OKB611 - FONETİK
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
FONETİK | OKB611 | 1. Yarıyıl | 2 | 2 | 3 | 3 |
Önkoşul(lar)-var ise | YOK | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Diğer: video gösterimi, kanıta dayalı uygulama,vaka inceleme | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Doç.Dr. Maviş Emel Kulak Kayıkcı | |||||
Dersin amacı | onuşma fizyolojisinin fonetik etkisini incelemek. Deneysel fonetiğin biyolojik temellerini kavramak. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Deneysel fonetik Konuşma fizyolojisi Biyolojik temelli fonetik | |||||
Kaynaklar | 1. Hardcastle, WJ. The Handbook of Phonetic Sciences, 2nd Ed. Wiley-Blackwell, 2010 2. İlgili güncel literatür |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Konuşma organlarının anatomisi ve fizyolojisi |
2. Hafta | Konuşma organlarındaki organik varyasyonlar |
3. Hafta | Prozodi |
4. Hafta | İntonasyon |
5. Hafta | Fonetik ve Fonoloji arasındaki ilişki |
6. Hafta | Ara sınav |
7. Hafta | Akustik fonetik |
8. Hafta | Konuşma işlemi |
9. Hafta | Fonetik analiz |
10. Hafta | Fonetik analiz |
11. Hafta | Ara sınav |
12. Hafta | Konuşma artikülasyonunu değerlendirmede kullanılan laboratuar teknikleri |
13. Hafta | Konuşmanın aerodinamiği |
14. Hafta | Larengeal yapıların fizyolojisini değerlendirme yöntemleri |
15. Hafta | |
16. Hafta | Genel Sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 14 | 7 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 7 |
Alan Çalışması | 1 | 8 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 2 | 8 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 2 | 20 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 2 | 28 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 1 | 2 | 2 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 2 | 2 | 4 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 2 | 2 | 4 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 2 | 7 | 14 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 36 | 27 | 90 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Odyoloji ve Konuşma Bozuklukları alanına özgü temel ölçme, değerlendirme ve rehabilitasyon tekniklerine yönelik teorik ve klinik bilimsel gelişmeleri izleyebilir, Odyolojinin değişik alanlarına özgü eriştiği derin ve sistematik bilgiyi mesleki ve akademik çalışmalarında kullanır. | X | ||||
2. Odyoloji ve Konuşma Bozuklukları alanındaki kuramsal ve uygulamalı kavram ve prensipleri kullanarak farklı disiplin alanlarından gelen bilgileri problem çözme ve klinik karar vermede kullanır. | |||||
3. Araştırma planlar, projelerde görev alır, uygun istatistik yöntemleri seçerek yaptığı çalışmaların sonuçlarını yorumlar, raporunu yazar ve bilimsel toplantılarda sunar veya yayınlar. | X | ||||
4. Odyoloji ve Konuşma Bozuklukları ile ilgili uygulama ve araştırmaları etik değerleri gözeterek bağımsız olarak yürütür. | X | ||||
5. Bir ekip elemanı olarak multidisipliner çalışır, en az bir yabancı dili kullanarak ulusal veya uluslararası düzeyde etkin iletişim kurar ve bireysel beceri ve sorumluluklarını grup çalışmasına yansıtır. | |||||
6. Öğrenim ihtiyaçlarını ve hedeflerini tanımlar, yaşam boyu öğrenmeye devam eder ve kalite geliştirme, mesleki eğitim ve tanıtım programlarına katkı verir. | X | ||||
7. Toplum sağlığına ve sağlık politikalarına katkıda bulunur, eğitim, koruyucu ve rehabilitatif yaklaşımlar hakkında birey, aile ve toplumu bilinçlendirir. | X | ||||
8. Kişisel gelişim, bilgi okur yazarlığı ve yaşam boyu öğrenmeyi benimsemiş olarak; alanla ilgili eğitim ve tanıtım programlarının geliştirilmesinde aktif rol oynar. Profesyonel davranışını uluslararası düzeyde de sergiler. | |||||
9. Kişinin yaşam kalitesini artıracak uygulamaları belirledikten sonra toplum sağlığına yönelik olacak şekilde geliştirme amaçlı projelere aktif katılım gösterir. | X | ||||
10. Odyoloji ve Konuşma Bozuklukları biliminin geliştirilmesinde ilerlemesinde ve tanıtılmasında aktif rol alır. |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek