kullanılan laboratuar teknikleri
13. HaftaKonuşmanın aerodinamiği
14. HaftaLarengeal yapıların fizyolojisini değerlendirme yöntemleri
15. Hafta
16. HaftaGenel Sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)147
Laboratuar00
Uygulama147
Alan Çalışması18
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler28
Sunum00
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar220
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı050
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı050
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 2 28
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama14228
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması122
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)224
Sunum / Seminer Hazırlama224
Proje000
Ödevler000
Ara sınavlara hazırlanma süresi2714
Genel sınava hazırlanma süresi11010
Toplam İş Yükü362790

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Odyoloji ve Konuşma Bozuklukları alanına özgü temel ölçme, değerlendirme ve rehabilitasyon tekniklerine yönelik teorik ve klinik bilimsel gelişmeleri izleyebilir, Odyolojinin değişik alanlarına özgü eriştiği derin ve sistematik bilgiyi mesleki ve akademik çalışmalarında kullanır.  X   
2. Odyoloji ve Konuşma Bozuklukları alanındaki kuramsal ve uygulamalı kavram ve prensipleri kullanarak farklı disiplin alanlarından gelen bilgileri problem çözme ve klinik karar vermede kullanır.     
3. Araştırma planlar, projelerde görev alır, uygun istatistik yöntemleri seçerek yaptığı çalışmaların sonuçlarını yorumlar, raporunu yazar ve bilimsel toplantılarda sunar veya yayınlar.X    
4. Odyoloji ve Konuşma Bozuklukları ile ilgili uygulama ve araştırmaları etik değerleri gözeterek bağımsız olarak yürütür. X   
5. Bir ekip elemanı olarak multidisipliner çalışır, en az bir yabancı dili kullanarak ulusal veya uluslararası düzeyde etkin iletişim kurar ve bireysel beceri ve sorumluluklarını grup çalışmasına yansıtır.     
6. Öğrenim ihtiyaçlarını ve hedeflerini tanımlar, yaşam boyu öğrenmeye devam eder ve kalite geliştirme, mesleki eğitim ve tanıtım programlarına katkı verir.  X  
7. Toplum sağlığına ve sağlık politikalarına katkıda bulunur, eğitim, koruyucu ve rehabilitatif yaklaşımlar hakkında birey, aile ve toplumu bilinçlendirir.  X  
8. Kişisel gelişim, bilgi okur yazarlığı ve yaşam boyu öğrenmeyi benimsemiş olarak; alanla ilgili eğitim ve tanıtım programlarının geliştirilmesinde aktif rol oynar. Profesyonel davranışını uluslararası düzeyde de sergiler.     
9. Kişinin yaşam kalitesini artıracak uygulamaları belirledikten sonra toplum sağlığına yönelik olacak şekilde geliştirme amaçlı projelere aktif katılım gösterir. X   
10. Odyoloji ve Konuşma Bozuklukları biliminin geliştirilmesinde ilerlemesinde ve tanıtılmasında aktif rol alır.     

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek