OFR618 - ORTOPEDİK PROBLEMLERDE FİZİKSEL AKTİVİTE
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
ORTOPEDİK PROBLEMLERDE FİZİKSEL AKTİVİTE | OFR618 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 3 | 0 | 3 | 8 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Örnek Olay İncelemesi Beyin Fırtınası | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Dr. Filiz CAN, Prof. Dr. Zafer ERDEN, Prof. Dr. Tüzün FIRAT, Doç. Dr. Çiğdem AYHAN, Doç. Dr. Gürsoy COŞKUN, Prof. Dr. Hande GÜNEY DENİZ, Doç. Dr. Gizem İrem KINIKLI | |||||
Dersin amacı | Bu dersin amacı, öğrencilerin farklı egzersiz yaklaşımlarının vücut sistemleri üzerindeki etkilerini kavramasını, farklı hastalıklarda uygun egzersiz seçebilme, uygulayabilme ve hastaların egzersize bağlılığını sağlayıcı stratejileri geliştirebilmelerini sağlamaktır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | 1. Egzersizin hemodinamik yanıtları 2. Hareketin biyomekaniksel prensipleri 3. Kuvvetlendirme ve endurans egzersizlerine fizyolojik adaptasyonlar 4. Fiziksel uygunluğu değerlendirme yöntemleri 5. Sağlıklı kişilerde egzersiz yaklaşımları 6. Farklı kronik hastalık durumlarında egzersiz yaklaşımları 7. Ortopedik problemleri olan yaşlılar için egzersiz yaklaşımları 8. Grup egzersizi yönetimi 9. Egzersizlere bağlılığın sağlanması için stratejiler | |||||
Kaynaklar | 1.Frontera, W.R., D.M. Slovik, and D.M. Dawson, Exercise in rehabilitation medicine. 2nd ed2006, Champaign, IL: Human Kinetics. ix, 454 p. 2.Voight, M.L., B.J. Hoogenboom, and W.E. Prentice, Musculoskeletal interventions : techniques for therapeutic exercise2007, New York: McGraw-Hill, Medical Pub. Division. xv, 928 p. 3.Porter, S.B. and N.l.M. Tidy, Tidy's physiotherapy. 15th ed2013, Edinburgh: Sanuders Elsevier. xiii, 668 p. 4.Blake, H., Physical activity in rehabilitation and recovery. Public health in the 21st century series2010, New York: Nova Science. xi, 370 p. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Ortopedik problemi olan hastalarda kas fonksiyonu için enerji dengesi |
2. Hafta | Egzersizin hemodinamik yanıtları |
3. Hafta | Hareketin biyomekaniksel prensipleri |
4. Hafta | Kuvvetlendirme egzersizlerine fizyolojik adaptasyonlar |
5. Hafta | Endurans egzersizine fizyolojik adaptasyonlar |
6. Hafta | Fiziksel uygunluğu değerlendirme yöntemleri |
7. Hafta | Sağlık kişilerde egzersiz yaklaşımları |
8. Hafta | Kronik hastalık durumlarında egzersiz yaklaşımları (Kardiopulmoner hastalıklar) |
9. Hafta | Kronik hastalık durumlarında egzersiz yaklaşımları (Diabetes Mellitus, obez ortopedik vakalarda) (Sistemik hastalıklara bağlı ortopedik problemlerde) |
10. Hafta | Osteoporoz ve egzersiz |
11. Hafta | Yaşlı ortopedik olgularda egzersiz yaklaımları |
12. Hafta | Grup egzersiz yönetimi |
13. Hafta | Egzersizlere bağlılığın sağlanması için stratejiler |
14. Hafta | Final Sınavı |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 14 | 10 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 10 | 10 |
Sunum | 14 | 30 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 38 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 12 | 4 | 48 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 14 | 5 | 70 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 10 | 5 | 50 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 51 | 47 | 240 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Ortopedik fizyoterapi ve rehabilitasyona özgü temel ölçme, değerlendirme ve tedavi tekniklerine yönelik kavramsal ve klinik bilimsel gelişmeleri izleyebilir, ortopedik fizyoterapi ve rehabilitasyonun değişik alanlarına özgü eriştiği derin ve sistematik bilgiyi ve beceriyi mesleki ve akademik çalışmalarında kullanır. | X | ||||
2. Ortopedik fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki kuramsal ve uygulamalı kavram ve prensipleri kullanarak farklı disiplin alanlarından gelen bilgileri eleştirisel yaklaşımla değerlendirir ve bütünleştirir, yeni bilgiler oluşturur, problem çözme ve klinik karar verme becerisine ulaşır. | X | ||||
3. Araştırma planlar, projelerde görev alır, uygun istatistik yöntemleri seçerek yaptığı çalışmaların sonuçlarını yorumlar, raporunu yazar ve bilimsel toplantılarda sunar veya yayınlar. | X | ||||
4. Ortopedik fizyoterapi ve rehabilitasyon alanı ile özel uygulama ve araştırmaları etik değerleri gözeterek bağımsız olarak yürütür, mesleki bilgi ve becerileriyle sorumluluklarını grup çalışmasına aktarır. | X | ||||
5. Öğrenim ihtiyaçlarını ve hedeflerini tanımlar, yaşam boyu öğrenmeye devam eder ve kalite geliştirme, mesleki eğitim ve tanıtım programlarına katkı verir. | X | ||||
6. Toplum sağlığına ve sağlık politikalarının geliştirilmesine, ortopedik probleme sahip kişilerin ve ortopedik özürlülerin sağlığını geliştirmeye katkıda bulunur, eğitim, koruyucu ve rehabilitatif yaklaşımlar hakkında birey, aile ve toplumu bilinçlendirir. | X | ||||
7. Avrupa dil portföyünde yer alan en az bir yabancı dili kullanarak sözlü ve yazılı uluslararası düzeyde mesleki ve akademik çalışmalarda alanıyla ilgili etkin iletişim kurar. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek